Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Ако всичко по ходовата част, спирачки и кормилна уредба е наред.
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
По-скъпите гуми, като цяло излизат по-балансирани от поточната линия.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Критерия на машината мисля се настройва.... Т.е. кога да покаже ОК... Ако на сервиза не му се занимава много много - няма да си играе със стъпка 5гр, а ще я загруби например на 10гр...
От тази Ваша "информация" няма особена полза. Обикновено поне 10-15 грама ми иска на въртене от една от страните на колелото. Чувал съм го и това, но че закръгляват в посока по-голяма стойност, за да вземат повече пари за тежести. А при мен излезнаха по-малко.
Винаги са ми слагали и ковани тежести на алуминиевите джанти, защото иначе е много трудно да балансираш гумата... Към външният борд - слагат лепени, а тези, които са баланса за задния борд - ковани... (гумата не се балансира само в една равнина)
Естествено, че не се балансира в една равнина. Тук обсъдихме основно друг въпрос, вж. по--горе. Не точно този за кованите тежести и Вашите предпочитания. Ако е въпроса, на мен не ми харесва някой да ми бие аулимиевата джанта с чука и да я жули, пък било то и отвътре.
Към външният борд - слагат лепени, а тези, които са баланса за задния борд - ковани...
Е това вече за първи път го чувам, че има и такива умотворения. Нищо трудно няма в балансирането с лепени тежести.
мен търсите под вола теле... Вдигате 90км/ч и сам ще усетите дали гумите са балансирани... Това е нещо, което лесно се усеща и от непрофесионалист.
Според мен сте "дървен философ" и "на всяко гърне мерудия". Точно при 90 от опит мога да ви кажа, че много неща няма да усетите.
От тази Ваша "информация" няма особена полза. Обикновено поне 10-15 грама ми иска на въртене от една от страните на колелото. Чувал съм го и това, но че закръгляват в посока по-голяма стойност, за да вземат повече пари за тежести. А при мен излезнаха по-малко.
Винаги са ми слагали и ковани тежести на алуминиевите джанти, защото иначе е много трудно да балансираш гумата... Към външният борд - слагат лепени, а тези, които са баланса за задния борд - ковани... (гумата не се балансира само в една равнина)
Естествено, че не се балансира в една равнина. Тук обсъдихме основно друг въпрос, вж. по--горе. Не точно този за кованите тежести и Вашите предпочитания. Ако е въпроса, на мен не ми харесва някой да ми бие аулимиевата джанта с чука и да я жули, пък било то и отвътре.
Към външният борд - слагат лепени, а тези, които са баланса за задния борд - ковани...
Е това вече за първи път го чувам, че има и такива умотворения. Нищо трудно няма в балансирането с лепени тежести.
мен търсите под вола теле... Вдигате 90км/ч и сам ще усетите дали гумите са балансирани... Това е нещо, което лесно се усеща и от непрофесионалист.
Според мен сте "дървен философ" и "на всяко гърне мерудия". Точно при 90 от опит мога да ви кажа, че много неща няма да усетите.
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
https://www.bggumi.com/pages/view/14
Скъпите гуми за нормалните държави - да.
Обаче остават джантите, които също имат дисбаланс при производството.
Гледах преди няколко години клип как точно трябва да се прави баланс на всяко колело поотделно. И как динамичен баланс - на самия автомобил.
По втория метод се "напасват" към цялата ходова част на конкретния автомобил.
Ама не помня вече къде беше, за съжаление!
https://www.avtogumi.com/bg/balans-gumi
Скъпите гуми за нормалните държави - да.
Обаче остават джантите, които също имат дисбаланс при производството.
Гледах преди няколко години клип как точно трябва да се прави баланс на всяко колело поотделно. И как динамичен баланс - на самия автомобил.
По втория метод се "напасват" към цялата ходова част на конкретния автомобил.
Ама не помня вече къде беше, за съжаление!
https://www.avtogumi.com/bg/balans-gumi
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Himbo, моля научете се как да слагате цитати - Вашето мнение е почти нечитаемо - смесени цитати от мое мнение с Ваш коментар, без каквото и да е разделение межу тях...
Като че ли - дори не сте успели да осъзнаете какво съм изписал... Искало се 'поне 10гр тежести'... Ами ако критерият е настроен че е ОК до 20гр дисбаланс, машината ще ви даде 'зелен отговор' - че е ОК дори и да имате 10гр дисбаланс... Което при 'градски автомобил' може да е напълно ОК, докато за високоскоростен автомобил - недопустим и доста некомфортен...
Това с конспирацията 'някой да се опита да ти продаде повече олово' ми се струва доста абсурдна...
'Да ви бият с чука джантата'? Ами при мен винаги са работили с пластмасово чукче... И не са ми драскали джантата... Поне не повече отколкото хвърчащите камъчета например
Това показва само какъв опит имате
Обикновено до около 90-100км/ч успяваш да преминеш поне една резонансна честота на окачването.... Та и затова ми се стори доста абсурдно да ходиш 'за второ мнение' и т.н. при условие, че не усещаш вибрации... Виж ако усещаш - бих се върнал обратно в сервиза, където са правили баланса и сам бих се убедил в геометрията на гумата(връщал съм чисто нова гума балансирана идеално, която тресеше юнашката) и в начина, по който работят балансиращите (ако съм в сервиз, за който не съм убеден в квалификацията на гумаджиите)...
Като че ли - дори не сте успели да осъзнаете какво съм изписал... Искало се 'поне 10гр тежести'... Ами ако критерият е настроен че е ОК до 20гр дисбаланс, машината ще ви даде 'зелен отговор' - че е ОК дори и да имате 10гр дисбаланс... Което при 'градски автомобил' може да е напълно ОК, докато за високоскоростен автомобил - недопустим и доста некомфортен...
Това с конспирацията 'някой да се опита да ти продаде повече олово' ми се струва доста абсурдна...
Разбира се... Проблемът е локацията на самата тежест - за да е успешен баланса с минимална добавена маса, трябва 'вътрешната' и 'външната' тежест да са максимално раздалечени в посока 'вътре/вън', и на максимално голямо разстояние от центъра... Проста физика...
'Да ви бият с чука джантата'? Ами при мен винаги са работили с пластмасово чукче... И не са ми драскали джантата... Поне не повече отколкото хвърчащите камъчета например

Това показва само какъв опит имате

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Колега, нека не разваляме темата.
Извинете, пиша през мобилен и нещо ми върти номера функцията за цитати.
Има разлика между "90", както сте писали първоначално и "90-110". Имах една Фиеста, при която при малко след 90 се усещаше вибрация, която изчезваше след малко над 110. Оказа се крива джанта. Криви гуми се усещат при високи скорости, също така. Дисбаланс, макар и минимален, аз лично съм усещал отново при доста по-високи скорости от 90. На авенсиса - от 140 нагоре.
Разбира се, зависи от класа автомобил, вкл. достигнатото от инженерите ниво на комфорт в купето. В случая не говорим за малък градски автомобил, но както и да е.
Повтарям, че това не беше въпроса на темата.
Хората, които взимат пари за тежести отделно от труда, нямат интерес да загрубяват настройката, ако реално дисбалансът ти е 5 или 10 грама. Това казах. Така ще взимат пари само на тези с по-голям дисбаланс. Хората не карат само градско и ще има доста недоволни. Казах освен това и друго - обикновено всеки път при смяна на гуми при мен се явява дисбаланс от поне 10-15 грама от една от страните на гумата, че и повече. Т.е. ако навсякъде където съм ходил, а аз както казвате търся под вола телета и ходя за трето и пето мнение, ми зануляваха сметката по този начин и ми казваха ОК, нямаш нужда от тежести и не ми взимаха пари, сега щях да съм мноого напред финансово
А окачването, предвид че карам много извънградско, вероятно щеше да е много-много изстрадало. Защо? Защото това, че не усещате вибрации на маздата, авенсиса, или джипа, не значи че ги няма. Колкото до моето окачване, то е в много добро състояние и изключително запазено за изминатите километри.
По-скоро исках да похваля гумаджията, който ми направи услугата, след като вече споделих впечатления. А дали е възможно това което се случи, или има някакъв проблем в машината, нека специалистите да кажат.
Поздрави!
Извинете, пиша през мобилен и нещо ми върти номера функцията за цитати.
Има разлика между "90", както сте писали първоначално и "90-110". Имах една Фиеста, при която при малко след 90 се усещаше вибрация, която изчезваше след малко над 110. Оказа се крива джанта. Криви гуми се усещат при високи скорости, също така. Дисбаланс, макар и минимален, аз лично съм усещал отново при доста по-високи скорости от 90. На авенсиса - от 140 нагоре.
Разбира се, зависи от класа автомобил, вкл. достигнатото от инженерите ниво на комфорт в купето. В случая не говорим за малък градски автомобил, но както и да е.
Повтарям, че това не беше въпроса на темата.
Хората, които взимат пари за тежести отделно от труда, нямат интерес да загрубяват настройката, ако реално дисбалансът ти е 5 или 10 грама. Това казах. Така ще взимат пари само на тези с по-голям дисбаланс. Хората не карат само градско и ще има доста недоволни. Казах освен това и друго - обикновено всеки път при смяна на гуми при мен се явява дисбаланс от поне 10-15 грама от една от страните на гумата, че и повече. Т.е. ако навсякъде където съм ходил, а аз както казвате търся под вола телета и ходя за трето и пето мнение, ми зануляваха сметката по този начин и ми казваха ОК, нямаш нужда от тежести и не ми взимаха пари, сега щях да съм мноого напред финансово

По-скоро исках да похваля гумаджията, който ми направи услугата, след като вече споделих впечатления. А дали е възможно това което се случи, или има някакъв проблем в машината, нека специалистите да кажат.
Поздрави!
Последно промяна от Himbo на 20 Апр 2024 21:56, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Между другото, като поглеждам пак Slow, Вие май изобщо не четете какво пиша. За никакво второ мнение не съм ходил.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Не масата му(теглото), а тежестта(силата)... Представи си вместо да вентил главата на пилот на изтребител във вираж с висока скорост. Автомобилните пилоти си тренират задължително мускулите на вратовете да се противопоставят на нарастването на силата при тези условия

Относно вибрацията при определена скорост - зависи при каква скорост същата вибрация става резонансна и се усеща осезаемо. При проблема с вътрешното каре на Форд-а, например, това се случваше при 80-85кмч и после на 115-125кмч. Преди тези скорости, между тях и над тях няма никаква вибрация. Както каза Slow - физика, какво да правиш...




-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Именно тежестта, но като сила, която натиска тялото
Мен лично ме е мъчил и преди този въпрос, защо несъвършенствата на колелата ги усещаме при по-високи скорости, а при по-ниски не. Но да не разводняваме темата.

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Що за въпрос - без да съм специалист - разбира се, че е възможно, макар и малковероятно... Комбинация от случайности...
Все едно да питате дали може някой колега да е със същата маса като Вас...
Друг е въпросът дали конкретният резултат при Вас е поради случайност или от неправилно монтирана или настроена машина. Това няма как да знаем от дистанция...
Но както казах - лесно бихте усетили дисбаланс и сами при първото извънградско шофиране...
А относно скоростта 90км/ч - вероятно неправилно съм се изразил... Имах предвид, че до около тази скорост ще си преминал поне един хармоник на резонанса, който може да усетиш... И да - при по-висока скорост следващият хармоник ще е по-силен заради по-голямата дисбалансираща сила, действаща върху колелото при по-голямо ускорение (по-високи обороти на колелото)...
Но дори и при такава ниска скорост това се усеща дори и при идеално окачване (само виж при каква скорост се прави стандартния баланс на колелото на машината


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Брей... веднъж и Вие нещо да не знаете! Не мога да повярвам

Ама точно със същата ...до милиграм ли?slowtraveler написа: ↑20 Апр 2024 22:01 Все едно да питате дали може някой колега да е със същата маса като Вас...

Усещанията за вибрация и натиск са субективно понятие.Вашата натура явно е доста чувствителна и лесно ги усеща, при мен не е така

Виж това за машината е интересен въпрос - не знам при каква скорост го прави машината (вие сигурно знаете


Амортисьорите да, но на равен път не са толкова от значение.
А относно случайностите и аз не внимавах много, както Вие сега, в час по теория на вероятностите, но аз в случайности много не вярвам. За всичко си има причина. Случайно е веднъж, но два пъти човек да монтира гума върху джантата от раз и след като ги постави, двете така монтирани от него, на машината, тя да не иска никакъв баланс.... а за другите две гуми същата машина по същото време да иска.. Ако е от машината, отново повтарям специално за Вас, ако има някой сериозен опит с тези машини и има желание, чи могъл предполагам да каже. Но не е хубаво да омаловажаваме труда на майстора! Още веднъж съжалявам, че не му взех името. Направи ми страхотно впечатление.
Предлагам да обявиш край на темата

Последно промяна от Himbo на 20 Апр 2024 23:02, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Това, че дадена случайност е по-малко вероятна съвсем не означава, че не се случва...
Каква е вероятността двата фара да изгорят в абсолютно един и същ момент, и да останат да светят само габарити? Ами - изключително малка, ама ми се е случвало (и да - малката вероятност от такова развитие ме подведе да търся проблема в захранването, а не в крушките - и аз не вярвах, че могат да изгорят напълно едновременно)...
И за баланса, и за амортисьорите... А е проста физика и механика.... Жалко...
Не виждам какво друго може да се добави - който разбрал - разбрал....
Каква е вероятността двата фара да изгорят в абсолютно един и същ момент, и да останат да светят само габарити? Ами - изключително малка, ама ми се е случвало (и да - малката вероятност от такова развитие ме подведе да търся проблема в захранването, а не в крушките - и аз не вярвах, че могат да изгорят напълно едновременно)...
Баланса на вашите гуми точно 0 ли е, или има некомпенсирани няколко милиграма/грама?!! Или е опит за заяждане?
Това мнение показва пълно неразбирането на процеса и ефектите от него....
И за баланса, и за амортисьорите... А е проста физика и механика.... Жалко...
Не виждам какво друго може да се добави - който разбрал - разбрал....

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Предлагам да ми пишете ДВОЙКА, Господин Даскал! И повече никога да не ви се мяркам пред очите
Хайде, спете спокойно. Дано имате с кого.


Хайде, спете спокойно. Дано имате с кого.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Да пиша двойка?! Tук да не сме детската градина или училището?! Тук сме за да научим нещо ново чрез обмяна на информация!
Убеден съм, че повечето колеги тук знаеха (или поне се замислиха) защо се споменаха резонанса и амортисьорите и какво е влиянието им върху вибрациите... И защо може например при 88км/ч да усетиш силно вибрациите, при 110км/ч те да изчезнат, въпреки по-високата скорост.. Или обратното...
И че ниската скорост на въртене на колелото на машината (в сравнение с експлоатационната) съвсем не значи, че при такива условия колелото не може да бъде балансирано с достатъчна прецизност, позволяващи експлоатация и за скорости от над 300км/ч..
Никой не Ви принуждава да научите нещо ново или да вникнете в написаното...
Това винаги е личен избор
Убеден съм, че повечето колеги тук знаеха (или поне се замислиха) защо се споменаха резонанса и амортисьорите и какво е влиянието им върху вибрациите... И защо може например при 88км/ч да усетиш силно вибрациите, при 110км/ч те да изчезнат, въпреки по-високата скорост.. Или обратното...
И че ниската скорост на въртене на колелото на машината (в сравнение с експлоатационната) съвсем не значи, че при такива условия колелото не може да бъде балансирано с достатъчна прецизност, позволяващи експлоатация и за скорости от над 300км/ч..
Никой не Ви принуждава да научите нещо ново или да вникнете в написаното...
Това винаги е личен избор

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Май и ти се нервиш на същото като мен?
Имам предвид темата с "тресящия" пловдивски хибриден Auris.
Имам предвид темата с "тресящия" пловдивски хибриден Auris.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта