Хибриди настройка на климатроник
- max-2
- Мнения: 2091
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от max-2 » 10 Апр 2024 12:23
Преди тази пролет две години карах на режим ауто целогодишно. Сега от месец насам пак съм на ауто, но съм пуснал да духат само долните клапи в краката. Градусите са зададени на 19-20, а преди това лятото бяха на 23-24, защото като духа от всякъде става много студено.
Резултата е същия комфорт за пътуващите и няколко градуса по-хладно за батерията. Когато двигателят започне да пали при всяко докосване на газта за потегляне, значи че автомобила си пази батерията и не я използва пълноценно, защото е прекалено топла.
Сега този ефект се появява много по рядко. Теоретично, а и на практика хладната батерия дава по-нисък разход на гориво и се удължава живота и.
max-2
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от BOz » 10 Апр 2024 15:51
За да ти пали двигателя при леко натискане на падала на газта, то най-често е от липса на заряд. За да се държи така от прегряване, то тя трябва да е много прегряла, за да я ограничи използваната мощност от нея. В тези температури това е почти невъзможно да се случи.
Или накратко - тази теория може да се докаже само чрез реални данни от лимитите по мощност на батерията, което съм силно убеден, че не се достигат при сегашните температури.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
WoLF
- max-2
- Мнения: 2091
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от max-2 » 10 Апр 2024 16:11

Ако е много прегряла ще има индикация за това. Ако е позагряла на слънце се държи така в режим съхранение до охлаждане. Същото е и ако филтърът и е мръсен и непроходим, това съм го виждал на новия приус

max-2
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 705 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от WoLF » 10 Апр 2024 16:20
Времето е показало, че тези действия трябва да се предприемат при по-ниски градуси, но явно балансират между комфорта на ползвателя и живота на батерията




WoLF
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от BOz » 10 Апр 2024 16:52
Затова има два параметъра - лимит на мощност на заряд и разряд. В това време не може лимитера на разряд да е до такава степен (примерно на 3-4 кВт), че да реагира с палене на ДВГ при докосване на педала на газта. И дори да е загряла батерията, тази маса е толкова голяма, че не може да се охлади толкова бързо, че да има очевидна разлика.
Според мен е чисто съвпадение и/или търсене на причинно-следствени връзки, които и преди ги е имало, а сега намираш оправдание за тях.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
max-2
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от Hursa » 10 Апр 2024 18:54
Благодаря за мнението, но не го споделям.

Тези автомобили не ги ли вземаме - за да ги ползваме. А не да им робуваме. Грижа ме е за комфорта на пътуващите и за мен в частност, не за "комфорта" на батерията. Зиме лете - климатика е на 25 градуса. Зимата - долу и евентуално към предното стъкло. Лятото горните насочени на горе. До сега не съм забелязвал да пали при всяко "докосване", дори след като е била паркирана "на слънце". Всъщност лятото ми прави впечатление обратното - обикновено "пали" доста след като вече съм тръгнал (отначало отварям всички прозорци за да се "издуха" топлия въздух и се поохлади интериора). Зимата - "пали" за да ме грее.

(Като това е и при королата, и при ауриса - с него 12 години.)
Причина: Съкратен цитат.
Hursa
- itzoa
- Мнения: 368
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от itzoa » 16 Апр 2024 10:32
itzoa
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от BOz » 16 Апр 2024 11:01

За сметка на краката, на централните духалки от таблото мога да ги регулирам така, че въздуха да ме заобикаля и да не усещам никакво пряко "попадение".


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от mapamop » 16 Апр 2024 11:20
На Авенсис Т25 независимо откъде излиза въздуха през таблото, тези под седалките си веят непрекъснато като ги пробвах преди време с хартийка от цигари. Ако логиката на насочването на струята е такава, мисля че единствената разлика е "че климатика трупа студен въздух по пода", поради по-високото тегло на студения въздух, спрямо топлия. От там не съм сигурен колко грандиозен е ефекта като цяло.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от slowtraveler » 16 Апр 2024 11:50
Очаквам следваща тема - 'да си пускаме парното лятото за да се охлажда по-добре двигателя'


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- max-2
- Мнения: 2091
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от max-2 » 16 Апр 2024 22:27

Кой както му е кеф.
max-2
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от slowtraveler » 16 Апр 2024 22:31
Логично лятото духа студено горе (и само от време на време - предното стъкло при условия за запотяване, но ако го оставиш там - има опасност да се запоти отвън - случвало ми се е), а студеният въздух сам се спуска надолу, създавайки що годе равномерна температура в цялото купе...
Аналогично зимата - духа топло в краката след достигане на нормалната температура - топлият въздух сам ще се издигне към горната част на купето...
Да, играя си с духалките - зимата насочени към страничните прозорци, за да ги размразяват... Лятото - към мен, но често - не пряко, а 'по допирателната' за да не ме обдухват директно..
Но както казва max-2 - кой както му е кеф - затова има и ръчни настройки

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибриди настройка на климатроник
Мнение от Hursa » 19 Апр 2024 15:14

(Добре е да не ни обдухва директно "студен" въздух (всъщност дори и "топъл" зимата). За кратко, особено отначало е приятно, но за по-продължително е опасно - така се твърди


Под седалките, не са ли разположени и въздухозаборниците за рециркулация.
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост