Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от BOz » 11 Апр 2024 21:33
Всякакви полемики какво масло било използвано и на колко км. било сменявано са безполезни за конкретния случай.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от xtratime » 12 Апр 2024 10:21
То е ясно, че ние изказваме предположения на база получената информация.
Ако двигателя имаше проблем с веригата(износена верига, обтегач) то тази неравномерна работа и чукане на мотора щеше да се проявява и при изключен ЕГР и дебитомер. Същото и при проблем с гарнитура на главата или хлабини на клапани и т.н.
След като при изключени букси на ЕГР и дебитомера двигателя работи нормално и всичко е наред, то проблема е свързан с тях.
Изказах мнение, че е хубаво при смяна на ЕГР, да се смени и PCV клапана. Сменен ли е? Другото ми съмнение е, че този двигател "смуче" въздух от където не трябва, дебитомера не го мери и горивовъздушната смес не е в правилните пропорции. Дали в сервиза са сваляли смукателния колектор е въпроса, и сменена ли е гарнитурата?
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
xtratime
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от gena_bs » 12 Апр 2024 19:23
T.e. Akima уцели в десетката, както винаги!
2ZR-FE на 230000km:
2ZR-FXE Prius 2010 на 303000km:
PCV valve symptoms:
https://www.google.com/search?q=pcv+val ... e&ie=UTF-8
gena_bs
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от teodora_popova82 » 16 Апр 2024 16:04
Съветът на диагностицикът беше в Тойота Пловдив да върнат старият ЕГР и да разменят местата на дюза 4 с дюза 3.Да се види дали ще има подобрение.От там той се обади в Пловдив да каже какво да направят.
В Пловдив върнаха стария ЕГР и разменили местата на дюзите( и да кажа,че ни върнаха парите ).Подобрение няма.Когато е включен ЕГР не свети чека и тресе(тракането,майстора от Пазарджик каза,че е от вибрацията,която се създавала и отдолу нещо опирало).Като изключим ЕГР колата върви без проблем и свети чека.
С Тойота Пловдив приключихме,сега чакаме от Пазарджик да ни кажат кога да караме колата и да я гледат и те от начало.Съмняваме се дали смяната на ЕГР е направена като хората,тъй като преди време с едни накладки си оставиха ръцете.Най-голямото учудване и на тези от Пазарджик е,защо работи при изключен ЕГР и защо не свети лампа за проблем когато е включен ЕГР.
Имаме въпрос-с тази размяна на местата на тези дюзи решава ли се нещо или най- правилно е да се смени с нова тази дюза на четвърти цилиндър?Майсторът каза,че ако е дюза ще се оправи като се разменят местата.
Благодаря предварително на всеки,който пише.
Както може би разбрахте повечето колата е такси и това постоянно влизане в сервиз и ненамиране на проблем ,малко ни отчайва,защото все още не е ясно какво е,колко време ще трябва за отремонтирване и колко ще струва!
teodora_popova82
WoLF
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от BOz » 16 Апр 2024 16:59
Всмукателния колектор не е сложен за сваляне и не изисква никакви специални знания и/или инструменти. Просто време и занимавка след това да се чисти.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от teodora_popova82 » 16 Апр 2024 17:28
teodora_popova82
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от teodora_popova82 » 16 Апр 2024 17:42
Гарнитура не са сменяли,а дали са сваляли смукателен колектор никой не ни е информирал!xtratime написа: ↑12 Апр 2024 10:21 Привет!
То е ясно, че ние изказваме предположения на база получената информация.
Ако двигателя имаше проблем с веригата(износена верига, обтегач) то тази неравномерна работа и чукане на мотора щеше да се проявява и при изключен ЕГР и дебитомер. Същото и при проблем с гарнитура на главата или хлабини на клапани и т.н.
След като при изключени букси на ЕГР и дебитомера двигателя работи нормално и всичко е наред, то проблема е свързан с тях.
Изказах мнение, че е хубаво при смяна на ЕГР, да се смени и PCV клапана. Сменен ли е? Другото ми съмнение е, че този двигател "смуче" въздух от където не трябва, дебитомера не го мери и горивовъздушната смес не е в правилните пропорции. Дали в сервиза са сваляли смукателния колектор е въпроса, и сменена ли е гарнитурата?
teodora_popova82
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от BOz » 16 Апр 2024 18:28
teodora_popova82 написа: ↑16 Апр 2024 17:28 В Тойота Пловдив казаха,че като са свалили ЕГР са чистили и колектори
Това са две противоречащи мнения. Няма как да изчистиш колектора без да се свали. Затова или са го сваляли и са го чистили, или не са. Не се брои за "чистене" само входа, където е входа на ЕГР-а.teodora_popova82 написа: ↑16 Апр 2024 17:42 а дали са сваляли смукателен колектор никой не ни е информирал!

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от teodora_popova82 » 16 Апр 2024 18:36
teodora_popova82
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от BOz » 16 Апр 2024 19:05
Може да запалите двигателя да си работи на едно място постоянно, чрез следните стъпки:
Натиснете ръчната/крачна спирачка.
1. Натиснете бутона за стартиране два пъти без да натискате педала на спирачката. Така се подава на контакт и не светва READY.
2. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
3. Поставете автомобила в неутрална скорост - натиснете педала на спирачката и задръжте скоростния лост в N.
4. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
5. Върнете автомобила в паркинг (натиснете педала на спирачката и му натиснете Р бутона).
6. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
Сега трябва да видите MAINTENANCE MODE на дисплея.
7. Натиснете педала на спирачката и натиснете бутона Старт, за да стартирате автомобила.
Така двигателя ще запали постоянно и ще може да кажете дали след като колата загрее и двигателя работи, дали си трака на едно място.
Идеята - ако трака на едно място, може чрез диагностика да изключите ЕГР-а и да видите дали тракането ще изчезне, което да потвърди проблем в ЕГР системата, основно в портовете на колектора.
ЕГР-а се контролира чрез МАП сензора. Ако някой от портовете към някой цилиндър е запушен, ЕКУ-то се стреми да повиши налягането в колектора до зададено ниво. Това става за сметка на някой от цилиндрите, към които все още има проходимост за ЕГР газове. Съответно ЕГР количеството газове в съответния цилиндър е доста над желаното и се получава така, че цилиндъра не работи коректно. Възможност за грешна диагноза - свещ, бобина, дюза, което се наблюдава до този момент от направените диагностики. Не дай боже заради такъв проблем и грешна диагностика някой да реши да отвори двигателя.
Силно се надявам всички тези неща да се знаят от специалистите в тази област и всичко това да е направено както се очаква, ама аз изпитвам и леки съмнения и затова ви давам тези напътствия, които да се следват и които може да бъдат направени и извън официален сервиз. Стига диагностика да иска да приеме външно мнение и да не е в позиция - ти мен не ме учи.
Успех.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от teodora_popova82 » 16 Апр 2024 19:25
Оценяваме насоките и благодарим,но и ние казваме това,което казват на нас.Мъжът ми не е на ти с хибридите и някои работи му отбягват.
Минахме и през няколко сервизчета,но и там вдигат ръцете
teodora_popova82
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от gena_bs » 16 Апр 2024 19:34
за съжаление, няма на български, но вероятно може да се намерят, при желание, подобни и на други езици.
В клиповете всичко е показано и обяснено като за хора, имащи поне начални познания по механика и двг. Ако ги види специалист, той знае какво трябва да се направи.
Главата долу, внимателен оглед на състоянието на двигателя, проверка за равнинност, шлайфане (при нужда), нова качествена гарнитура, нови болтове и т.н. На първия клип, ако не греша, имаше точно пробив на гарнитурата между 3 и 4 цилиндър.
Относно диагностиката - винаги дават резултати в електронен или хартиен вид. Кой какво казал, другия какво чул, третия какво разбрал...
Така няма да стане.
gena_bs
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Аурис
- Благодарил/а: 35 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от teodora_popova82 » 16 Апр 2024 19:54
teodora_popova82
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?
Мнение от gena_bs » 16 Апр 2024 20:07
Това, че не разбирате не значи, че не можете да се запознаете и вникнете в материята!
Признайте си, че просто не искате да се образовате по темата.
Искате наготово някой да дойде и да ви реши проблемите. И така до следващите такива.
При това, ако правилно съм разбрал, с автомобила си вадите хляба. Или поне част от него.
Извинявайте, ама не ви разбирам позицията!
Успех с търсенето на сервизи и майстори!
gena_bs
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта