Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Според един от големите ойл селектори на производител на масла, кутията ми се води EB61F 6/1, а не Е35х, стигам до извода, че конкретно за моя модел по-надежден е автомата, но когато търсех имаше само 2 автомата (от точно този фейслифт, който притежавам) и двата с превъртяни километражи средно с по 200-250к.км надолу и почти никаква сервизна история, затова се спрях на тая с ръчната трансмисия, защото има история в Тойота, но както се вижда в последствие и това няма гаранция разбира се.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Офтопик
Преди години като купувахме един Пасат 5.5 комби за служебен, имаше си българска сервизна история и пак я дадохме на Автохит да я прегледат обстойно. Връщат и казват, че е идеална. След месец каране дадохме стандартните 4 хилки да я направим кола




- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Така е, гаранция само ако е нова.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Това с "усилените" са пълни глупости. Единствената разлика е , че един от лагерите на първичния вал има увеличена хлабина и то само единия. При тойотите обикновено е задния откъм пета скорост и това е заради аксиалното натоварване от съединителя. Другия е ролков и не може да поема никакви аксиални натоварвания. Въросната хлабина се съдържа в номера на лагера. Т.е ако вземеш същия номер, то той има същата хлабина. А това с лагерите на дифа изобщо не искам да го коментирам. Той производителя на колата може и 5000лв да каже за тоя лагер...............
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Казвам какво съм чул и какво съм платил, пари излезли от джоба ми, иначе сигурно реално тоя лагер от 271 лв след отстъпките, вероятно не струва повече от 50 лв, небрандиран ОЕМ.
Пак казвам - предпочетох да сложа ОЕМ-ски, защото не ми се прави същото упражнение повторно и още 5 седмици без кола (не, че съм бил на зор реално за нея).
Пак казвам - предпочетох да сложа ОЕМ-ски, защото не ми се прави същото упражнение повторно и още 5 седмици без кола (не, че съм бил на зор реално за нея).
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Здравейте, колата е Toyota Rav4 от 2009г. на 220 000 км и е 4х4. Чува се виене при по-висока скорост в задната част на автомобила. Възможно ли е да не е диференциал, а да е заден лагер ? Често ли се случва на тези коли при тези коли да имат проблем със задния диференциал ? Може ли да препоръчате някой сервиз в София ? Благодаря много !
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Едва ли... По-вероятно е лагер (диференциала би трябвало да не е натоварен при по-висока скорост, а колата да е минала изцяло на предно предаване)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Но разбира се - диагностиката е нужна преди каквито и да е действия - поне на лагер диагностиката е лесна...
Защото може да е и опорен лагер на кардан (май имаше такъв и РАВ-ката)...
Защото може да е и опорен лагер на кардан (май имаше такъв и РАВ-ката)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Диференциала променя воя при подаване и отпускане на газта в повечето случаи.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
От тези години не бе ли с муфа преди задния диференциал... Затова и ми се струва, че не това е причината - просто при висока скорост си изключва муфата и не предава нищо към задния диференциал - той си се 'търкаля' без усилие...
Разбира се - ако е 'много умрял' - би почнал да вие и практически без натоварване, но предполагам тогава би се чувал и под натоварване при ниска скорост...
Разбира се - ако е 'много умрял' - би почнал да вие и практически без натоварване, но предполагам тогава би се чувал и под натоварване при ниска скорост...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
На първо време направи тест със свален кардан. За да изключиш лагер на муфата (съединителя), който предава момент реално към главното предаване (диференциала). Лагерите на самия диференциал е малко вероятно, защото те са солидни... освен, ако не е оставал без масло, разбира се. Но лагерите на муфата определено са малки и слаби.javor_k написа: ↑20 Сеп 2024 18:17 Здравейте, колата е Toyota Rav4 от 2009г. на 220 000 км и е 4х4. Чува се виене при по-висока скорост в задната част на автомобила. Възможно ли е да не е диференциал, а да е заден лагер ? Често ли се случва на тези коли при тези коли да имат проблем със задния диференциал ? Може ли да препоръчате някой сервиз в София ? Благодаря много !
Принципно лагери на муфата не се сменят, а сменя целият ел.магнитен съединител комплект. Но пък руснаците, които са се специализирали в смяна на несменяеми (според производителя) неща, мисля, че сменяха въпросният лагер (не помня точно, кой беше проблемния). Има информация, само трябва да знаеш руски, макар че, верятно информация има и в щатските форуми. Ако не, просто муфа втора у-ба. Но, аз се отплеснах малко, може проблемът ти изобщо да не е там.
И малко встрани, но понеже съм имал подобен проблем с виене и бучене на разни коли - задължително изключи от уравнението гумите. Особен шампион в това отношение ми е едно старо зимно Пирели, заради което почти смених висящ лагер на една моя Омега. Воят беше брутален!
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Да ъпна темата - вече почти 38к.км от ремонта и няма шумове, към момента мога да кажа, че съм доволен.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта