
Еврокатегории и т.н.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Еврокатегории и т.н.
Всичко е Булшит ,имам един колега с Ауди Q5 2020 -американка 2.0 tfsi преди две седмици му лепнаха 3-та еко категория при все факта ,че по талон е Evro 6 .Колата е свежарка на 78 хил км ,Дачията дето карам е бензин-гЪз 1.4 2009 изсрана в Румънско и е с 4 та еко
категория.

-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Еврокатегории и т.н.
По-скоро самата кола е леш!
Дали вследствие на произшествие/тотал/ наводняване, лоша/ никаква поддръжка и експлоатация, или некадърно пипане по системите при ремап/ връщане на пробег/ маскиране на проблеми, и т.н.
Миналата седмица минавах преглед с Astra F'97 моно бензин EURO2/ почти 236000km на одометъра, германка. Почти съм сигурен, че пробегът е реален.
Не запомних точните стойности на газовия анализ, но човекът каза, че покриват 4 категория. Обаче не може да ми я даде, заради "възрастовите" ограничения на нашето "законодателство".
Докато първата кола Corsa D, при това на газ не покриваше минималните изисквания. Не знам с какъв двг, пробег и години, но беше поне 10 години по-"млада" от Астрат-та. Преди facelift е Euro4, след това - Euro5.
Специалистът ми каза, че масово по-новите автомобили не покриват заявените от производителите Euro категории. Не се вместват даже в нашите измислено Еко категории според годината на производство.
След мен имаше едно BMW 3-er, на под 10 години ( не им разбирам на моделите). Беше ми интересно какви ще са неговите резултати, но нямаше как да остана...
Дали вследствие на произшествие/тотал/ наводняване, лоша/ никаква поддръжка и експлоатация, или некадърно пипане по системите при ремап/ връщане на пробег/ маскиране на проблеми, и т.н.
Миналата седмица минавах преглед с Astra F'97 моно бензин EURO2/ почти 236000km на одометъра, германка. Почти съм сигурен, че пробегът е реален.
Не запомних точните стойности на газовия анализ, но човекът каза, че покриват 4 категория. Обаче не може да ми я даде, заради "възрастовите" ограничения на нашето "законодателство".
Докато първата кола Corsa D, при това на газ не покриваше минималните изисквания. Не знам с какъв двг, пробег и години, но беше поне 10 години по-"млада" от Астрат-та. Преди facelift е Euro4, след това - Euro5.
Специалистът ми каза, че масово по-новите автомобили не покриват заявените от производителите Euro категории. Не се вместват даже в нашите измислено Еко категории според годината на производство.
След мен имаше едно BMW 3-er, на под 10 години ( не им разбирам на моделите). Беше ми интересно какви ще са неговите резултати, но нямаше как да остана...
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Еврокатегории и т.н.
От тази година, най-късно от средата ѝ, всички измерени параметри от спирачките и газовете трябва да постъпват до Автомобила администрация и по електронен път се връща дали колата е минала преглед и коя ЕКО група е. До този момент това се правеше ръчно от хората в пункта, като възможността за човешка грешка или манипулация беше възможна.ТТодоров написа: ↑19 Мар 2024 22:06 Да споделя и аз "опит". От 5-6г на един и същ пункт. Тойота 2001г бензин. Колата си я тестват, карам даже да я гледат по-обстойно.
Миналите години Евро 3, днес стикер Евро 2.
Питам - газовете ли не ви харесаха - ааа ок са си.
Е добре де - защо тогава?
"Компютърът решава тази година". Чета по години съм Евро 3, газове ок - как реши компютъра. Миии на големия талон нямаш вписана категория и може да е затова....Шах и Мат. Не можеш да се бориш с логика. Тоя талон си е същия от миналата година.
Сега ще ходя да плащам на друго място да видя пак ли ще съм Евро 2 или 3 ще покаже "компютуру."
Не ми пречи, но гледам са вкарали от Декември до Февруари да не може да се ходи в центъра. Даже, ако бяха казали - смени катализатора - щях да го сменя за да мога да я ползвам. Но не, не и не.
А да.. след месец цените в София на ГТП ще се покачват с 50% 60лв->90лв, защото ги карали да си купуват нови системи и да са свързани някъде.
Ако някой има скорошен опит да сподели.
Само ще спекулирам, но за да ти издадат ЕКО-2 група, то най-вероятно колата е отчела межу 0.3% и 0.5% ЦО на празен ход, или до 0.3% на високи обороти. За да попадне в 3-та група, то цифрите трябва да са до 0.3% и 0.2% съответно. Една от причините е примерно колата да е била студена и катализатора да не е бил в пълен работен режим.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Еврокатегории и т.н.
Мен специално ме попитаха в ПГТП дали двг е загрял при приемането на документите.
Което ме подсети да оставя двигателя работещ, докато чаках предния автомобил. При замерването на CO2 температурата беше ОК.
Пропуснах да напиша, че преди това имаше и измерване с уред на детонацията и оборотите на двг. Не разбрах с каква цел.
Което ме подсети да оставя двигателя работещ, докато чаках предния автомобил. При замерването на CO2 температурата беше ОК.
Пропуснах да напиша, че преди това имаше и измерване с уред на детонацията и оборотите на двг. Не разбрах с каква цел.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Еврокатегории и т.н.
Аудито е докарано от САЩ преди две лета в идеално състояние ,без удари и технически проблеми с два налични катализатора .Проблема е че нормата за изгорели газове при евро 6 е 0,2....извращението е ,че колкото по нова ти е колата толкова шанса да не покрие нормата си от завода е по-голям.Имам приятел с БМВ Е 36 1992 за тях нормата е 4,5 ,а той дава 0,7 и винаги ще му дават 1-ва еко категория щото покрива изискванията .Може да си кара колата и още 20 години хипотетично ,а онзи с новата е бил на косъм да го върнат от преглед ,общо взето кретенизъм е тая цялата свинщина дето я измислиха
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Еврокатегории и т.н.
При братовчедите като минавам преглед, имам бегъл спомен, че апаратурата им има една "щека" която се вкарва на мястото на маслената щека, и мери температурата на маслото. Имало е случки 1-2 пъти да ме пращат "на разходка из квартала" да я стопля, че не минава прегледа.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Еврокатегории и т.н.
В тази връзка е многократно по-коректно да мерят само по нормата и да дават така категорията, че тя нашата категория не е едно и също с ЕВРО... Това ще е доста неизгодно обаче за лобито на автопроизводителите, че няма да се сменят едни вечни модели със здрави двигатели 




-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Еврокатегории и т.н.
Последната променена таблица за категориите, нямам идея как е било преди промяната:
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Еврокатегории и т.н.
По правилник трябва да измерят газовете, когато маслото е 80 или повече градуса. В повечето случаи лесно го постигат като за 2 секунди със запалка загреят сондата, за да продължи теста напред и мине тази проверка.mapamop написа: ↑20 Мар 2024 12:29 При братовчедите като минавам преглед, имам бегъл спомен, че апаратурата им има една "щека" която се вкарва на мястото на маслената щека, и мери температурата на маслото. Имало е случки 1-2 пъти да ме пращат "на разходка из квартала" да я стопля, че не минава прегледа.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Еврокатегории и т.н.
Остави лобизма на автопроизводителите,проблема със замърсяването е основно от битово отопление и старите ТЕЦ-ове като на оня Ковачки ....там е заровено кучето .С битовото отопление няма как да се реши проблема ,или поне още доста години напред ,а в момента в който затворят някой чадилник излизат синдикатите и надават вой .От ЕК коват държавата заради мръсен въздух и бг политиците се хващат за най-слабата брънка -старите коли .Имам познати пътуващи из Италия,Франция ,Испания и са снимали същите стари кочини в центровете на Рим,Париж,Барселона ...20+ годишни коли .В ЕС от години автомобилите на АГУ на пропан-бутан и метан се водят ЕКО ,че ползват и данъчни преференции,тук основното ти гориво е газ обаче мерят емисиите на бензин
...пълна простащина .

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Еврокатегории и т.н.
Газовете се измерват при определени обороти - по спомен 2500об/мин за 4 цилиндровата бензинка. Затова и слагат датчика върху двигателя да отчита оборотите - така влизат общо данните в компютъра на ГТП и валидира теста...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Еврокатегории и т.н.
Извинявам се за репликата, ама 2 години при нашите условия и поддръжка се равняват на поне 4 в САЩ. Един Господ знае какво се е случило с двг, горивната и изпускателната система за това време, и поне още поне толкова пробег по нашите т.нар. пътища.Ивайло Димов написа: ↑20 Мар 2024 12:01 Аудито е докарано от САЩ преди две лета в идеално състояние ,без удари и технически проблеми с два налични катализатора .
Към това като се добави и съкращението TFSI = проектиран от завода като маслоядец (убиец на катализатори), и нещата, за наше съжаление, си идват на място.
Те някои чисто нови автомобили няма да могат да минат догодина новите тестове за твърди частици, какво остава за 4+ годишни.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Еврокатегории и т.н.
Това не е вярно:Ивайло Димов написа: ↑20 Мар 2024 13:08 тук основното ти гориво е газ обаче мерят емисиите на бензин...пълна простащина .
(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ
или СПГ, за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1
проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Еврокатегории и т.н.
В САЩ нормите са силно занижени и производителите си позволяват малко повече свобода при коли за техния пазар...



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 11 госта