Проблем с оборотомера
Проблем с оборотомера
Здравейте. Странно поведение на оборотомера. Понякога показва с 1000 оборота по-малко. В много редки случаи и въобще не показва и стрелката едва мърда. Оправя се, след като се загаси и запали колата отново, но трябва и да порабори малко преди това.
Най-странното е, че го прави само при умерени температури, между 8 и 15 градуса някъде. През пролетта и есента. През лятото и зимата забравям за този проблем.
На какво би могло да се дължи?
Най-странното е, че го прави само при умерени температури, между 8 и 15 градуса някъде. През пролетта и есента. През лятото и зимата забравям за този проблем.
На какво би могло да се дължи?
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Проблем с оборотомера
Нормално е. И на мойта Лада 2103 така прави - конструктивен дефект
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Проблем с оборотомера
Преди не се е случвало. От 1-2 години насам го прави. Най-необяснимо ми е защо само при тези температури. В жегите и студовете никакъв проблем, дойде пролет или есен и се започва...
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с оборотомера
Това как се разбра че са точно с 1000 по-малко?
Тати, те е заял че нито в профила, нито в самото обяснение е написана марка и модел на Автомобила.... На баща ми "Москвич"-а никога не е имал такива проблеми, както и старият ми Опел АстМа - просто нямаха оборотомери. Има няколко варианта за оборотомера - датчик на скоростната кутия, напълно електронен и управляван от горивния компютър, самия скоростомер мери показанията на датчика на коляновия вал (примерно)...
Със абстрактните обяснения - логично и абстрактни отговори. В тоя си вид темата е направо за триене...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Проблем с оборотомера
Да, не съм я сменил, това е колата. Извинявам се за пропуска да упомена марката и модела.
Благодаря на отзовалите се.
Благодаря на отзовалите се.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 15 Сеп 2023 09:10
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 7 пъти
Проблем с оборотомера
Данните за оборотомера се вземат от един от датчиците на Хол, на разпределителните валове или на коляновия вал (Не съм съвсем сигурен как е при този двигател). Напрежението, което подава датчика на Хол зависи от интензитета на магнитното поле. Колкото по- високи обороти на вала, толкова по- високо напрежение. Устройството включва шайба с точно определен брой зъбци и намотка с магнитна сърцевина. При завъртане се генерира ЕДН в намотката и сигналът след обработка се подава на стрелковия индикатор. Една от причините за аномалията в темата е замърсяване на сърцевината с метални стружки и теч на масло по датчика (ако е на коляновия вал), което допълнително ги слепва и наслоява. Нали е постоянен магнит. Другата причина е лоша връзка с буксата, като прекъснати кабели например. Едва ли някой може да отговори защо проблемът се проявява сезонно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта