r34c7 написа: ↑19 Мар 2024 21:23
Абсолютно грешно твърдение
Не съм съгласен

Мога да коментирам всеки от споменатите случаи...
1. възрастта на шофьора няма пряка релация с възможностите му. Пълен блокаж с АБС? Ами няма как да стане ако системите са изправни - нали затова е анти-блокираща система

Ако шофьорът е с добра преценка - би осъзнал с каква скорост да се движи за да успее да спре... Ако не е с добра преценка - може да не успее да спре и от 50м ...
2. С големи галоши на времето като млад шофьор 'изплувах' в дълбока локва с абсолютни галошки - сигурно около 1.5мм грайфер, с около 80км/ч (що годе 'стандартната скорост', от която нагоре възниква аквапланинг) и се приземих с около 40км/ч. Взех си поуката и натрупах личен опит. След това съм изплувал многократно и с практически нови гуми, но практиката ме научи кога да очаквам аквапланинга и дори - как да си 'играя' с него, предизвиквайки го... (от скоростта и от дълбочината на локвата, а не от продължителността на дъжда зависи вероятността от аквапланинг)
3. Избираш алтернативен маршрут, алтернативен автомобил, алтернативен превоз и т.н. и т.н.. Това е отново въпроса за правилната преценка.
4. При липса на сцепление е нормално. На времето подхождах към точно едно такова кръстовище по обичаен маршрут с 5км/ч за да успея да спра. С други нови гуми - същият ефект е при 10км/ч... И? И в двата случая ако превишиш тази скорост - си в бордюра

Не съм Алонсо (пък и никога не ми е бил еталон

), ама есента хвърлих зимните гуми май на повече от 12-13 години

И си спираха, и завиваха, че и из балканите не съм имал грам проблем през всичките тези години... Затова и си ги въртях година след година.
То и в живота е така - няма идеални условия - винаги правиш компромис на едно с друго, и съответно се съобразяваш с негативите на своя избор и продължаваш напред

И винаги разчиташ на правилната преценка. Дори и със свръх-съвременен автомобил, чисто нови гуми грешната преценка спокойно би те довела до някой дувар
