Колеги,
искам да споделя радостта си с вас.
Почти след година управление на моя RAV4, едва днес след изгледани видеа в YouTube се осмелих да изпробвам ръчния режим на управление на моя CVT.
Според мен този режим е незаменим в града както и по път с много завои, защото дава усещане за по-добър контрол върху автомобила.
Не знаех, че може да се превключва към ръчен режим по време на шофиране от "D", както и да се преминава обратно към "D" отново в движение.
Минусовия ( понижаващия ) F1 превключвател на волана почти не се налага да се ползва, защото при отнемане на газта или натискане на спирачката, кутията сама сваля предавки
Ако по време на движение решите да изпреварите автомобила пред вас, а се движите на 7-ма ви препоръчвам да понижите до 6-та или 5-та като е МНОГО ВАЖНО по време на понижаването на предавките ДА НЕ УСКОРЯВАТЕ, а да махнете крака от педала на газта, защото иначе се усеща неприятно, което влошава комфорта на пътуване
По време на ускоряване може да си качвате предавките спокойно
Като цяло вече бих предпочел да карам на "D" само на извънградско/магистрално, където не се налага честа смяна на предавките
Друга благинка на ръчния режим е възможността да превключите на 2-ра на място преди да сте отпуснали спирачката за да потеглите. Това е полезно при потегляне върху хлъзгава настилка за по-голямо сцепление и плавно потегляне без буксуване, което често се случва когато потегляме на 1-ва при такива пътни условия
Надявам се коментара ми да бъде полезен все някога на някой, който тепърва се сблъсква с управление на CVT
