Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
- batececo
- Мнения: 582
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 210 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Аурис Е15, 1.4 бензин, 97 конски сили, вече на 15 години, на 126 хиляди км, каран предимно Софийско градско.
Тръгва без проблем, при желание може и с въртене на гуми (не се кара така, но за пробата...).
Съединителят като цяло винаги отделя доста високо, почти към края (към последните 80% от отпускането на педала).
Тестът с висока предавка и бордюр е успешен - двигателят изгасва.
Проблемът (не става винаги):
Само на по-висока предавка (3+), най-често при току що сменена, току що отпуснат педал на съединителя, но не се натиска вече педала, когато си над 2-3 хиляди об/мин, при рязко подаване на газ, вдига оборотите с още 1000-2000 рязко, все едно е 500 коня, само че без да ускорява и след 1-2 секунди си връща оборотите и започва стандартното бааавно (като за 97 к.с.) ускорение.
Последните 10+ години никога не е обезвъздушаван съединителя, чудя се дали ако прекарам и там 200-300 мл спирачна течност нещо няма да се промени. Едва ли, но не пречи да опитам, или няма никакъв смисъл?
Не го прави всеки път, но преди не съм срещал подобно поведение.
Случва се еднократно. След като върне оборотите, колкото и да се ускорява/намалява, се държи нормално и не се забелязва повече превъртането.
Тръгва без проблем, при желание може и с въртене на гуми (не се кара така, но за пробата...).
Съединителят като цяло винаги отделя доста високо, почти към края (към последните 80% от отпускането на педала).
Тестът с висока предавка и бордюр е успешен - двигателят изгасва.
Проблемът (не става винаги):
Само на по-висока предавка (3+), най-често при току що сменена, току що отпуснат педал на съединителя, но не се натиска вече педала, когато си над 2-3 хиляди об/мин, при рязко подаване на газ, вдига оборотите с още 1000-2000 рязко, все едно е 500 коня, само че без да ускорява и след 1-2 секунди си връща оборотите и започва стандартното бааавно (като за 97 к.с.) ускорение.
Последните 10+ години никога не е обезвъздушаван съединителя, чудя се дали ако прекарам и там 200-300 мл спирачна течност нещо няма да се промени. Едва ли, но не пречи да опитам, или няма никакъв смисъл?
Не го прави всеки път, но преди не съм срещал подобно поведение.
Случва се еднократно. След като върне оборотите, колкото и да се ускорява/намалява, се държи нормално и не се забелязва повече превъртането.
- mapamop
- Мнения: 4192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 96 пъти
- Получена благодарност: 321 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Горе-долу подобни симптоми имаше познат със несменяна с години спирачна течност, събрала доволно влага. Когато си реши каруцата при рязко натискане на спирачките особено с висока скорост и не спира. Може и по 2-3 опита да минат докато спре.
По спомен на тия коли май казанчето за спирачките и течността му бяха споделени между съединител и спирачки. Ако не е сменяна скоро течността започни от там - не струва милиони, и няма да стане по-зле след смяната. Ако я източиш нацяло, имам бегъл спомен че ABS помпата трябва да се вкара с Techstream в сервизен режим (Air Bleeding), за да се обезвъздуши лесно и изцяло. Ма'сторите редовно го игнорират този нюанс на ABS+VSC системата, и псуват цял ден докато я обезвъздушат.
По спомен на тия коли май казанчето за спирачките и течността му бяха споделени между съединител и спирачки. Ако не е сменяна скоро течността започни от там - не струва милиони, и няма да стане по-зле след смяната. Ако я източиш нацяло, имам бегъл спомен че ABS помпата трябва да се вкара с Techstream в сервизен режим (Air Bleeding), за да се обезвъздуши лесно и изцяло. Ма'сторите редовно го игнорират този нюанс на ABS+VSC системата, и псуват цял ден докато я обезвъздушат.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- batececo
- Мнения: 582
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 210 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Точно така е.
Иначе на спирачките е сменяна редовно.
Ще пробвам и от щуцера на съединителя да прекарам малко.
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 71 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Ако имаш проблем с въздух в системата нямаше да може да отделя добре съединителя и щеше да имаш трудно превключване. Аз не бих се занимавал, то ще се задълбочи и ще си каже
- max-2
- Мнения: 1809
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Проверете вилката на съединителя. Някой да натисне и пусне съединителя. Другия гледа движението на вилката да е със скоростта на натискането и пускането и да спира веднага. След спиране да може да се бутне поне 2 мм с пръст навътре. Ако маншона е събран при пуснат педал на съединителя, феродовия диск е свършил, т е на края на живота си.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1015
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Това се предава по мрежата от производителя за да къртят кинти от собствениците ... Имам същото явление от преди двадесетина дни, на няколко пъти, после не съм усещал. Но аз съм на двойно повече км. и съединител не е сменян(1.33-101к.с). Огледах след случката нивото на спиирачната течност, беше на минимума, което отдавам на износени накладки, че са на над 80000км. на всички колела и се чува хардуерната сигнализация . Долях тогава, днес гледах, не е мръднала. Карал съм с износен съединител други коли и няма нужда да я натискам в бордюри. На висока предавка 4-5, при ниска скорост и рязко подаване на газ, почва да приплъзва.
- mapamop
- Мнения: 4192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 96 пъти
- Получена благодарност: 321 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
При мен първите симптоми с наследения съединител бяха че че качваше назад много тегаво по бордюрите, на задна скорост. Скоро след това взе и да понамирисва на запалено феродо при тия упражнения.
Резултата беше нов комплект съединител за 400 лева, и смяна на посинелия и напукан маховик за почти 600 със околната карантия....
При движение напред, освен че отделяше след 3/4 от ходна на педала съединителя, нямам спомен да е имало други симптоми.
Като цяло експлоатацията на силно износен съединител си е скъпо удоволствие.
Резултата беше нов комплект съединител за 400 лева, и смяна на посинелия и напукан маховик за почти 600 със околната карантия....
При движение напред, освен че отделяше след 3/4 от ходна на педала съединителя, нямам спомен да е имало други симптоми.
Като цяло експлоатацията на силно износен съединител си е скъпо удоволствие.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- max-2
- Мнения: 1809
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Не знам какво се предава по мрежата. Това, което съм описал е от личен опит, само че с по стара и истинска тойота. Сега не знам дали на ауриса са толкова точно сметнати ходовете, но едва ли. Смених съединителя, защото тресеше при потегляне. Хода на помпата беше към края, но не приплъзваше. Беше стигнал много близо до нитовете. Ако чаках да приплъзне щеше да започне да хапва от нитовете.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1015
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
- batececo
- Мнения: 582
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 210 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Update:
Прекарах около 300 мл спирачна течност през щуцера на съединителя. Старата беше мноого леко потъмняла, нямаше никакви балончета въздух.
Промяна в поведението няма.
Вилка има (или на мен така ми изглежда). След отпускане на педала успявам да я вкарам още 5 мм с ръка (горе имаше предложение за такъв тест също).
Скоростите пак си влизат леко (без хъркане като на Рено). Тръгва си нормално, без да тресе.
Обаче превъртането си остава. Над 2-3000 об/мин, над 3та предавка, ако се наложи рязко ускорение.
Явно ще се сменя съединител
Прекарах около 300 мл спирачна течност през щуцера на съединителя. Старата беше мноого леко потъмняла, нямаше никакви балончета въздух.
Промяна в поведението няма.
Вилка има (или на мен така ми изглежда). След отпускане на педала успявам да я вкарам още 5 мм с ръка (горе имаше предложение за такъв тест също).
Скоростите пак си влизат леко (без хъркане като на Рено). Тръгва си нормално, без да тресе.
Обаче превъртането си остава. Над 2-3000 об/мин, над 3та предавка, ако се наложи рязко ускорение.
Явно ще се сменя съединител
- Прикачени файлове
-
- 20240221_083311_copy_302x606.jpg (135.27 KiB) Преглеждано 2341 пъти
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Трябва да се долее достатъчно спирачна течност и да обезвъздуши по правилата.Тази тема не е ли "deja view"
Има вътрешен разделител между страната на съединителя и страната на спирачката, въпреки че може да не се вижда отпред. Ще трябва да продължите да добавяте течност, след като изглежда, че е на маркировката MAX, така че течността да може да "достигне" в страната на съединителя. Ако напълните твърде бързо и преминете далеч над максималната маркировка, изсмучете част от излишната течност и я изхвърлете - наистина трябва да има малко празно място в резервоара. Причината за двете камери е, че течът в системата на съединителя няма да източи цялата течност от резервоара и да доведе до повреда на спирачката. Можете да си представите как малък теч в съединителя би изпразнил цялата спирачна течност, ако имаше само една голяма камера.
Има вътрешен разделител между страната на съединителя и страната на спирачката, въпреки че може да не се вижда отпред. Ще трябва да продължите да добавяте течност, след като изглежда, че е на маркировката MAX, така че течността да може да "достигне" в страната на съединителя. Ако напълните твърде бързо и преминете далеч над максималната маркировка, изсмучете част от излишната течност и я изхвърлете - наистина трябва да има малко празно място в резервоара. Причината за двете камери е, че течът в системата на съединителя няма да източи цялата течност от резервоара и да доведе до повреда на спирачката. Можете да си представите как малък теч в съединителя би изпразнил цялата спирачна течност, ако имаше само една голяма камера.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
- batececo
- Мнения: 582
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 210 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Добавях до горе, до ръба, спадаше при изпомпването.
Течове няма никакви, от никъде.
Обезвъздушавахме (реално не излезе нито едно мехурче въздух).
Течове няма никакви, от никъде.
Обезвъздушавахме (реално не излезе нито едно мехурче въздух).
- batececo
- Мнения: 582
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 210 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
И аз така мисля.
Единствено съм изненадан как е възможно това да се случи на 126 000 км на сравнително лек (около 1200 кг) автомобил (все пак не е 3 тона SUV).
Единствено съм изненадан как е възможно това да се случи на 126 000 км на сравнително лек (около 1200 кг) автомобил (все пак не е 3 тона SUV).
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия
Може да е поради размера на колелата .Ако са били с по-голям диаметър е отчело по-малък пробег.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост