centil написа: ↑07 Фев 2024 09:15
Това, което не ми хареса в MTF-2 е постоянната промяна на "рецептата"
Извадил съм късмет с партидата, нямах представа, че през годините са го променяли. Не може и да се допитаме до oil-club заради забраната за обсъждане на Равенол, а за съжаление няма кой друг освен тях да направи анализ на масло директно от тубата. Въпреки това
намерих стар анализ от 2013, според който температурата на течливост е -52, но пък Брукфилд е измерен ~9800 мПа при ~8800 според сегашната спецификация на Ravenol, т.е. наистина е друга рецепта.
centil написа: ↑07 Фев 2024 09:15
Цветова разлика при тест ASTM D130
Не знам колко е надежден този тест по принцип, защото е силно субективен, особено за сравнение в малки разлики. Разликата между 1а и 1b е много малка. Въпреки това наблюдението ти е напълно валидно.
centil написа: ↑07 Фев 2024 09:15
П.П.: Всъщност аз преди години като съм чел за трансмисионните масла съм гледал Castrol Syntrans FE 75W, а не Transmax Manual FE 75W. Сега нямам време да проверя дали става дума за едно и също масло.
99% съм сигурен, че е същото, но преименувано + добавения допуск както Ивайло спомена.
Edit: нещо друго по темата.
Снимка 1 - ръководство, Camry 1988, кутията е S51

- 1988camry.jpg (244.57 KiB) Преглеждано 4917 пъти
Снимка 2 - ръководство, Camry 1991, същата

- 1991camry.jpg (244.57 KiB) Преглеждано 4917 пъти
Положението е "Сипи Dexron", не само мен ме хапе кучето

. Dexron II отдавна няма, заместен от Dexron III, заместен от Dexron VI за всичките му приложения. Живот и здраве, след година може и да пробвам някой ATF в ръчните скорости, ако не са се строшили до тогава
