[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
Тази тема беше поизпаднала на втора страница в раздела "Общи теми" - явно цената на колата си казва думата и влияе обратно пропорционално на интереса.
Както и да е, днес ми попадна едно ново и доста подробно българско ревю на модела. Добро впечатление ми направи, че 230V контакт в багажника са го направили 1500W, за разлика от Равките (поне от 2022 година), където по странна причина го бяха ограничили на 150W, та трябваше да си поръчвам от ТМ Ауто допълнително да ми инсталират 1000W инвертор, вързан към акумулатора, за да мога да си бода по-мощна техника като пътувам. При Равките това "осакатяване" на мощността на контакта беше за всички европейски модели, както може да се види в тази дискусия, докато американските още тогава си бяха със 1500W. В този ред на мисли един въпрос към Мирослав Петков или някой друг с Rav4 PHEV MY 2023 - колко вата са написали на капачката на вашия контакт в багажника на колата?

-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
150w е! Най високото ниво на оборудване предлага 1500w ,това в америка. Провери в Германия ,мисля че и там топ нивото е с инвертор 1500w. За източна европа не се предлага това ниво.
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
Много странно, че това число зависи от нивото на оборудване. Приусът от клипчето е най-високото ниво на оборудване, та може и това да е причината да е с 1500W, макар че пак ще кажа, че не намирам логика мощността на този контакт да е различна в различните нива на оборудване. Да го има или да го няма според нивото бих го приел, но да го има скопен - това не го разбирам. Принципно този контакт е предвиден предимно (според мен) да може човек да си бодне лаптоп там, което в общият случай става и с 150W. Моят проблем беше, че поради естеството ми на работа имам два лаптопа с малко по-мощни видеокарти и единият е със зарядно до 180W, а другият до 230W. Като ги ползвам с нормално натоварване (не за VR например) използват значително по-ниска мощност, но все пак не ми се рискува да ги включвам в контакт с по-малки характеристики от пиковите мощности на съответните адаптери...
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
"Фарове, като на ферари. Напомнял на ферари".
Май се "харесва" предимно на тези, на които им плащат да го рекламират.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
Ами не е като да няма прилика:



Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
Защо никой не предлага модел плъгин с еднакви системи, но както с голяма, така и с малка батерия, да се види - кой вариант ще предпочетат хората. Какъв пробег предлагаха с предните поколения плъгин приус, защо само не увеличиха мощността. Макар, че проблема на този приус явно далеч не е само голямата батерия и така голямото тегло, поради това недостатъчната мощност.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
Защото струва пари, за да поддържаш различни окомплектовки, които можеш да предложиш.
Аз бих предпочел да кажем в пода да има 20 отвора. Купувам колата без батерия. Ако реша купувам една батерия от 1 кВтч. Бутам я в първия отвор. Решавам, че искам да имам по-голям пробег на батерия. Купувам 3 допълнителни модула. Искам още повече, купувам още 4. И само ги бутам в готовите отвори за разширение на капацитета. Умира ми едната батерия. Вадя я от дупката и единствено намалявам капацитета на батерията, без допълнителни последници. Ех, колко ще е готино хората да имат такава модална възможност. За мен това е по-готино от това да имаш само 2 избора - голяма или малка батерия.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
[Дискусия] Prius 5 XW60 /2023 - / - Обща информация и мнения
Идеята е подходяща по-скоро за ел автомобилите, но няма ли да има проблем с балансирането на батерията при всяко добавяне на модули.
Бяха показвали марка ел автомобили, която предлага вместо зареждане замяна на "изразходваната" батерия на "заредена", като замяната става автоматично и автомобила без шофьор се подвежда от автоматиката до необходимата позиция над автомата (цялата платформа на автомобила е предвидена за постоянна замяна на батерията, като тя не се купува с новия автомобил). Май се предлагат и различни по енергоемкост батерии, според моментните нужди на ползвателя.
Но това са електрички, а мен ме вълнуват хибридите.
Все пак производителите предлагат моделите си с много и различни типове задвижвания, до около десет различни съчетания от двигатели и трансмисии (е не и тойота). Явно богатия избор за клиента оправдава цената за поддържане от производителите на това разнообразие. А в случая - да се поддържат два типоразмера батерии - цената би била много по-ниска, според мен. Все пак батериите са си набрани от модули, "просто" по-голям или по-малък пакет модули, не е като да се разработват и поддържат различни двигатели, трансмисии и техни съчетания. (При електричките много от моделите, ако не и болшинството се предлагат на избор с няколко батерии.) Може би, може по-леката и евтина платформа на хибрида, която така или иначе се произвежда, да се предлага с по-мощната хибридна система на плъгин хибрида, с относително много "по-малка" батерия от сега предлаганите плъгини (позволяваща по-малка товароносимост от хибрида, евентуално с неголямо подсилване). Все пак предлагат един и същ модел - и като хибрид, и като плъгин. Тойота има опит с плъгин хибриди с относително много малки батерии, а сега предлаганите от тях са с едни от най-големите за плъгин батерии.

Но това са електрички, а мен ме вълнуват хибридите.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта