Ефективност и разход
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Ефективност и разход
Всъщност при електричките използват за скорост на заряд и километри в час - т.е. колко километра пробег можеш да заредиш за определено време - да речем за 10 минути, колкото уж е ходенето принципно до бензиностанция за наливане на гориво (реално си е 2-3 минути, за които обикновено не можеш даже да подкараш съответното приложение за да тръгне да зарежда) ;)
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Ефективност и разход
Ако се отиде неподготвен ще е много повече от 2-3 минути, но иначе е по-бързо и не е необходимо дори да използваш телефона си с приложението тогава, защото има...
или има Автоматично Стартиране на Зареждане:
- Прикачени файлове
-
- АвтоЗареждане.PNG (88.9 KiB) Преглеждано 9865 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Ефективност и разход
Добре де върти ми се една мисъл,...пътувам налага ми се да зареждам,зарядните са две ,един ме изпреварва а на другата закачен Спарк.Този Спарк как се маха.
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Ефективност и разход
Наскоро четох за такъв реален споделен случай в една фейсбук група. Накратко - звъниш на Спарк, разбирате се да отключиш и преместиш колата и после ти връщат парите в Спарк приложението под формата на ваучер за други пътувания. Това обаче работи само ако имаш регистриран активен профил в Спарк. Хубавото е, че зарядни станции в София бол, така че шанса да ти се наложи да заредиш точно на елдрайв и да нямаш друга близка алтернатива е нищожен.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ефективност и разход
Това с автоматичното зареждане не тръгва ли когато зарядната станция открие верния идентификатор на автомобила? В смисъл такъв, пускаш си зареждане от вкъщи, бръмчиш 30 минути до там и в тия 30 минути някой може да зарежда 29 минути примерно, на "корем за 29 минути". Аз така го разбирам. В крайна сметка искат да има поне едно зареждане, за да имат в базата си идентификаторите на автомобила и да са свързани към профила в базата им.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Ефективност и разход
Може дори да не е закачен, а да е паркиран на мястото за зареждане. Наричат го "Спаркирана зареждачка":
https://ecars.bg/forum/zariadna-infrast ... ka?start=0
________________________
Това е така:
А следващото, има възможност да се прилага на домашна/собствена зарядна станция и не разбрах каква е връзката с автоматичното започване на зареждане на платена зарядна станция:
Ето, сега ако цъкна бутона "Стартирай", би трябвало да започне зареждане:
- Прикачени файлове
-
- Зое Инфо.jpg (107.24 KiB) Преглеждано 9647 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Ефективност и разход
Едно интересно видео, качено днес, но заснето този декември - реален тест на Tesla Model Y Long Range в български условия при 140 км/ч на магистралата от София до Пловдив и обратно при зимни условия малко над 0 градуса. Това е общо взето възможно най-лошият сценарии за електрическата кола, тъй като скоростта е максимално позволената у нас и температурите са ниски. По-лош сценарии ще е ако температурите са още по-ниски, но да кажем, че това се случва доста рядко и за много малко дни в годината последно време у нас. При тестът колата е заредена на 100% в София, кара се по магистралата до отбивката към Раковски, където се обръща към София и се пристига на 1% в Парадайс мола. Ето и изводите, за който не му се гледа:
- До обръщането при отбивката на Раковски са изминати около 140 км и си се кара със 140 км/ч, където трафикът и знаците позволяват. Навигацията в Теслата прогнозира, че при връщането в София ще има останали към 7% от батерията, което не се оказва вярно, тъй като според мен колата не отчете съвсем добре денивелацията, която ще е по-неблагоприятна в обратна посока и съответно при оставащ заряд от 10% шофьорът реши да послуша предупрежденията на Тесла и намали скоростта, за да може да се прибере до София без репатрак
.
- Достигането на 50% оставащ заряд се случва десетина километра след обръщането, при изминато общо разстояние 154 км и разход ~23 kWh/100 km, което според мен е добър разход предвид средната скорост от ~130 км/ч и температури около нулата. И все пак този разход е при "спускането" от София към Пловдив.
- В крайна сметка с 90% от батерията (при оставащи 10%) са изминати 244 км пробег и разходът е ~26 kWh/100 km, което пак ми се струва добре предвид средната скорост от 130 км/ч, ниските температури и "изравнената" денивелация (около 140 км "спускане" към Пловдив и още 104 км "изкачване" към София). Това се случва малко преди отбивката за Вакарел с оставащи около 25 км до София и тогава шофьорът решава да намали, за да сигне спокойно до суперчарджъра в Парадайс мол, където да тества скоростта на зареждане.
- При започването на зареждане мощността на зареждане е около 200 kW, което разбира се постепенно намалява и в крайна сметка до 80% заряд се достига след 34 минути прекарани на суперчарджъра.
Предвид, че зимата пробегът е паднал с около 30% спрямо лятото и се изминават около 240 км с 90% от батерията, то лятото очаквам пробегът по същия маршрут да е от порядъка на 340 км със същите 90% от батерията. Като цяло статистиките за пробега в EV Database изглеждат коректни, като се има предвид описанието на звездичката там, указващо постоянна скорост от 110 км/ч при техните магистрални тестове. С едно 15 минутно междинно магистрално зареждане през лятото ще си се стигне спокойно до Бургас със спазване на ограниченията и каране предимно със 140 км/ч.
- До обръщането при отбивката на Раковски са изминати около 140 км и си се кара със 140 км/ч, където трафикът и знаците позволяват. Навигацията в Теслата прогнозира, че при връщането в София ще има останали към 7% от батерията, което не се оказва вярно, тъй като според мен колата не отчете съвсем добре денивелацията, която ще е по-неблагоприятна в обратна посока и съответно при оставащ заряд от 10% шофьорът реши да послуша предупрежденията на Тесла и намали скоростта, за да може да се прибере до София без репатрак

- Достигането на 50% оставащ заряд се случва десетина километра след обръщането, при изминато общо разстояние 154 км и разход ~23 kWh/100 km, което според мен е добър разход предвид средната скорост от ~130 км/ч и температури около нулата. И все пак този разход е при "спускането" от София към Пловдив.
- В крайна сметка с 90% от батерията (при оставащи 10%) са изминати 244 км пробег и разходът е ~26 kWh/100 km, което пак ми се струва добре предвид средната скорост от 130 км/ч, ниските температури и "изравнената" денивелация (около 140 км "спускане" към Пловдив и още 104 км "изкачване" към София). Това се случва малко преди отбивката за Вакарел с оставащи около 25 км до София и тогава шофьорът решава да намали, за да сигне спокойно до суперчарджъра в Парадайс мол, където да тества скоростта на зареждане.
- При започването на зареждане мощността на зареждане е около 200 kW, което разбира се постепенно намалява и в крайна сметка до 80% заряд се достига след 34 минути прекарани на суперчарджъра.
Предвид, че зимата пробегът е паднал с около 30% спрямо лятото и се изминават около 240 км с 90% от батерията, то лятото очаквам пробегът по същия маршрут да е от порядъка на 340 км със същите 90% от батерията. Като цяло статистиките за пробега в EV Database изглеждат коректни, като се има предвид описанието на звездичката там, указващо постоянна скорост от 110 км/ч при техните магистрални тестове. С едно 15 минутно междинно магистрално зареждане през лятото ще си се стигне спокойно до Бургас със спазване на ограниченията и каране предимно със 140 км/ч.

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ефективност и разход
Вярно, че батерията не е голяма, но както и за останалите електроавтомобили - нищо впечатляващо... 250км пробег с 'един резервоар' ток - ами.... Не е за извънградско такъв автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Ефективност и разход
За извънградско как да е, но за магистрала и особено зимата - ще си удължиш с 1 час пътя от София към Бургас заради принудително спиране по средата за зареждане (или принудително каране със скорост доста под ограничението). Недай си Боже да си решил да направиш София - Бургас - Варна, че там вече ще трябва и второ спиране за зареждане, а е маршрут, който го взимам с Равката без нито едно спиране като пътувам с децата. Лятото по-бива пробегът, което лично мен повече ме интересува, тъй като зимата не пътувам толкова извънградско, а още по-малко магистрално. С една 120 kWh solid state battery, която ще е с размерите и теглото на сегашната 75 kWh литиево-йонна, нещата ще стоят доста по-различно, тъй като почти всички мои летни маршрути бих ги взимал без спиране за междинно зареждане и съответно не бих се интересувал от бързи зарядни станции, а само от home charging и destination charging на AC станцийки.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ефективност и разход
Ами не знам - аз съм свикнал да пътувам без почивки и да зареждам рядко - просто така ми е по-приятно... Рядкото зареждане винаги ми е давало спокойствие при дълги пътувания особено през ненаселени райони с неизвестно наличие на бензиностанции...
На времето докато имаше Марешки ми бе редовен маршрут Варна-София-Берковица-Плевен-Варна... Със зареждане в начална и крайна точка без да съм икономисвал...
Та още съвсем не мога да преглътна и приема пробег между зареждане 200-300км
На времето докато имаше Марешки ми бе редовен маршрут Варна-София-Берковица-Плевен-Варна... Със зареждане в начална и крайна точка без да съм икономисвал...
Та още съвсем не мога да преглътна и приема пробег между зареждане 200-300км

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Ефективност и разход
Аз вече писах, че бих си взел електричка, само ако има гарантирани над 1000 км при всякакви условия. Вероятно някой ден ще успеят, ама няма да е скоро, а засега ще бъде на час по лъжичка... 

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Ефективност и разход
Точно, и за мен е така, плюс: зареждане до 100% за макс 15мин.+ цена за смяна на батерията максимум колкото би ми струвала на хибрида (към момента за Германия, за IS300h, ок. 3000Евро). Когато тези условия се изпълнят, взимам веднага. Но това май ще трае толкова дълго, че ще съм пенсионер, ако въобще го доживея.

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Ефективност и разход
При нов автомобил или след напр. 5г?
Едно от нещата, които ме "дразнаят" в електричките е, че като си купиш колата нова, то имаш 100% "резервоар", а след Х год, той е станал 70-80%. Сегашният ми резервоар си е все толкова и след почти 10г все изминавам над 1000км с едно зареждане.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта