Състояние на дюзи т27 2.0 d4d
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Състояние на дюзи т27 2.0 d4d
Нищо им няма на дюзите, като на 10 годишна кола на 200 000км са. Температурата на антифриза ми изглежда много висока.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- marinru
- Мнения: 16
- Регистриран на: 04 Дек 2022 18:04
- Местоположение: Dusseldorf
- Автомобил: Trabant
- Благодарил/а: 2 пъти
Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Състояние на дюзи т27 2.0 d4d
Дюзи с корекция 0.0 означава нови. За 4-5 години с настоящите показания не е много добре, вероятно некачествено гориво или горивен филтър. Друго притеснително не виждам.
Трябва да се обърне внимание на температурата и дали се включва перката на радиатора. Тази диагностика при каква околна температура е правена? Сега зимата да е загрят до 94 градуса антифриза трябва много да е юркана колата точно преди диагностиката.
Трябва да се обърне внимание на температурата и дали се включва перката на радиатора. Тази диагностика при каква околна температура е правена? Сега зимата да е загрят до 94 градуса антифриза трябва много да е юркана колата точно преди диагностиката.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Състояние на дюзи т27 2.0 d4d
Трябва да е юркана по време на диагностиката и то на място. Само след няколко секунди трябва да я свали под 90 след юркането...



- marinru
- Мнения: 16
- Регистриран на: 04 Дек 2022 18:04
- Местоположение: Dusseldorf
- Автомобил: Trabant
- Благодарил/а: 2 пъти
Състояние на дюзи т27 2.0 d4d
Да,преди самата диагностика колата беше понастъпвана.А горивен филтър сменям на всяка смяна на масло, максимум на 12хил. го сменям.Добавки не слагам( за 11год. откакто купих колата може би 2,3 пъти съм слагал добавка),а гориво зареждам основно от Лукойл,Круиз и Шел.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Състояние на дюзи т27 2.0 d4d
Мисля, че стойността на лабмда сондата е висока с 6+ волта. Според мен трябва да е макс 2V.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
- marinru
- Мнения: 16
- Регистриран на: 04 Дек 2022 18:04
- Местоположение: Dusseldorf
- Автомобил: Trabant
- Благодарил/а: 2 пъти
Състояние на дюзи т27 2.0 d4d
Ако има проблем с ламбдата,ecu-то ще го засече и ще отчете грешка (най-вероятно) също ще се вдигне и разхода на гориво . Нека запознатите да кажат,ако греша.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Състояние на дюзи т27 2.0 d4d
По мое мнение диагностиката ти не е особено коректна. Изглежда ми като да ти е крива методиката.
Защо мисля така:
- дизеловото гориво при промяна на температурата си променя вискозитета. И то сериозно. От там поохлабени дюзи може и да се справят със по-гъстото гориво, но като се стопли и втечни (игнорираме околната температура, за по-лесно, но не бива) да "пикаят" вече.
- При ниски налягания на горивото (разбирай обороти за простота) изморените пружини може и да успеят да затворят/отворят клапана, но при покачване на налягането да "клякат". Респективно или дюзата го играе "запушена" (не отваря навреме), или го играе "пикаеща" (недозатворена от износване на работните отвори и повърхности, или изморената пружина за по-просто). За капак на това си помисли и за температурното разширяване на материалите на самата дюза, която е тикната баш в големия огън да се пече, дали и та малко не се прменя като размер с покачването на температурата на мотора. Не говорим да е набита със сажди, маслен клей, метални окиси и т.н. Само бабешки простичките факти.
-- горе долу същото важи и за SCV клапана който ти контролира налягането към рейла.
-- после имаш изравнителен/ратоварващ налягането клапан на самия рейл, който е и за излишната обратната нафта. И той е в зоната на жегата от горенето. Не много ама е в коша на мотора.
Тия двата по-горе ако ти сговнят налягането, дюзата няма много полезни ходове, да коригира ситуацията. За капак и те няма да подават стабилно еднакво налягане в цялото време. Т.е. ще грешат всеки път различно.
--- Имаш горивен филтър, цедка в резервоара и разни клапани за вентилацията на резервоара, да пречан резервоара да се вакуумира (което пак ще ти сговни налягането изначало преди дюзите). Да кажем че тия тези са отхвърлени, че не работят.
! За да я запалиш тая нафта ти трябва въздух и налягане - там си знаеш вероятно какво е набъркано по-добре от мен - дросел, турбо, компресия на цилиндрите.
! И накрая да замесим едни датчици за температурата - на въздуха, тоя боднат на ГНП за температурата на нафтата. И малко други датчици които мерят налягането на горивото в рейла, MAP, MAF, EGR сензорите. Имат директно отражение върху решението на ECU-то "колко нафта да налее в цилиндрите този такт".
И тия по-горе като остареят се влияят от температурата (примерно)....
Диагностиката ти за да е пълна трябва да се направи:
на студен двигател на празен ход (ниско налягане, стабилно, нафтата е гъста)
на студен двигател в натоварен режим - примерно 2500 оборота да е и разтворено турбото.
на напълно стоплен мотор (ниско налягане, стабилно, по-течна нафта)
на напълно стоплен мотор на 2500 оборота примерно.
Като си дръпнеш 4 таблички от Техстрийма (примерно) вече си ги сверяваш със референтните стойности описани в сервизното. Примерно тези:
http://zatonevkredit.ru/repair_manuals/ ... ZszzJrLezF
Намери си за твоя модел Trabant (от профила ти) сервизното със съответните стойности за твоя двигател и си сравни стойностите от четирите таблици. И ще ти е ясно кое не е в норма, и кое е близо/извън толерансните стойности.
Просто табличка, със скорошно гърчена кола, не ти е цялата картинка със състоянието на мотора ти. Той работи и студен, и със топла нафта, и на студ и на жега. За цялата картинка ти трябват данни от всички възможни ситуации, които му се случват на тоя мотор.
Защо мисля така:
- дизеловото гориво при промяна на температурата си променя вискозитета. И то сериозно. От там поохлабени дюзи може и да се справят със по-гъстото гориво, но като се стопли и втечни (игнорираме околната температура, за по-лесно, но не бива) да "пикаят" вече.
- При ниски налягания на горивото (разбирай обороти за простота) изморените пружини може и да успеят да затворят/отворят клапана, но при покачване на налягането да "клякат". Респективно или дюзата го играе "запушена" (не отваря навреме), или го играе "пикаеща" (недозатворена от износване на работните отвори и повърхности, или изморената пружина за по-просто). За капак на това си помисли и за температурното разширяване на материалите на самата дюза, която е тикната баш в големия огън да се пече, дали и та малко не се прменя като размер с покачването на температурата на мотора. Не говорим да е набита със сажди, маслен клей, метални окиси и т.н. Само бабешки простичките факти.
-- горе долу същото важи и за SCV клапана който ти контролира налягането към рейла.
-- после имаш изравнителен/ратоварващ налягането клапан на самия рейл, който е и за излишната обратната нафта. И той е в зоната на жегата от горенето. Не много ама е в коша на мотора.
Тия двата по-горе ако ти сговнят налягането, дюзата няма много полезни ходове, да коригира ситуацията. За капак и те няма да подават стабилно еднакво налягане в цялото време. Т.е. ще грешат всеки път различно.
--- Имаш горивен филтър, цедка в резервоара и разни клапани за вентилацията на резервоара, да пречан резервоара да се вакуумира (което пак ще ти сговни налягането изначало преди дюзите). Да кажем че тия тези са отхвърлени, че не работят.
! За да я запалиш тая нафта ти трябва въздух и налягане - там си знаеш вероятно какво е набъркано по-добре от мен - дросел, турбо, компресия на цилиндрите.
! И накрая да замесим едни датчици за температурата - на въздуха, тоя боднат на ГНП за температурата на нафтата. И малко други датчици които мерят налягането на горивото в рейла, MAP, MAF, EGR сензорите. Имат директно отражение върху решението на ECU-то "колко нафта да налее в цилиндрите този такт".
И тия по-горе като остареят се влияят от температурата (примерно)....
Диагностиката ти за да е пълна трябва да се направи:
на студен двигател на празен ход (ниско налягане, стабилно, нафтата е гъста)
на студен двигател в натоварен режим - примерно 2500 оборота да е и разтворено турбото.
на напълно стоплен мотор (ниско налягане, стабилно, по-течна нафта)
на напълно стоплен мотор на 2500 оборота примерно.
Като си дръпнеш 4 таблички от Техстрийма (примерно) вече си ги сверяваш със референтните стойности описани в сервизното. Примерно тези:
http://zatonevkredit.ru/repair_manuals/ ... ZszzJrLezF
Намери си за твоя модел Trabant (от профила ти) сервизното със съответните стойности за твоя двигател и си сравни стойностите от четирите таблици. И ще ти е ясно кое не е в норма, и кое е близо/извън толерансните стойности.
Просто табличка, със скорошно гърчена кола, не ти е цялата картинка със състоянието на мотора ти. Той работи и студен, и със топла нафта, и на студ и на жега. За цялата картинка ти трябват данни от всички възможни ситуации, които му се случват на тоя мотор.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта