MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
lerokal
Митхат
- mapamop
- Мнения: 5225
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 160 пъти
- Получена благодарност: 595 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от mapamop » 27 Яну 2024 19:27
Това какво на теб ти харесва или не, изобщо не "кара влака". Ако сметнеш че с велосипед ще ти е по-добре.... купи си велосипед.Petar555 написа: ↑26 Яну 2024 22:04 Добре, виж документацията и пиши.
Между другото никъде в указанията за употреба не дават обяснения. Просто казват не прави това или онова.
Ако един автомобил не може да стои вече с работещ двигател повече от 20 мин. Да ти е..а и колите. По-добре с колело да се движм.
Рецептата на mfandakov с тухлата не е подходяща заради жълтото.
Заповядай - страници 302-306 от TFM (The F*cking Manual) който никой не чете. Пасажа го има за абсолютно всички двигатели:
- cat302-306.jpg (86.76 KiB) Преглеждано 3889 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Petar555
- slowtraveler
- Мнения: 6212
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 27 Яну 2024 23:06
ММТ има ли свободна предавка в механиката? Да не би причината за това нареждане е, че стои на съединител?
Иначе на АСК ('стандартна' с хидротрансформатор) на джипа наистина пишеше без основание, да не се държи на N продължително време. Просто направили копи-пейст от някакво старо ръководство за друг модел кутия. Там хидравличната помпа спирала да се задвижва когато си на N...
Моя модел не бе така - помпата винаги си работеше, ама инструкцията останала
Но все пак моля да се придържаме към темата - изтрих мнение на колега точно защото бе опит за заяждане или спор без обосновка за мнението си
Иначе на АСК ('стандартна' с хидротрансформатор) на джипа наистина пишеше без основание, да не се държи на N продължително време. Просто направили копи-пейст от някакво старо ръководство за друг модел кутия. Там хидравличната помпа спирала да се задвижва когато си на N...
Моя модел не бе така - помпата винаги си работеше, ама инструкцията останала

Но все пак моля да се придържаме към темата - изтрих мнение на колега точно защото бе опит за заяждане или спор без обосновка за мнението си

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 28 Яну 2024 12:45
Има, и за останалото си прав.post_id=436155 написа:27 Яну 2024 19:27 ММТ има ли свободна предавка в механиката? Да не би причината за това нареждане е, че стои на съединител?
Митхат
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от krasengn » 29 Яну 2024 07:26
"Избягвайте да форсирате двигателя."
Обаче над колко оборота е "форсиране на двигателя"? Поотделно за дизелов и бензинов. И още по-отделно за студен и загрят двигател. Мненията и тук ли са различни?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
krasengn
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 29 Яну 2024 09:21
Никой тук не обърна внимание на две неща.
Първо, като поработи колата на място се дава възможност на акумулатора след паленето да се възстанови донякъде, преди да сме го натоварили с други консуматори. А в днешно време има много допълнителни такива.
Второ, превключването от E на R и обратно раздвижва актуаторите. Особено този на съединителя. Така смятам.
За форсиране изобщо не съм споменавал.
Първо, като поработи колата на място се дава възможност на акумулатора след паленето да се възстанови донякъде, преди да сме го натоварили с други консуматори. А в днешно време има много допълнителни такива.
Второ, превключването от E на R и обратно раздвижва актуаторите. Особено този на съединителя. Така смятам.
За форсиране изобщо не съм споменавал.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
vfr800
- mapamop
- Мнения: 5225
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 160 пъти
- Получена благодарност: 595 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от mapamop » 29 Яну 2024 10:37
krasengn, форсирането го дадох по линия на "рецептата" на Фандъков, да се повдигне едното колело и газ докато се стопли мотора.
Petar555, "заяждането" ми беше по линия на минутите за тропане на място, а не генерално срещу него.
Тия 15 минути са на ръба на деградивното време за керамиката на катализатора. 10 и по-малко примерно не са толкова неприемливи. Не съм сигурен дали нямаше цитирано време за подгряване в някое ръководство.
То и мисля из сервизното имаше препоръка в раздела на диагностиката, да не се държи колата на контакт повече от 20-30 минути (не помня точно), за да се предотврати повреда в горивната система. Факт е че на моята ако се завлача повече от 15на минути и влиза в режим на обучение на дросела, и екологиите се връщат в режим на инициализация (catalytic converter monitor, oxygen sensor monitor стават incomplete). Но нека не разводняваме и каляме темата. За мен над 5 до 10 минути на място са много, предвид че дизела на студен мотор е склонен да отделя повече сажди а бензина до това време ще е стоплил сериозно мотора и катализатора.
Пак казвам - не съм тотално против подгряването, но не и за такива времена.
Petar555, "заяждането" ми беше по линия на минутите за тропане на място, а не генерално срещу него.
Тия 15 минути са на ръба на деградивното време за керамиката на катализатора. 10 и по-малко примерно не са толкова неприемливи. Не съм сигурен дали нямаше цитирано време за подгряване в някое ръководство.
То и мисля из сервизното имаше препоръка в раздела на диагностиката, да не се държи колата на контакт повече от 20-30 минути (не помня точно), за да се предотврати повреда в горивната система. Факт е че на моята ако се завлача повече от 15на минути и влиза в режим на обучение на дросела, и екологиите се връщат в режим на инициализация (catalytic converter monitor, oxygen sensor monitor стават incomplete). Но нека не разводняваме и каляме темата. За мен над 5 до 10 минути на място са много, предвид че дизела на студен мотор е склонен да отделя повече сажди а бензина до това време ще е стоплил сериозно мотора и катализатора.
Пак казвам - не съм тотално против подгряването, но не и за такива времена.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Митхат
- mapamop
- Мнения: 5225
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 160 пъти
- Получена благодарност: 595 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от mapamop » 29 Яну 2024 11:18
mfandakov, по същата причина поради която си търся кой да ми ревизира хлабините на клапаните.
През деня си изкарвам заплатата с коренно различна дейност, и не ми стиска да отворя мотор или скоростна кутия. Сигурно с повече четене ще се получи за много време, приемлив резултат, но и риска да направя скоростна кутия или мотор "на компот" ме спира сериозно.
През деня си изкарвам заплатата с коренно различна дейност, и не ми стиска да отворя мотор или скоростна кутия. Сигурно с повече четене ще се получи за много време, приемлив резултат, но и риска да направя скоростна кутия или мотор "на компот" ме спира сериозно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Митхат
- slowtraveler
- Мнения: 6212
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 29 Яну 2024 11:41
Офтопик
► Виж съдържание
Както бе в онзи виц - 'то и яз мога и тати може, ама козата си сака пръч' 
Не всеки, дори и да има знанията и опита, има време да отдели да се човърка в нещо, което може да го свърши някой друг по-бързо (защото ще отдели непрекъснато време за това) и за по-малко пари, отколкото получаваш от основната си работа

Не всеки, дори и да има знанията и опита, има време да отдели да се човърка в нещо, което може да го свърши някой друг по-бързо (защото ще отдели непрекъснато време за това) и за по-малко пари, отколкото получаваш от основната си работа

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 08 Май 2015 23:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla verso 1.8 MMT
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от malixx » 03 Фев 2024 01:07
Здравейте Колеги! Преди време, когато трябваше да сменям съединителя на Versoto 1.8 ММТ 2006 не намерих опция за поръчка освен ТМ ауто. Сега гледам, че интеркарс вече го предлат. Тоест може да се поръча от всеки, който работи с тях. 

- Прикачени файлове
-
- Screenshot 2024-02-03 005523.jpg (41.98 KiB) Преглеждано 3457 пъти
malixx
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта