Размер дюзи и налягане...
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от Двигателист » 05 Яну 2024 00:13
Моля, за мнение по въпроса с дюзите (размер) и налягането, като плюсове и минуси на двата варианта. В смисъл, кое според вас е по-добрия вариант, ако приемем, че можем да направим настройките. Дали малки дюзи, които да работят на високо налягане, примерно 2 мм и 1.5 бар, или големи на ниско налягане, примерно 3 мм на 1 бар, че и по-ниско. Говоря за стандартни дюзи – 1.9 - 2 ома. Питам, защото ще сменям дюзи, защото вече са много стари и се чудя, дали да променям нещо в тази връзка. Да уточня, че е важно, става въпрос за двигател с атмосферно пълнене (1AZ-FE). В момента (а и от самото начало, предполагам), който е слагал уредбата се е спрял на вторият вариант, големи дюзи (Зелени ХАНА - тип А) на 0.9-1 бар.
Двигателист
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от vfr800 » 05 Яну 2024 13:20
vfr800
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от Двигателист » 05 Яну 2024 22:02
На авенсиса (3S-FE) съм с LPG Tech, първо Dragon, после ги смених с Yeti. 2 мм, на 1.4 бар. Горе-долу карат около 70-80 хил.км (сменил съм 3 комплекта). Разбира се, може и аз да ги тормозя прекалено, защото минавам на газ при 30 градуса на редуктор-изпарителя, което зимата не е ок, но ... сиромашия. Да, на празен ход и средни, до средно-високи натоварвания са перфектни, но на макс ми се струва, че им идва нанагорно... През Фобос контролер са и във върховите режими са постоянно отворени.
При 1AZ-FE, ме притесняват точно мощностните режими. Да не го опържа нещо... клапаните особено. 3S-FE e здраво „желязо“, но тук не ми се рискува. Вариант е да прехвърля на бензин, примерно над 3500, или 4000 оборота. Иначе когато пуснах менюто за избор на дюзи ми даде Хана-А за 0.9 бар, или Хана-B (2.4 мм дросел) на 1.1 бар...
Двигателист
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от ivan_pop » 07 Яну 2024 18:51
Сега има само Hana Gold и Hana Blue.
- Hana.jpg (53.55 KiB) Преглеждано 12484 пъти
ivan_pop
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от Двигателист » 07 Яну 2024 23:05
В крайна сметка си взех отново същите дюзи - Хана Голд А, които би трябвало да са аналогични със старите Хана Зелени (А). Сега изтрих картите на газ и бензин и първо ще покарам 100-200 км на бензин за да запише актуални стойности в газовия компютър. Дали ще стане настройката? Не знам... Ще пиша по-натам. Ако ОБД адаптацията работи, ще я приложа и нея. Явно известно време след намесата ми ще следя дългите тримове, за да видя дали не съм омазал работата.
ivan_pop, това за времената е хубаво, но не мога да намеря стойности. Колко е максимално допустимото време за 1.9-2.0 ома дюза? 15-20 мс? Минималното? При мен на празен ход ги докарвам до 3.7 мс, което малко ме притеснява защото от Хана дават време за отваряне 2.2 мс и време за затваряне 1.2 мс, демек общо 3.4 мс време за реакция... Но каквото, такова, може малко да сваля налягането та да докарам 4 мс на празен ход, но трабва да видя, дали пък няма много да падне налягането при пълно натоварване. Според спецификацията на 0.9 бар би трябвало да няма проблем със 152 к.с. на 1AZ-FE, въпросът е, дали ще гo държи това налягане редуктор-изпарителя (Magic 3 compact).
Двигателист
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от ivan_pop » 08 Яну 2024 09:52
За Хана 3,7 ms. на тихи обороти е добре.Махсималното време не зависи от дюзите, огтаничава го газовия компютър.Не е добре да минава над 18мс.Двигателист написа: ↑07 Яну 2024 23:05 При мен на празен ход ги докарвам до 3.7 мс, което малко ме притеснява
А картите са за туристи и покерджии.Настройките най-добре се правят по тримовете в движение.Аз не включвам адаптация по OBD, че тя често омазва нещата.
ivan_pop
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от vfr800 » 08 Яну 2024 11:37

vfr800
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от ivan_pop » 08 Яну 2024 17:38
Производитела така го е ограничил, че ако прескочи една граница спират да работят газовите дюзи, т.е. минава на бензин.
Газта гори по-бавно от бензина.Ако от 4000 оборота нагоре е на газ мотора, през ауспуха излиза неизгоряла газ.Де е Киро на кирия?
ivan_pop
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от vfr800 » 09 Яну 2024 00:05
Колкото до "бавното горене" всъщност не е точно така. Първо не можеш да кажеш, че гори по-бавно това не е вярно. Имаш предвид, че разпространението на пламъка е по-бавно. Само че има едно, но и то е , че това всъщност не винаги е така. Разпространението на пламъка спрямо бензина наистина е по-бавно , но само в ситуация , когато имаме богата смес. При бедна смес е точно обратното, но като цяло разликата е толкова малка във времето, че в най-лошия случай имаш догаряне след като изходящия клапан е отворил. При съвременните автомобили обаче това едва ли се случва, просто защото аванса при каране на газ се увеличава значително и реално това компенсира за по-бавното разпространие на пламъка. Всички ECUта се опитват да докарат максимален аванс преди детонация с идеята да се утилизира максимално високооктаново гориво или да се предпази двигателя от лошо гориво. Затова ако караш на газ е добре да ползваш 100 октанов бензин , защото иначе сутрин като запали на бензин има вероятност от големия аванс да има missfire в първите секунди след запалване и да се усеща все едно колата прекъсва.
Ако след 4000 оборота имаш неизгоряло гориво в изходящия колектор то много бързо ще изгориш тръбите след колектора поради високата температура, а при по-модерните автомобили вероятно ще изгориш и някой клапан, тъй като са по-тънки. Не виждам логика да се преминава на бензин след 4000 оборота освен евентуално за намаляване на температурата в цилиндрите и egt поради охлаждащия ефект на течност спрямо газ.
vfr800
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от ivan_pop » 09 Яну 2024 15:09
Не съм писал такова нещо.Чети по-внимателно.
Производителите го ограничават това време на 24ms.Тогава компютъра отчита постоянно отворени дюзи.
Колата от профила я карам вече 12 години на газ.Зареждам бензин 95 и нямам абсолютно никакви грижи нито на газ, нито на бензин.
ivan_pop
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от vfr800 » 10 Яну 2024 15:21
vfr800
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от Двигателист » 10 Яну 2024 21:43



Двигателист
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от vfr800 » 11 Яну 2024 11:43
vfr800
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от Двигателист » 16 Яну 2024 21:25
Това, което се чудя е, каква ламбда да гоня на мощностните режими? Какво мислите? На бензин е ясно, там си е стандартното от един век. При мен държи 0.88-0.9, класика, охлаждане, максимална мощност. Но на газ, за какво ми е под 1, айде 0.99... Охлаждане няма, освен ако не е система с впръскване на течен пропан-бутан.
Другото, което не успявам да оправя – преди превключваше на газ на минимални обороти почти незабележимо. Почти. Но сега е доста грубо. Опитах да увелича интервала между отделните дюзи (0.5 сек), но няма ефект. Ще гледам утре, газта ли идва много, или малко, точно в този момент... Или в краен случай ще задам обороти над празния ход. Уточнявам, яе става въпрос за първото превключване, или близо до първото. На топло няма проблем.
Ще следя дългите тримове, как ще ги натрупа известно време. Мисля и да пусна обд корекция да ги държи до 5%, но не знам доколко ще е е ефективна.
Двигателист
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Размер дюзи и налягане...
Мнение от Двигателист » 20 Яну 2024 11:24

Купих същия изпарител-редуктор (на снимката), но ще видя, кога ще го сменя. Нямам представа добър ли е, лош е, просто идеята ми беше, да ми е по-лесна смяната и да не преправям нищо.
- 983.jpg (1.03 MiB) Преглеждано 11645 пъти
Двигателист
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта