Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Здравейте, и за много години!
Все ми ще да има тема относно чиптунинга/ремапа и как се случва при Тойота, затова отварям нова тема, дано просъществува. Все се питам има ли смисъл от това, като мисля, че не е лошо да събудим малко конските сили на тези "умрели" двигатели за да имат малко повече душа. Вече има хардуер, който успешно чете и записва ЕКУ на Денсо.Та в тоя ред на мисли, има ли вече някой, който да е чипосал и да е доволен от вървеж и разход?
Все ми ще да има тема относно чиптунинга/ремапа и как се случва при Тойота, затова отварям нова тема, дано просъществува. Все се питам има ли смисъл от това, като мисля, че не е лошо да събудим малко конските сили на тези "умрели" двигатели за да имат малко повече душа. Вече има хардуер, който успешно чете и записва ЕКУ на Денсо.Та в тоя ред на мисли, има ли вече някой, който да е чипосал и да е доволен от вървеж и разход?
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
С годините съм се убедил, че пипането на заводските 'идеи' водят само до негативи при 'ежедневките'...
Да 'надуваш' някой спортен автомобил за спортни постижения е нещо друго... И там си готов с негативите - влагане пари и време, по-чести и скъпи ремонти... Преглъщаш го за сметка на спортните постижения...
Но ако искаш една ежедневка да ти служи безпроблемно като работен кон (каквито са повечето Тойоти), смятам, че оставянето в чист стоков вариант е правилното решение...
Да 'надуваш' някой спортен автомобил за спортни постижения е нещо друго... И там си готов с негативите - влагане пари и време, по-чести и скъпи ремонти... Преглъщаш го за сметка на спортните постижения...
Но ако искаш една ежедневка да ти служи безпроблемно като работен кон (каквито са повечето Тойоти), смятам, че оставянето в чист стоков вариант е правилното решение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
За мен Slowtraveler е прав. По спомен 2.2 D-CAT 177 к.с. мотора, със "срамежливата и е*ливата" гарнитура на блока, след премахване на DPF и катализатор, го "надуват" до 200-210 к.с. - т.е. 20-30 коня. Предвид че в заводския си вид има склонност да издухва гарнитура, като му разбутат горивния процес, налягане на турбото и налягане в горивните камери .... Сделката ми изглежда доста "гумена" в дългосрочен план.
Отделно че от собствен опит съм се убедил, че Тойота не са от тези които ще оставят в който и да е детайл или агрегат някакви сериозни резерви за износване и повишено натоварване. Т.е. тези 177 коня са си на предела на издръжливостта на мотора, без да спекулират дали всяка бройка ще остиска или не при тази мощност. Все пак има и допуски в изработката на всеки мотор.
Отделно че от собствен опит съм се убедил, че Тойота не са от тези които ще оставят в който и да е детайл или агрегат някакви сериозни резерви за износване и повишено натоварване. Т.е. тези 177 коня са си на предела на издръжливостта на мотора, без да спекулират дали всяка бройка ще остиска или не при тази мощност. Все пак има и допуски в изработката на всеки мотор.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 28 Апр 2023 08:15
- Местоположение: Перник
- Автомобил: RAV4 XA30
- Благодарил/а: 2 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Аз съм ЗА
На моята все още и се разминава и то за това че не остава време ,а си трябва един делничен ден за целта.Но ще стане!
Това с чип тунинга и затъмняването на стъклата ,въпроса е да се прекрачи "психическата бариера" и после няма "нова или друга" кола без тези неща.
На базата на какво го казвам:
Преди време някъде към 2010г имах БМВ Е39/525D.Реших че трябва да върви малко повече.Един познат занимаващ се с БМВ и до днес имаше необходимите неща за целта.Отидох аз и имаше в сервиза една Е39 М5 за обслужване на някаква борса за продажба.Казва той - дай го пробваме дали всичко е наред ииииии.........,после прецених че и два чипа да му сложа все тая.Но след една седмица се върнах и го направихме.Резултата беше добър и според мен си заслужаваше.Проблеми с колата не съм имал!
Следващата АУДИ А6С6 /3,0ТДИ.Чип ,генерация ,окачване /не беше добра идея с оглед нашите пътни условия/ .Резултата беше добър.Удоволствието от шофирането е голямо.Колата все още се кара в семейството да кажем и проблеми от чипа не е имало.Сменяха се дюзи но проблема там беше друг.............
Следващата ПАСАТ 1,9ТДИ 110кс ,там всеки знае че този двигател не може без чип.Преди тойотата и както нея се ползваше за работа.150000км и никакъв проблем от чипа иначе си имаше неща за ремонт ,то няма как.
За обобщение: добре направения и разумен тунинг не би трябвало да вреди на автомобила.Трябва да бъде направен от някой ,който знае какво прави /клише но е вярно!/.Риск сугурно има .
Обсъждали сме темата с правещи това "подобрение" и отзива е следния :ефект има и то добър /за ежедневен автомобил/.Риска е в разумни граници.Една идея повече от без него.За Тойота говоря.
На моята все още и се разминава и то за това че не остава време ,а си трябва един делничен ден за целта.Но ще стане!
Това с чип тунинга и затъмняването на стъклата ,въпроса е да се прекрачи "психическата бариера" и после няма "нова или друга" кола без тези неща.
На базата на какво го казвам:
Преди време някъде към 2010г имах БМВ Е39/525D.Реших че трябва да върви малко повече.Един познат занимаващ се с БМВ и до днес имаше необходимите неща за целта.Отидох аз и имаше в сервиза една Е39 М5 за обслужване на някаква борса за продажба.Казва той - дай го пробваме дали всичко е наред ииииии.........,после прецених че и два чипа да му сложа все тая.Но след една седмица се върнах и го направихме.Резултата беше добър и според мен си заслужаваше.Проблеми с колата не съм имал!
Следващата АУДИ А6С6 /3,0ТДИ.Чип ,генерация ,окачване /не беше добра идея с оглед нашите пътни условия/ .Резултата беше добър.Удоволствието от шофирането е голямо.Колата все още се кара в семейството да кажем и проблеми от чипа не е имало.Сменяха се дюзи но проблема там беше друг.............
Следващата ПАСАТ 1,9ТДИ 110кс ,там всеки знае че този двигател не може без чип.Преди тойотата и както нея се ползваше за работа.150000км и никакъв проблем от чипа иначе си имаше неща за ремонт ,то няма как.
За обобщение: добре направения и разумен тунинг не би трябвало да вреди на автомобила.Трябва да бъде направен от някой ,който знае какво прави /клише но е вярно!/.Риск сугурно има .
Обсъждали сме темата с правещи това "подобрение" и отзива е следния :ефект има и то добър /за ежедневен автомобил/.Риска е в разумни граници.Една идея повече от без него.За Тойота говоря.
- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Много зависи колко "луфт" са оставили от завода за двигателя, съединителя, турбото, дюзите, скоростната кутия или иначе казано - я да видим тази кола дали е предвидена да е по-силна
Експеримента си е за сметка на експериментатора 





- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Ремапвал съм,имал съм и попадения,минавал съм и през чипМунинг
,...всичко зависи какво ," пипаш," като мотор,и човека който пипа горивните карти.Чупил съм мотори/дизела е по податлив на обработка/.....обаче един мотор от семейството на Тойота не съм чул да стане нещо ....по така,то пък и какво да им правиш като са все умрели .

- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Аз съм жив пример, че на спортна кола е безсмислено да се прави тунинг. Преди три години ми се наложи да отварям мотора поради избила 30-годишна гарнитура...
За малко да се спъна и да слагам ковани бутала, мега... и други джунджурии. След редица консултации с Punky и Ghost rider се отказах, направих си класически ремонт и МР-а сега лети... 


-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
2AD-FTV не е M57, колеги...има ли смисъл 

Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Като почитател на моторните спортове и собственик на състезателен автомобил съм абсолютно за, но като видя черните димни завеси , които се стелят зад дизеловитe "бегачки" и отивам на обратния полюс. Страшна селяния е за мен това да чипосваш дизел. Повечето дизели вече работят на 1.5бара налягане .Повишаването на налягането при дизела над 1.5 бара не води до никакви положителни резултати, освен намаляване на EGT. Това разбира се също е важно, но не премахва саждите. Единствения ефективен начин за покачване на мощността е добавяне на гориво, което както се досещате вече е направено в завода в границите на допустимото. Да разбира се , че като вкараш още гориво колата ще върви повече , но пушеците отзад са нещо недопустимо....поне за мен.
- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Ти го вкарваш, а не можеш да го изгориш поради други ограничения на комплекта. За да стане като хората нещата въобще не спират до смяна на софтуера, което е темата тук 




-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Предполагам колега,че визираш по новите двигатели,защото иначе JZ-тата са си със резерв почти двойно на заводските данни.Говорим за карантията в мотора,иначе със стоковата периферия не може да се извади толкова коне и нютони.
Мой комшия мина през лек ремап на 1AD и от 126 к.с. отива на около 150 със около 70-80 нютона отгоре.Вече почти 2 години ежедневно каране няма никакви проблеми,като казва,че има и по-нисък разход от стоковия!В този случай има положителни страни,като инвестицията от около 500лв се избива само от разхода за 15000км,които са за по-малко от година.А подобрената динамика е БОНУС!
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Имам предвид "ширпотребата". "Насъсканите" във Супра, Селика, Лексусите и т.н. не ги броя. Там от години е ясно че носят много на модификации.
Но спънатите по рождение, не съм сигурен доколко си струва панаира. В моите очи - не. Всъщност аз и компютрите си не ги овърклоквам, а ги сменям като ми се видят досадно мързеливи.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Дизелова тойота да ремапваш е като да клокваш АМД Котлон или Страпон ....Вагаджийките и БМВ носят много на извращения но и там трябва да се прави с акъл и пари .Силовия тунинг е като краста ...
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Виж подписа
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
При ВАг и БМВ дори само лек софтуерен тининг носи много радост на потребителя.
Последно промяна от mimojef на 06 Яну 2024 17:03, променено общо 1 път.
AUDI A4 B8.5 TDI 150Hp 2015; VW Tiguan TDI 140Hp 2012; Peugeot 308 1.6 eHDI 112Hp 2012; MINI Cooper D R56 109Hp 2008;
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Чиптунинга/ремапа и неговото място в TOYOTA...
Освен 'радост за потребителя' обикновено носи и много облаци черен пушек зад 'селските бегачки'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта