Japanese_fever написа:no tuj kato sa mnogo elementarni i ne sa za forum "Tehn. vuprosi" gi pi6a tuk:
I Kak to4no se opredelq psi-to na Turbocharger-a(Turbo-kompresora) i kak stava tova "naduvane" na psi-to?!?
II Kakvo to4no e offset na djantata? Koj e polojitelen(+) i koj otricatelen, i v kakvo se izmerva?!?
Blagodrq predvaritelno!
Nadqvam se ne samo az ne znam kakvi sa tezi raboti?!?

psi, e prosto forma na izmervane na nalyaganeto, kakto e Bar (na Bulg. Atmosfera) i kakto ti si pompash gumite na 2 atmosferi da kazeme, taka se izmerva i nalyaganeto na nagneteniyat ot turbinata vuzduh vuv vsmukvatelniyat kolektor na dvigatelyat. puska se edno malko markuche ot kolektora, kum ureda za merene (podoben na tozi na pompata za gumi) i toi pokazva kakvo nalyagane vuzduh vliza v kolektora. Da naduesh psi... ili bara, e da uvelichish nalyaganto na vuzduha koito vliza ot turboto kum dvigatelyat, poveche nalyagane poveche moshtnost, konski sili, i po-golyama veroyatnost da susipesh dvigatelyat...
offset, tova pokzava na kakvo raztoyanie ot cenura na edna djanta se namira liceto/plochkata na bolotvete na djantata. kogato offseta e 0, znachi che bazata za zakrepyane na djantata (tam deto sa dupkite za boltovete) e tochno po sredata na shirinata na djantata, kogato offseta e negativen (naprimer -5) znachi che bazata se namira na 5mm navutre (kum kolata) ot centura na djantata, a kogato offseta e positiven (+35 da kajem) znachi che bazata se namira 35mm nadyasno ot centura na djantata (toest po-navun). novite djanti sa pochti vsichki sus positiven offset, i azNE GI OBICHAM....
te sa dobri za koli kato tvoyata cvichka, s predno predavane, no za koli sus zadno ot stariyat tip, kato AE86, MA61 i pr. ne sedyat dobre, a daje i opirat v amortisiorite ili v spirachniyat aparat, i zatova ama HICH NE GI OBICHAM....

....
razbra li sega?
eto ot dolu sum napravil specialna diagrama, za da razberesh za kakvo govora...

.