Може би има връзка с горното - шума на ниска предавка, когато е натоварена скоростната кутия - вероятно лагери на първичен вал. Ако натиснете съединител - не шуми, до колкото разбирам.
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Нямам абс. никакви други симптоми освен шум за който не съм сигурен дали е от кутията, нито вибрации, нито мирис в коша, след наливането на двете добавки 2-ра започна понякога да влиза по-трудно и то на студена кола (разбирай не загряло масло), преди това абс. никакъв проблем освен виенето. Нямам проблеми и с оборотите, а защо да наливам ATF масло на ръчна кутия? Евтино ATF е на цена на 75в80 LT, каквото са ми наляли в Тойота, по-бих бил склонен да купя 2,4 литра Тойотовско по предписание за кутията да изхвърля това сегашното, което и без това ена 56к.км и да промия, но съм сигурен, че виенето от тази процедура няма да се оправи, ще се оправи влизането на 2-ра скорост. Ако ще правя кутия, маслото така или иначе ще се смени и тази процедура, ако я направя сега би била излишна, точно затова искам да намеря някой който да даде 100% причината за това виене.Иначе маслото ще го сменя това е най-малкия проблем.
Тук няма общо съединителя въобще, просто колата е в покой с дръпната ръчна - паля и работи все едно има дупк апо някое от гърнетата, а шума не се чува когато съм на 2-ра например, спускам по нанадолнище и съм БЕЗ газ, колата си е на скорост и това ме навява на мисълта, че ако е кутия пак ще вие (нищо, че не подавам газ, колата е на скорост) и точно това ме дразни, че не мога да намеря логиката или просто нямам необходимите познания, другия момент е да е кутията и тя вие, когато подам газ, тоест е под натоварване.................пфффффффффффффффффф досадно нещо, все нещо вие по тая кола.................
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Ако е от лагерите на първичния вал - като натиснете съединителя, при работа на празен ход - би трябвало да изчезне шума (вероятно

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
току що изпробвано - няма промяна в шума на празен ход при натиснат и НЕнатиснат педал на съединителя, самото пърпорене през ауспуха също не се променя, като на гърне с дупка при натиснат и НЕнатиснат педал (предполагам са си 2 отделни проблема).
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Да - при натиснат съединител, колата е на място - скоростната кутия не работи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Именно - няма промяна в звука, няколко пъти натиснах педала на съединителя за да се убедя, че няма промяна.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
По това, което си описал изглежда като шум от двойка пиньон-корона в диференциала. Според мен не си заслужава да правиш каквото и да било, колата ще можеш да експлоатираш още дълго време.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Прощавай колега, но в задния диф проблеми нямам, лично тествано 5к.км без кардан. Остава въпроса ако говориш за диф на предния мост до скоростната кутия, но нямам споменато никъде в обслужването за смяна на маслото му от офертатата на Тойота и впоследствие дейностите:имам смяна на масло в диференциял (задния - защото там количеството е между 450 и 550 мл.), смяна на масло в скоростна кутия - 2,4 литра, толкова го дават и по различните ойл селектори и смяна на масло в раздатка - пак по спомен около половин литър.
Друг е варианта диф и скоростна кутия да са в едно за отпред говоря, но тук нищо не разбирам и е възможно да говоря глупости...........
Механника - явно е зает, дайте координати на някой друг доказан майстор, който да подходи сериозно към проблема, тоя шум ме дразни и не ме успокоява факта, че мога да карам така, защото наподобява шофиране на Жигули/Москвич/Уаз-ка и ми създава НЕкомфорт.
Друг е варианта диф и скоростна кутия да са в едно за отпред говоря, но тук нищо не разбирам и е възможно да говоря глупости...........
Механника - явно е зает, дайте координати на някой друг доказан майстор, който да подходи сериозно към проблема, тоя шум ме дразни и не ме успокоява факта, че мога да карам така, защото наподобява шофиране на Жигули/Москвич/Уаз-ка и ми създава НЕкомфорт.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Сега се заслушах по-внимателно, шума го има и на 3 -та и на 4-та, на пета става една идея по-тих, но по мои скромни познания ми намирисва на скоростна кутия......
Хвалят много Тойота Пазарджик, ако си букна за там един час дали ще могат да диагностицират проблема? Някой с прекивпечатления от работата им?
Хвалят много Тойота Пазарджик, ако си букна за там един час дали ще могат да диагностицират проблема? Някой с прекивпечатления от работата им?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Колега Hursa подвел съм те без да искам..................Тъй , като бързах и се наложи да сменям предавки на около 3000-3500 оборота (стила ми на шофиране е макс до 2500), та масълцето в кутията се предполага, че бая е загряло, изгасих колата за 10 минути и после при запалване се чу странно ромолене, все едно мели орехи и лешници на едно, който шум бая ме притесни, не съм го чувал друг път, подадох леко газ на празен ход с цел ако е някаква тенекия или пластмаса отнякъде да "изчистя" резонанса, но шума не изчезна.................сетих се да натисна съединителя и шума магически изчезна, за пръв път го забелязвам/чувам този шум.Вчера го нямаше , защото тествах колата на студен двигател/кутия.Така четейки мненията тук за мен причината е на 99% ясна, препоръчаха ми и майстор, който ще е свободен да я чуе някога през Януари, а ако се наложи ремонт (който вероятно е неизбежен) ще е някъде около Февруари............добре, че навреме ми дойде ОСНОВНИЯ автомобил, все съм вЕрвАл ама ако някой ми кажеше, че на 287к.км РЕАЛНИ ще правя ремонт на кутия на Тойота щях да му се изсмея в лицето........, да беше ремонт на Ситроен/Рено/Опел/Форд/Кия - няма проблем - все едно , ама на Тойота и то с претенции за СУВ, далеч съм от мисълта за оффроуд. Ако искат модовете да заключват темата. Хвърлям я в гаража и ако нещо е останало от нея до Януари ще я водя по майстори.............., ако не ще я връча на Тараторя да си тества трионЕтЕ.....нямам думи.......








NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
nov,
Обикновено като се насере една предавка се обажда и съседната. Поне на 5 скоростната кутия на Авенсис Т22 не влизаше трета скорост, "без" бой и после ромолеше и правеше вибрации. Малко преди да "счупи орехите" започна и 4та да не влиза лесно и като свят, и започна и тя да къркори. Накрая строши третата предавка и .. никоя предавка не влизаше, и никой никъде не отиваше. На Авенсис Т22 и Т25, кутията се въртеше лятото между 600 и 800 лева, ама ако се намери изобщо здрава, и ако я има изобщо.
За твоята идея нямам откъде точно ще те отсекат - през кръста, петите или ноктите на краката
Обикновено като се насере една предавка се обажда и съседната. Поне на 5 скоростната кутия на Авенсис Т22 не влизаше трета скорост, "без" бой и после ромолеше и правеше вибрации. Малко преди да "счупи орехите" започна и 4та да не влиза лесно и като свят, и започна и тя да къркори. Накрая строши третата предавка и .. никоя предавка не влизаше, и никой никъде не отиваше. На Авенсис Т22 и Т25, кутията се въртеше лятото между 600 и 800 лева, ама ако се намери изобщо здрава, и ако я има изобщо.
За твоята идея нямам откъде точно ще те отсекат - през кръста, петите или ноктите на краката

Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Незнам какво да кажа...............чакам Януари някой си, майстора да се произнесе, като се чухме спомена, че ръчните кутии на Тойота са едни от най-чупливите и чак се зачуди, че тая е минала толкова километри БЕЗ ремонт (чак странно ми стана и ми се допуши, въпреки, че ги отказах преди година и 2 месеца!!!!!!), аз проверих за всеки случай цени на 4-те лагера, семеринги и гарнитури, но за труд...............не е ясно, освен това ще си сложи и % върху частите и разбира се няма да иска АЗ да си ги купя, но ако каже, че ще излезе повече от 2 бона ще я карам така докато се срине, след , което ще купя втора ръка и ще кара така, докато изгние. Е то ремонт на Айсин-а на Волво 6 степенния в една от най-големите фирми за ремонт на автоматици в Бг ми искаха макс 4 бона с работа и оригинални части и 7 литра масло!!!! Не съм имал проблем с кутията, питах информативно защото имаше едно придърпване понякога след по-агресивно каране и след софтуерен ъпдейт на кутията във ФОТО МОЕ срещу "огромната" сума от 84 лева всичко заспа, а комфорта между автомат и ръчка на всички ни е известен. Та относно рязането - дано е САМО през кръста, че ако е по-надолу ще си купя 5 кокошки и ги слагам вътре........и прасе..................
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Въпроси, които бих си задал в тази ситуация:
Шумът имаше ли го преди да се сваля кардан за 5к км.?
Защо при натискане на съединителя се променя акустиката?
Грамотният ремонт на ск.кутия е сериозна работа - части за ръчна кутия бих си поръчал чак след пълно разглобяване, дефектовка и точно измерване.
Шумът имаше ли го преди да се сваля кардан за 5к км.?
Защо при натискане на съединителя се променя акустиката?
Грамотният ремонт на ск.кутия е сериозна работа - части за ръчна кутия бих си поръчал чак след пълно разглобяване, дефектовка и точно измерване.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Вой от скорстна кутия РАВ4 ХА30
Да, абсолютно - този шум няма нищо общо, като честота и тембър с този поради който беше свален кардана - там се оказал дефектирал заден десен лагер след 30к.км екслпоатация или приблизително 5 - 6 месеца, майсторягите "омагьосаха"стария лагер, на 250к.км и от тогава подобен шум отзад нямам - тишина е.
Е по-нагоре колегата Hursa спомена, че причината е първичния вал.
Никога не съм го подценявал, ако знаеш някой грамотен съм отворен към препоръки, защото не ми се чака до Февруари най-рано...............
Аз също, исках да знам обаче предварително каква е цената на основните износващи части в една кутия именно лагери, семеринги и задължителните гарнитури за смяна, защото един майстор ми съобщи цена за частите с над 40% по-висока от тази, която аз намерих в официално представителство на Тойота в Бг. За другите части, като зъбчатки, валове,синхронизатори, избирачи и т.н. разбира се, че няма как да се знае в какво състояние са преди да се отвори кутията.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта