Няма нищо за разбиране. Понеже системата подлежи на манипулация и на някои хора не и дреме за околната среда се взимат мерки да се продават автомобили ,чиито системи да не подлежат на манипулация. Електромобили, биогорива и т.н.
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Филтъра за твърди частици не е за околната среда. Тези частици са дразнители за дихателните пътища и пряко убиват около 50 000 човека годишно доказано и колко още недоказано...



- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Едното място е тук: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... B0#p385281
За другото трябва да си спомня че беше писано за някакво отпушване на тия тръби с парче твърд многожилен кабел (?). Никак няма да ми е лесно, предвид бензиновата ми кола, която няма DPF.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 15 Яну 2024 22:34
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis t25 2.2 D-CAT
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте колеги,
Извинявам се за дългия пост, но като гледам писаните неша по темите във форума сметнах, че всяка подробност е от значение. Нов съм във форума и от съвсем скоро съм собственик на Toyota Avensis T25 2.2 D-CAT 177к.с. 2007г Vin : SB1EB56L40E079887 в град София. Взех я от едни автоджамбази ...., които бяха вежливи и културни, като ми казаха, че последно колата била на техен приятел който разкарвал хляб с нея. Купих я с този двигател, защото беше на много изгодна цена+ това градското каране ѝ е колкото да излезне от града, евентуално занапред бих я ползвал и малко по често в града, но всеки уикенд пътувам на някъде и не би трябвало това да бъде проблем за който и да било дизел(надявам се).
Пиша в тази тема, тъй като и аз имам сходен проблем, на който търся рационално решение. А ето и проблема:
Когато я гледах за покупка видях, че леко изпушваше бял дим от ауспуха и лека миризма на недоизгоряла нафта(не беше кой знае колко студено), предположих, че като всеки дизел си прави някаква регенерация, тъй като след има-няма 5 минути спря. Да де ама тва пушене след като я купих забелязах, че си продължава от време на време за малко този пушек и предположих, че просто се е задръстила от седене и градско каране и съответно след като оправих документите я изпънах до Пловдив и обратно и по целият път си подпушваше. Казах си, че явно е много задръстена и купих 1 добавка на XXXX, прикачам и снимка, след като сипах добавката и напълних резервоара с обикновен дизел и започна да пуши сиво и светнаха лампите check engine, trc off и vsc. Закачих я на диагностика в близкия сервиз (XXXX) където не ми казаха точната грешка, но ми казаха, че колата не си харесвала горивото. Споделих им че съм сложил добавка и ми казаха това повече да не го правя, че нямало смисъл само парите да си давам и да шашкам колата+ да направя извънградското каране на по високи обороти. Така и направих, от София до Калотина държах оборотите около 2500-3000 и за около 25 минути не спираше да пуши след което спря, но аз продължих още 5 минути за всеки случай, видях, ще спря да пуши и успокоих оборотите. Стигайки границата подпуши за около 5 секунди и това му беше чак до Ниш без проблеми. Като спрях там-пак дим и се ядосах. Прибрах се на спокойно каране и ми направи впечатление, че дали ще карам агресивно, дали ще карам спокойно все си харчи по 8/100 извънградско, което ме дразни още повече. След 1 седмица престой на паркинга пак отидох до Пловдив, този път с още по агресивно каране и пак си пуши когато и колкото си поиска. Понеже жената е от Кричим там я закачихме на диагностика(някаква, която чете от OBD-то) при неин познат да види какво ще си покаже за дюзите, диференциалния датчик и като цяло всичко квото може да покаже, да се види... Ами всичко си е в перфектни норми с абсолютно минимални отклонения, дори диагностика остана впечатлен и ми каза, че най вероятно 5тата дюза се ебава, но не може да я хване с диагностиката.
Та от там идва и питането за съвет, къде да я закарам и кой разбира от тези неща, защото се двуомя за махане на дюзата и дпф-а или пък търпи някакво рециклиране? Намерих и в гугъл някаква за 130лв. Дали е същата нямам идея, струва ми се много евтино, ето и линк XXXXXX
Това което съм забелязал е, че маслото и антифриза също не мърдат като ниво, единствено в маслото има миризма на нафта и самото ниво е малко над максимума, но това предполагам, че е заради регенерациите нон стоп, държи си нормални обороти, няма прекъсвания в двигателя и има цялата мощност на света.
Извинявам се за дългия пост, но като гледам писаните неша по темите във форума сметнах, че всяка подробност е от значение. Нов съм във форума и от съвсем скоро съм собственик на Toyota Avensis T25 2.2 D-CAT 177к.с. 2007г Vin : SB1EB56L40E079887 в град София. Взех я от едни автоджамбази ...., които бяха вежливи и културни, като ми казаха, че последно колата била на техен приятел който разкарвал хляб с нея. Купих я с този двигател, защото беше на много изгодна цена+ това градското каране ѝ е колкото да излезне от града, евентуално занапред бих я ползвал и малко по често в града, но всеки уикенд пътувам на някъде и не би трябвало това да бъде проблем за който и да било дизел(надявам се).
Пиша в тази тема, тъй като и аз имам сходен проблем, на който търся рационално решение. А ето и проблема:
Когато я гледах за покупка видях, че леко изпушваше бял дим от ауспуха и лека миризма на недоизгоряла нафта(не беше кой знае колко студено), предположих, че като всеки дизел си прави някаква регенерация, тъй като след има-няма 5 минути спря. Да де ама тва пушене след като я купих забелязах, че си продължава от време на време за малко този пушек и предположих, че просто се е задръстила от седене и градско каране и съответно след като оправих документите я изпънах до Пловдив и обратно и по целият път си подпушваше. Казах си, че явно е много задръстена и купих 1 добавка на XXXX, прикачам и снимка, след като сипах добавката и напълних резервоара с обикновен дизел и започна да пуши сиво и светнаха лампите check engine, trc off и vsc. Закачих я на диагностика в близкия сервиз (XXXX) където не ми казаха точната грешка, но ми казаха, че колата не си харесвала горивото. Споделих им че съм сложил добавка и ми казаха това повече да не го правя, че нямало смисъл само парите да си давам и да шашкам колата+ да направя извънградското каране на по високи обороти. Така и направих, от София до Калотина държах оборотите около 2500-3000 и за около 25 минути не спираше да пуши след което спря, но аз продължих още 5 минути за всеки случай, видях, ще спря да пуши и успокоих оборотите. Стигайки границата подпуши за около 5 секунди и това му беше чак до Ниш без проблеми. Като спрях там-пак дим и се ядосах. Прибрах се на спокойно каране и ми направи впечатление, че дали ще карам агресивно, дали ще карам спокойно все си харчи по 8/100 извънградско, което ме дразни още повече. След 1 седмица престой на паркинга пак отидох до Пловдив, този път с още по агресивно каране и пак си пуши когато и колкото си поиска. Понеже жената е от Кричим там я закачихме на диагностика(някаква, която чете от OBD-то) при неин познат да види какво ще си покаже за дюзите, диференциалния датчик и като цяло всичко квото може да покаже, да се види... Ами всичко си е в перфектни норми с абсолютно минимални отклонения, дори диагностика остана впечатлен и ми каза, че най вероятно 5тата дюза се ебава, но не може да я хване с диагностиката.
Та от там идва и питането за съвет, къде да я закарам и кой разбира от тези неща, защото се двуомя за махане на дюзата и дпф-а или пък търпи някакво рециклиране? Намерих и в гугъл някаква за 130лв. Дали е същата нямам идея, струва ми се много евтино, ето и линк XXXXXX
Това което съм забелязал е, че маслото и антифриза също не мърдат като ниво, единствено в маслото има миризма на нафта и самото ниво е малко над максимума, но това предполагам, че е заради регенерациите нон стоп, държи си нормални обороти, няма прекъсвания в двигателя и има цялата мощност на света.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 15 Яну 2024 22:34
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis t25 2.2 D-CAT
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Поста далеч не е с цел реклама, сметнах, на база изчетеното по форума, че ще бъде полезна информация въпросните подробности, разбира се щом е проблем нека останат скрити, при интерес мога да ги споделям и на лично съобщение 

- Stivans
- Мнения: 178
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 73 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
DPF,EGR,ADBLUE,катализатори, кое как работи.Нагледно и подробно обяснено,макар и дълго(51мин.) полезно видео
Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 05 Дек 2024 20:05
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота Авенсис
- Благодарил/а: 2 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте колеги. Имам Тойота Авенсис DCAT. Сега като захладня времето колата започна да пуши доста преди да загрее напълно. След това спира да пуши. Кажете какъв може да е проблема и къде да отида за диагностика?
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Плам, може да е конденз. Като е топло по обед и се запали колата какво е положението?



-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 05 Дек 2024 20:05
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота Авенсис
- Благодарил/а: 2 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Когато работи на автоматичен смукач - пуши.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Ако пали и работи нормално, е трудно да се определи дали имаш проблем или всичко е нормално. Ако колите покрай теб не пушат, а само ти си е издайническо 




-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 26 Дек 2024 16:48
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Rav 4 xa40
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте,от скоро съм собственик на рав4 2016 d4d-143к.с.Преди 3 дни ми светна чек лампа с грешки за датчик турбо,днеска изгасна,бихте ли ми помогнали?
![Изображение]()
- Прикачени файлове
-
- PXL_20241227_110930269.jpg (1.89 MiB) Преглеждано 9841 пъти
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Изчисти ЕГР като за начало че Делфито на български така го е написало май. Огледай си актуаторите дали не са за чистене и го изхвърли това Делфи.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 12 Мар 2024 12:57
- Местоположение: Великобритания
- Автомобил: Toyota Yaris D4D
- Благодарил/а: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Аз оперирах моята Ярис D4D '15, още като я взех. На 87 000 реални мили, докарах я от Лондон и на другия ден светна чек енджина и грешката се оказа запушен DPF. Колата направо умря на магистралата. Слагах добавки за чистене, карах в обороти, нищо не помогна. След месец, имах пътуване до Шотландия(аз живея в Ковънтри, Англия) и предния ден, пак светна чек енджин със същата грешка. Имах друга Ярис тогава, D4D 2007, тя нямаше DPF и газ за Шотландия с нея. Като се върнах, новата Ярис мина под ножа, DPF биде изкорубен, продупчен, не знам("кожуха" му е още там), беше изолиран от компютъра да не го търси и от юни 2024 досега, няма ядове. Колата взе да пропушва, ама над 1000 паунда за тази тенекия, нямам. Не отричам ползите от DPF-a, но като се запуши до степен да не може да се оправи, това е единственото решение или замяна с нов, ужасно скъп. Кой и как е карал колата преди мен за да се запуши така, не знам. Ама късата клечка аз я изтеглих.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
А причината за запушването намери ли се? Не е задължително да е се е запушил от градското, може да го е запушвала лошата работа на двигателя...



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта