Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Вероятно е на 250000 да си на същия кръстопът. Не че не ми върви колата, просто ми е жал да я гледам със нестабилни обороти и разни жални звуци. Следващата ще още повече леш, ако сменя тази.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Аз 250000 ги подминах отдавна, сега съм на къмто 285к.км искам да видя като направя 100к.км с тая газова уредба ще се подбият ли леглата на клапаните в главата, ако това стане и ако не намеря резервна глава ще я продам на части и повече марката Тойота за мен спира да съществува (да - карам я на газ, ама ако на 100к.км ми хвърли глава..............., е ба тАва пестене и от клапани и от всичко), а най добре да се намери някой в Бг, който да я оправи.Въпреки, че има време и за такъв ремонт все още няма такива признаци ама де да видим.........
Стига глупости, за следващата поне откъм тенекия може да си застрахован, ако не друго, щото двигател и електроника се прави/заменя, ама жена и ръжда тръгнат ли няма оправия.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Както бяха казали преди много години по радио "Витоша":
Истината е във бензина. Всичко друго е за бедняци.
Много зависи колко често, колко е газирана на високи обороти, как е настроена газовата уредба и т.н.
Имам тук и къде ли не един Авенсис Т22 обявен за части (и вече нарязан и почти свършил като части), който братовчеда го вкара в България на около 60 000 мили, сложи му газова уредба още като го докара от Англия - най-евтината която може, без ОБД синхронизация е. От там нататък до 143000 мили е каран на газ, като направи 40 градуса на антифриза, и не е видял щадящи действия, нито от братовчеда, нито от мой приятел, който я купи и я кара последните 3 години. Като цяло беше започнала с нестабилните обороти на празен ход, разни странни поведения от време на време, но моя така и не намери време и желание да сменим гарнитури, маркучи и разни гумени изделия. А те си дишаха с пълни гърди....
Масло не е пипала, което май си е първия симптом за лабави клапани, на газ работеше стабилно, на бензин не толкова, но никого не е оставила на пътя и разхода дори и на магистрала си беше съвсем приемлив.
Истината е във бензина. Всичко друго е за бедняци.

Много зависи колко често, колко е газирана на високи обороти, как е настроена газовата уредба и т.н.
Имам тук и къде ли не един Авенсис Т22 обявен за части (и вече нарязан и почти свършил като части), който братовчеда го вкара в България на около 60 000 мили, сложи му газова уредба още като го докара от Англия - най-евтината която може, без ОБД синхронизация е. От там нататък до 143000 мили е каран на газ, като направи 40 градуса на антифриза, и не е видял щадящи действия, нито от братовчеда, нито от мой приятел, който я купи и я кара последните 3 години. Като цяло беше започнала с нестабилните обороти на празен ход, разни странни поведения от време на време, но моя така и не намери време и желание да сменим гарнитури, маркучи и разни гумени изделия. А те си дишаха с пълни гърди....
Масло не е пипала, което май си е първия симптом за лабави клапани, на газ работеше стабилно, на бензин не толкова, но никого не е оставила на пътя и разхода дори и на магистрала си беше съвсем приемлив.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Голяма тема напоследък е етанолът в бензина и корозионните му ефекти върху сплавите и т.н.. Като гледам в България май нормален А95 няма Е5 вече, а само Е10. Т.е. или сипваш от скъпия, или караш Е10, а той не се понася от всички по-стари коли. Четох много из какви ли не форуми, уж всички по-нови коли били оптимизирани за Е10, но дългосрочни проучвания все още няма по въпроса. А става все по-трудно да заредиш Е5- например в Австрия Super 95 има от Април САМО Е10, т.е. ако искаш Е5 отиваш на Ultimate, който е с 25 цента по-скъп. В Германия ще стане същото до 1-2 години. И така....
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
На бензиностанцията от която зареждам и е средняшка работа като цяло, май няма изобщо бензин на който да пише че Е5. Има А95/Е10 и А100/Е10. Загледах се преди 3-4 дни, специфично заради Е-то.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Ами, натам отиват горивата, ако ще и само заради екологията. На мен и на двете ми коли пише, че стават за Е10, надявам се да не им се отрази на надеждността това. Като цяло харчат лееко повече с Е10, но като теглиш чертата би си струвало да зареждам Е10- с 6-8 цента по-евтин е в Германия (където все още има избор Е5-Е10). Другото което ме притеснява обаче е, че зареждайки бензин, който почти никой не зарежда, зареждам в голяма степен стар "отлежал" бензин
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Аз никъде не съм казал, че съм богат, но за 55к.км за една година и 2 седмици вече с цената на уредбата и разликата бензин /газ, като пари ремонта на главата съм си го платил (ако въобще би подлежала на ремонт), а тия километри така или иначе дали на бензин или на газ е било нужно да ги направя, та в моя случай по-добре да са на газ.
Т22 НЕ Е валвматик, сигурно и главата му е доста различна от на моя ориз със зеленчуци.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Един приятел за трети път сваля глава на хондата си заради клапани. Още е доста далеко от 100к изминати на газ. Като видях колко струва всичко, определено не си струва. Последното сваляне ще е около 1300лв.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
За европейския пазар не намерих подобно изявление от Тойота. Само за Обединеното Кралство, но предполагам всичко освен десния волан е еднакво и валидно и за европейския регион:dracunculus написа: ↑01 Дек 2023 10:01 На мен и на двете ми коли пише, че стават за Е10, надявам се да не им се отрази на надеждността това
https://mag.toyota.co.uk/e10-petrol-wha ... -i-use-it/
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Със сигурност е различна, най-малкото заради това че валвматика играе и със двата вала на клапаните по спомен. На моя мотор играе само със вала на входящите клапани. Но ме съмнява ако Тойота са открили че цената е подобна и рецептата работи надеждно да са сменили материалите, или сериозно да са променили технологията на изработката. Доколкото гледам и чета, са доста консервативни със сериозни промени в двигателите, ако няма причини от рода на влошена надеждност или екология.
Това ти го казах в сферата на майтапа. Не съм предубеден към който и да е вид гориво, като цяло. Газта е евтина като пари за километър, дизела си се изстрелва доста прилично и не мърда много с литрите на 100 километра, бензина не е капризен на коя бензиностанция ще заредя, и е относително по-евтин за подръжка. Но това са много относителни твърдения, според зависи колко дълъг период на експлоатация ще се вземе.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Хонда за газ е доста по "кекава", ако е монтирал и т.нар. омасляване на клапани, ако не е правил редовния реглаж на клапани през максимум 10-15к.км (доста четох, защото до последно се двоумях между си ар ви и РАВЧИКА) - а и 3 пъти да свали глава преди 100к.км е смешно и несериозно или ползва кофти майсторяга или евтини части, ако не е проблема в последните 2, то да я дава на скрап, наистина в този случай няма файда от икономията или да си я кара на бензин.
Да бе ясно , и аз се помайтапих

Ама за онова В70 в Руси не се шегувам, че като те чета ми става жал, пускай я тая Тойота на някаква цена или за скрап и се мятай на ръбестия леген (дори да се приеме, като агитация от моя страна) - знам, че всичко опира до $$$$$, ама семейството е безценно.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
На мен го пише в книжката, а на Лексуса имам и на капачката на резервоара два символа Е5 и Е10 в кръгче, което изначава, че е оптимизирана за двата
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Засега ще си остана с текущата барака, докато не реша че е време да я сменя. Не ми се влиза във нов филм, и все още ме гложди да разплета тая шитня с оборотите когато е пуснат климатика.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Майсторите са кът за газови на тях. Имам опит, 140К км на газ с един реглаж на 70К и не са мръднали. Без омаслители и т.н.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE
Без да съм майстор, предполагам, че целия им проблем идва от ПРОПУСКА на собствениците да си регулират хлабините на клапаните, те и те коли 2007-2012, че дори и нагоре, принципа им , като на Жигул-а.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта