Общо взето си написал тотално излишни неща за тази тема.dpp написа: ↑20 Май 2023 06:59 Оф..мине се не мине и пак тая тема!
Хора, има ли си изискване, колата да е с AGM, има защо да е така!
И с Мерцедеса съм го писал, така е и тука..
Щом една кола е дадена да е с AGM, трябва да се кара с такъв. Сметнали са хората, че колата има много стартъп и афтърслийп консуматори, сложили са AGM.
А ние тука си провеждаме събеседвания - нямало нужда от такъв, обикновен ставало..
Двата акумулатора са много различни!
Първо заряда на единия е в пъти по бърз от другия!
Второ - има по нисък саморазряд и държи много на такъв от консуматори..
Трето AGM -a , може да отдаде стартовия ток при много ниски температури, дори да е поразреден, ЩЕ запалите!
Четвърто , AGM клетката се зарежда до около 2.3V, обикновената поне 2 десети отгоре.. Това е необходимо, заради по- тънките изолационни стени и конструкция.
За една клетка, погледнато , това напрежение не е проблем, но на 6 броя отиваме на 14.4V и нагоре за обикновен , а на AGM и 13.8 му стигат..
Т.е. зарядната схема на алтернатора е сметната за AGM, обикновения няма да се дозарежда. Не че е проблем - ще го хвърляте за 2-3г, нали?
И пето - правилно експлоатиран, AGM -изкарва 2 пъти по-дълго. Т.е. избива си цената , но имате стабилен акумулатор !
Единствения плюс на АГМ-а, конкретно в хибрида и точно в тази тема, е способността да не се разлива при разрушаване на корпуса му. Всичко друго е пунта-мара в разсъжденията ти.
