tkk написа: ↑28 Ное 2023 10:09
надеждността на Тойота, а всъщност се оказва не точно така, но това е положението при всички производители
По-добре са от другите марки. Рядко правят смехотворни проблеми със скъпо решение за отстраняването им. Ще ти служи дълго и безпроблемно ако си решаваш превантивно проблемите, а не чакаш нещо да "роди" за да го смениш.
Пример - клапан за картерните газове на собствения ми 1ZZ-FE/1.8:
Задрсътения от маслен клей клапан е спрял да работи - резултата е смяна на издуханата гарнитура на капака на клапаните и 2 маркуча за вентилацията на маслените изпарения. 140 лева като пари, вместо 12 лева за спрей и час време с компресора, като от спрея ми останаха над 2/3 от обема му.
При въпросния дизел, забавянето за рециклиране или смяна на дюзите води до 2000-3000 лева за шлайф на блока, нова гарнитура и т.н. Има вариант от охлабени дюзи да хвърли EDU модула на дюзите - около 60-90 лева на старо (ако го намериш в моргите) или 600 лева за нов.
Спестените пари от предния собственик за омазняване или някакво покритие на предно и задно окачване ми коства смяната на двата моста, заедно с носачите, понеше всичко беше гнилоч. Цена няма да коментирам че труда си беше цифра, по-дебела от цената на железата от моргите.
Работили са с много малки толеранси, спрямо заводското поведение на "нещото" и не излизат грешки в диагностиката. Трябва да си следиш автомобила за нетипични шумове и да я следиш на диагностика от време на време. Тойота не обичат да вдигат грешки, ако положението не е животозастрашаващо или нещо тотално е родило и липсва във веригата. Форд са същите като поведение, така че няма какво да обвиняваме марката.
Ако бройката е читава в момента, може би е по-добра покупка от другите марки. Но това след тотален оглед. След това трябва превантивно да се подпреш откъм ръжда и да отметнеш проблемите с текущото износване на агрегатите. Но това предното си е валидно май за всяка марка.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.