Във ватове "мерим" "скоростта" с която се "потребява" енергията (поне в случая).

За скорост (на движение) нямаме подобно означение на единицата. Ако искаме да използваме аналогия с километър в час, то тогава мощността трябва да я мерим в кДж/ч, но използваме единицата Дж/сек - джаул в секунда (подобно на метри в секунда м/сек), което е ват. кВтч не е системна единица за измерване на енергия, интегрална величина - подобно на това, какво разстояние сме изминали, движейки се и променяйки скоростта произволно, но "измервайки" го не в изминати километри или метри, а в средна (постоянна) скорост в километра в час с която трябва да се движим за да изминем същото разстояние за един час. И това го правим за да ни е по-удобно.

Системната е джаул. Но това не е интересно, по забавното е - какво трябва да е сечението на проводниците, ако искаме да зареждаме с мощност 250 кВт и напрежението е колкото в "битовата мрежа" 230 волта