Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Юни 2018 18:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 1.6 2000 T22
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Здравейте,
Един приятел се отказа от едната си Тойота (Авенсис комби 1.6 бензин от 1999, 110 кончета ), защото няма време да се занимава да я оправя (а си има същата Тойта, ама на 2пъти по-малко километри и работеща) и беше готово да я дава за скрап, а мен сърце не ми даде тази кола да иде на вятъра и се захванах да я оправям.
Какво е дереджето на колата: сложих и нов акумулатор и при завъртане на ключа нищо не се случва, нищо не се чува. Таблото свети, други електроники работят (чистачки, фарове, стъкла и т.н.). Първоначално (преди 3 години) колата имаше дългосрочен проблем с един 30А бушон (по спомен това е бушон към стартера), който на 15км изгаряше и Тойтата ставаше неизползваема. Другаря я беше водил по сервизи, бяха сменяли кабели, бушони табла (и двете, не знам защо), но не се оправи проблема ( стартер май не бяха пипали). След това я беше водил на някакви други електро-експерти, които също не можаха да кажат какво се случва и така докато преди две години тотално не го остави (изгасна и не иска да запали при никакви обстоятелства и сменен бушон).
Сега мен ме интересува мога ли да открия по някакъв начин дали проблемът със запалването е в стартера? С мултицет мога ли да измеря стига ли ток до него? Бих ли могъл (лесно) да сваля стартера (свалял съм алтернатор на същия модел и беше що годе лесно) и да разменя стартера от моят Авенсис (моделът е същия, само е с годинка по-млад)?
Всъщност съществува и дилемата дали просто да не викна един репатрак и да я закарам на някой майстор (но о, Богове, къде го този майстор?).
Какво бихте ме посъветвали да направя?
Един приятел се отказа от едната си Тойота (Авенсис комби 1.6 бензин от 1999, 110 кончета ), защото няма време да се занимава да я оправя (а си има същата Тойта, ама на 2пъти по-малко километри и работеща) и беше готово да я дава за скрап, а мен сърце не ми даде тази кола да иде на вятъра и се захванах да я оправям.
Какво е дереджето на колата: сложих и нов акумулатор и при завъртане на ключа нищо не се случва, нищо не се чува. Таблото свети, други електроники работят (чистачки, фарове, стъкла и т.н.). Първоначално (преди 3 години) колата имаше дългосрочен проблем с един 30А бушон (по спомен това е бушон към стартера), който на 15км изгаряше и Тойтата ставаше неизползваема. Другаря я беше водил по сервизи, бяха сменяли кабели, бушони табла (и двете, не знам защо), но не се оправи проблема ( стартер май не бяха пипали). След това я беше водил на някакви други електро-експерти, които също не можаха да кажат какво се случва и така докато преди две години тотално не го остави (изгасна и не иска да запали при никакви обстоятелства и сменен бушон).
Сега мен ме интересува мога ли да открия по някакъв начин дали проблемът със запалването е в стартера? С мултицет мога ли да измеря стига ли ток до него? Бих ли могъл (лесно) да сваля стартера (свалял съм алтернатор на същия модел и беше що годе лесно) и да разменя стартера от моят Авенсис (моделът е същия, само е с годинка по-млад)?
Всъщност съществува и дилемата дали просто да не викна един репатрак и да я закарам на някой майстор (но о, Богове, къде го този майстор?).
Какво бихте ме посъветвали да направя?
Toyota Avensis T22 2000 4A-FE 1.6 110hp Бензин/Газ
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Най-добре първо свали стартера и го дай за профилактика, а по-добре свали и алтернатора, като дадеш и него... Това като начало...
Така ще разбереш дали там е бил проблемът. Чак след това можеш да пробваш с твоя стартер, т.е. ще използваш профилактиката като един вид диагностика... 


-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Свалял съм стартера на Авенсис 1.6 отгоре, но е трудно. Около мотора е доста затруднен достъпа. Беше поизсъхнал и след гресиране възстанови нормални обороти. Имаше спукване на някакъв пластмасов държач на механизма, но бях чел, че е чест проблем и го оставих така. Това е преди 15 години и не е имало проблем досега. Може и четки да са. При мен е БОШ.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Трудно е, но това е най-евтиният начин да разбереш дали проблемът е оттам... 

- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Ако мотора е 3ZZ-FE стартера се сваля невероятно смешно. Сваля се вентилатора на двигателя, който е на 2 щипки и 2 жлеба, и се откача маркуча към разширителния съд. 2 винта се развиват от шофьорската страна, към пасажерската - (да бяха мисля за ключ 12 или 14), и се отщипва буксата, и се развива една гайка 10 за дебелия кабел.
Сваля се за 15-20 минути време, със псуването за двукратно изпускане на тресчотката върху кората на мотора, на гадно за вадене място.
Сваля се за 15-20 минути време, със псуването за двукратно изпускане на тресчотката върху кората на мотора, на гадно за вадене място.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Конкретно в профила на колегата пише: "Автомобил: Toyota Avensis 1.6 2000 T22" - гранична година, за прехода от A-FE към ZZ-FE сериите.
За да хвърля бушон и да "няма никой" при завъртане на ключа си ми изглежда на стартер и даже по-скоро шалтера му. Самия шалтер на т25 мисля да беше около 40 лева менте марка.
За да хвърля бушон и да "няма никой" при завъртане на ключа си ми изглежда на стартер и даже по-скоро шалтера му. Самия шалтер на т25 мисля да беше около 40 лева менте марка.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Може да се подаде 12 волта директно към електромотора , за да се байпасне шалтера и да се види дали върти. Ще светне малко като го допрете ама няма как, но поне ще видите дали върти.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 14 Ное 2023 16:42
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota Avensis T22 (1999) 4AFE
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Погледнато ли е делкото? Имам същия автомобил, само че е седан. Преди месеци ми излезе същия проблем и след доста нерви се оказа, че това е причината. При мен беше само капачката на делкото и се разминах с бързо решение (2 мин. работа).
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Avensis T22 бензин 1.6 - проблем със запалването / стартер?
Имах същия проблем и веднага бих ти дал моето решение - клемореда на контактния ключ. След като прочетох продължениетоAlexVasilev написа: ↑27 Окт 2023 13:43 Какво е дереджето на колата: сложих и нов акумулатор и при завъртане на ключа нищо не се случва, нищо не се чува. Таблото свети, други електроники работят (чистачки, фарове, стъкла и т.н.).
Става ясно, че колата има някакъв по-сериозен проблем. Мисли за протрити кабели, изядени от котка, мишка или повреда в стартера.AlexVasilev написа: ↑27 Окт 2023 13:43 Първоначално (преди 3 години) колата имаше дългосрочен проблем с един 30А бушон (по спомен това е бушон към стартера), който на 15км изгаряше и Тойтата ставаше неизползваема. Другаря я беше водил по сервизи, бяха сменяли кабели, бушони табла (и двете, не знам защо), но не се оправи проблема ( стартер май не бяха пипали). След това я беше водил на някакви други електро-експерти, които също не можаха да кажат какво се случва и така докато преди две години тотално не го остави (изгасна и не иска да запали при никакви обстоятелства и сменен бушон).
Колегата, който те насочва към капачка и палец има право - тия неща никой не ги пипа, докато колата не започне да прекъсва или спре да работи. Двете общо струват 25 лева и се сменяват за 5 минути без инструменти, интервала им е 30 000км, ако колата е със читави свещи, но понякога изкарват много повече. Не можеш да ги откриеш по номерата на Тойота. За щастие стават от много коли от ВАГ групата. На 4A-FE 110 коня с маслен кулер (не лийн бърн) пасват перфектно капачка BERU VK382 и палец BERU EVL134 или техни еквиваленти, много са лесни за намиране.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта