Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от jim_beam » 14 Ное 2023 18:35
Говорим за автомобили, които са що годе платими от масовия потребител.
Едни 5 год. ще трябва да изчакаме още май...
jim_beam
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Monster » 14 Ное 2023 22:36
Другото как да е, но това с тъчове, слайдери и други изчанчени контроли, които доказано са неудобни за използване, не е нещото, което бих дал за пример. При Теслите има фирми, които печелят от това да продават отделни бутони, които могат да се интегрират със софтуера на колата. Там нещата като цяло са в другата крайност - на моменти с прекалена иновация с цел минимализъм (като премахване на лостчето за мигачите и заменянето му с копчета на волата, wtf). Аз лично се надявам тази "мода" за липса на копчета да спре скоро и на производителите да им дойде акъла, че има базови функции, за които е хубаво да имаш бърз достъп без да трябва да гледаш по някакви екрани, а само с напипване на физическо копче или врътка да си свършиш работата безопасно, докато шофираш. Останалите по-маловажни фукции нека ги слагат в тъч-скрийн менютата, но поне климатика, жабката, прозорците, чистачките, мигачите и някои други често използвани функции е хубаво да се менажират с физически контроли.LEXUS написа: ↑14 Ное 2023 03:54 ID7 освен че е с дизайнерско широко и ниско табло и ел.километраж като в Приус никъде няма бутони, всичко е тъч скрийн и тактилни повърхности, колата просто изглежда модерно. В контраст няма нито една Тойота без копчета,бутони и едва ли не шалтери. Що за идиотия е това не знам.
Иначе и аз се надявам, че Тойота ще успеят да наваксат и дори изпреварят конкуренцията и на BEV фронта, изкарвайки масови модели с така обещаваните иновативни технологии за батериите. Моментната стратегия за продажба на HEV и PHEV не мисля, че е грешка предвид, че дава доста добри плодове, на база продаваните бройки и сравнявайки процентно с продажбата на конкурентите (ДВГ и EV конкурентни модели). Както се казва - за всеки влак си има пълници. При Тесла иновациите са приоритет и там купувачите са склонни да са бета тестъри на различни екстравагантни идеи - някои успешни, а други доста неуспешни. Тойота от своя страна залага на качеството, стъпвайки на доказани решения и затова развива с малки, но сигурни стъпки своите технологии - от ДВГ, към най-добрата хибридна система, надграждайки я в последствие към новите си PHEV модели с голям електрически пробег. Скокът към BEV беше най-голямата промяна в стратегията, тъй като моделът им там има най-малко допирни точки с предходните използвани от марката технологии. Затова и първият им BEV имаше нетипично за марката много проблеми, макар че с времето мисля, че ги поизчистиха, както хардуерно, така и софтуерно откъм частта със зареждането. Вярвам, че ще се поучат от първоначалните грешки при bZ4X и с всеки следващ BEV модел ще са все по-конкурентни на другите световни марки в този сегмент.
Monster
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от LEXUS » 14 Ное 2023 23:53
Аз мисля точно обратното. Историята не само на автомбилите показва,че прогресът не може да бъде спрян - Както преди лостчетата за парното, големите бутони превключватели, механичните километражи лоста на ръчната спирачка,ск.лост бяха заменени с бутони за климатика, няма големи бутони щракащи отдавна, няма лостове за ръчната спирачка, тя е електрическа, няма механини табла километражи, дори няма жило за газта,а е drive by wire от близо 20 години вече, дори Фолксваген замени изключително допотопните шалтери за включване на фаровете с тактилни бутончета, за какво да стърчат разни лостчета за чистачки и мигачи, всичко е въпрос на навик и свикване, натам вървят нещата,че няма да върнат бутони, просто все едно да върнат старите Нокии с копчета,а да не се купуват тъчскрийн телефони. Преди масово се твърдеше,че с копчета е по-удобно, днес всеки е със смартфон. И както никой не харесваше хибриди и ел.коли в Европа са най-продаваните коли,а май и в САЩ. Не само в Тесла, а и в Лусид, другата американска премиум ел.кола виждам бутони само на вратите са ел.стъклата,никъде другаде.Monster написа: ↑14 Ное 2023 22:36 Другото как да е, но това с тъчове, слайдери и други изчанчени контроли, които доказано са неудобни за използване, не е нещото, което бих дал за пример. При Теслите има фирми, които печелят от това да продават отделни бутони, които могат да се интегрират със софтуера на колата. Там нещата като цяло са в другата крайност - на моменти с прекалена иновация с цел минимализъм (като премахване на лостчето за мигачите и заменянето му с копчета на волата, wtf). Аз лично се надявам тази "мода" за липса на копчета да спре скоро и на производителите да им дойде акъла, че има базови функции, за които е хубаво да имаш бърз достъп без да трябва да гледаш по някакви екрани, а само с напипване на физическо копче или врътка да си свършиш работата безопасно, докато шофираш. Останалите по-маловажни фукции нека ги слагат в тъч-скрийн менютата, но поне климатика, жабката, прозорците, чистачките, мигачите и някои други често използвани функции е хубаво да се менажират с физически контроли.
LEXUS
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от ufer » 15 Ное 2023 09:59

ufer
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от BOz » 15 Ное 2023 10:58

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от slowtraveler » 15 Ное 2023 10:59
Основното е добрата ергономика... Някои неща са добре 'на бутони', а за други няма проблем да са на менюта.. Например едно левашко решение на Джипа бе отоплението и вентилацията на предните седалки и волан да бъдат навряни в менюто... За шофьора нямаше проблем защото имаше възможност и отоплението и вентилацията да се включват автоматично при определени условия и винаги ми е било комфортно, ама да пуснеш например отопление/вентилация на пасажера не бе елементарно... Задните седалки нямаха такъв проблем - децата си щракаха бутончетата и никой не занимаваше шофьора с такива задачи.

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
biro
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от jim_beam » 15 Ное 2023 20:50
И аз съм на това мнение, точно заради безопасността!Monster написа: ↑14 Ное 2023 22:36
... Аз лично се надявам тази "мода" за липса на копчета да спре скоро и на производителите да им дойде акъла, че има базови функции, за които е хубаво да имаш бърз достъп без да трябва да гледаш по някакви екрани, а само с напипване на физическо копче или врътка да си свършиш работата безопасно, докато шофираш. Останалите по-маловажни фукции нека ги слагат в тъч-скрийн менютата, но поне климатика, жабката, прозорците, чистачките, мигачите и някои други често използвани функции е хубаво да се менажират с физически контроли...

jim_beam
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Filbor » 04 Дек 2023 09:48

- Прикачени файлове
-
- Toyota Sport Crossover.PNG (764.79 KiB) Преглеждано 8056 пъти
-
- Toyota Urban SUV.PNG (591.23 KiB) Преглеждано 8056 пъти
-
- Toyota FT-3e.PNG (441.86 KiB) Преглеждано 8056 пъти
Filbor
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Monster » 04 Дек 2023 19:15

Monster
WoLF
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Monster » 04 Дек 2023 19:55


Monster
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Mcl » 04 Дек 2023 20:19

Mcl
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от jim_beam » 04 Дек 2023 21:54
Учудвам се, защо в БГ толкова малко се засягат темите екология, опазване на природата, транспорт, в училищата. Просто не е възможно да продължава както досега си мисля.
Надявам се младите да намерят по-добър начин.
Тойота със сигурност ще помогнат много, както винаги са го правили и досега!
jim_beam
Обратно към “Електрически автомобили Тойота”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта