Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
r34c7
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от vlado1212 » 12 Ное 2023 08:42
Колега, носил ли си я в представителство на Тойота да я закачат и съответно да проверят за изгорели чипове в компютъра за управление на стъпков мотор и не само, както и дали работи стъпковия мотор?
vlado1212
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 08:58
Изгорели чипове във кой от двата компютъра които имам?
След 09.2004 няма IACV и класически стъпков мотор. Има обикновено моторче, със датчик на Хол зацепен на оста на дросела, който следи положението на клапата. През тоя мотор са минали общо 3 дросела като броим заводския. "Повредения" заводски дросел е на мотора на Rocky112 от поне половин година...
Не си чел цялата тема, обяснимо донякъде че е 17-18 страници....
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от vlado1212 » 12 Ное 2023 09:13
Компючтъра който ти управлява двигателя.
Наистина не съм я прочел цялата понеже търся да чета теми за авенсис, но нещо не ми работи търсачката, както и да е.
Аз акрам японец нисан примера 2001-ва, 1 година ходене по мъките и 1000лв дадени 2020-та накрая просто отидох да я закачат в Нисан Варна и ми казаха имаш изгорял чип който управлява стъпковия мотор, който е под дросела по грешен начин и имах форсиране като при теб. След това отидох при един който чатка електроника смени ми чипа но чаках да пристигне от Китай 2 седмици, 150 лв ми струваше ремонта и 50 лв за моторче втора употреба. Все пак ако не си я носил на професионална диагностика те съветвам да го нарпавиш. Там имат всичко нужно и надявам се в Тойота разбират като в Нисан. Там носих примерата над 3 пъти, имах и друг проблем с TPS и там ми направиха обучение и настройка.
vlado1212
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 09:58
Предложиха:
Диагностика
Нов дросел за 1750 лева
Диагностика
Каквото излезе.
Ако не дросел ще си имам нов дросел. Не обясниха на кого ще го вадят от главата във реанимацията, защото им обясних че ако гръмна 1800 лева ще го набия в кратуната на първия когото видя във шоурума.
2 компютъра да се насерат е ебаси дивия късмет.
Да повторя:
- Няма стъпков мотор
И трите дросела са мерени и са в допустимите стойности според сервизното ръководство
- Сменен е клапана на управлението на газоразпределението. Измита е филтърната му цедка.
- Сменен е дебитомер
- сменени ламбда сонди
- сменени свещи
- сменени гарнитури на входящ колектор, капака на клапаните и дросел
- сменени са всички маркучи за вакуумите
- сменен канистър, филтъра му е изпран
- сменен дросел, 2 пъти
- сменен датчик на колянов вал
- сменен компютър
- сменен километраж
- сменен разширителен клапан на климатика, всичко по системата е промито обилно с препарат, и са сменени всички о-пръстени на климатика
- сменен е датчик за осветеност на купето
- сменен е датчик за температурата на купето
- сменен датчик за външната температура
- сменен датчик за налягането на фреона
- сменен компютър на климатроника - 2 пъти различни бройки
- сменено интеграционно реле. Няколко пъти заради варненските травестити, веднъж насила
- сменени всички релета.
- сменени всички предпазители
- всички кабели са обследвани, прозвънени и преопаковани сноповете им.
Вероятно изпускам много неща още.
Не са пипани датчик за температурата (според сервизното е наред, мерен), датчик на разпределителен вал (измит, мерен, изглежда да е наред), кнок сензор, не са пипани клапаните (а са си за ревизия, че колата е на 360 000 - 370 000 пробег, и се ревизират на всеки 100 000), верига и vvt-i механизъм, катализатор (изглежда да е наред, според диагностиката).
В момента имам много частна ситуация, че се сговнят оборотите предимно в конкретен режим на климатика, и съвсем конкретно на свободна скорост, на стоплен двигател, над 30 км/ч скорост по километраж. Възможно е да е бъг във фърмуера на климатичния компютър или на горивния компютър (недоказано).
Чети цялата тема.
За покупката се ориентирай към Авенсис Т27, бензин. Т25 е на почти 20 години, и повечето бройки са изгнили вече като стар презокеански лайнер. Най малкото гният предно, задно окачване и полуоски. Купето гние дискретно на труднодостъпни места. Рови какво съм писал. Примерно в една тема "Опел

--
Тц...тц...тц...
mapamop
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от vlado1212 » 12 Ное 2023 10:24
Не разбрах, тоест си сменял компютъра управление на двигател и не е имало никаква промяна? т.нар. ECU?
Ти караш чисто нова кола.
иначе няма смисъл от нов дросел то си е ясно тъй като се обезмисля самата инвестиция ако мога така да я нарека за почти 2000лв...
Иначе като си на свободна и колата е в процес на загряване прави ли магария? А като си ан 2ра примерно без газ? Или само след като е загряла на климатик?
vlado1212
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Ивайло Димов » 12 Ное 2023 12:57
Ивайло Димов
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от gena_bs » 12 Ное 2023 16:27
Ако да, проверени ли са всички тръбички, накрайниците им, щуцерите, където се включват последните?
Онзи ден след година ровене за проблем с Астра-та, случайно открих причината. Единият Г-образен накрайник откъм дросела се беше сцепил надлъжно. Така, че в нормално положение (без да се натиска) и загрят двигател, всичко е почти ОК. Случайно закачих тръбичката, когато сменях филтъра и веднага излових накрайника. Преди това имах проблеми с постоянно форсиране и задържане на обороти до 1400 при втори старт на горещ двг.
Това е вторият случай, при който такова дребно нещо скапва работата на двигателя. Преди 3 години подобен накрайник на вакуумното резервоарче под кората на чистачките се беше сцепил от старост напречно, точно на сгъвката и отдолу. Без никакви външни признаци, свистене като сегашния и прочие. Докато не го размърдах нищо не можеше да се разбере.
Така, че ако има изпълнителни механизми с вакуум, не е лошо да се проверят тръбичките и щуцерите с лек натиск и разместване.
gena_bs
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 18:50
Сменяни са със втора употреба и двата компютъра - на климатроника 2 пъти (т.е. общо 3 модула са минали през кочината), и един горивен втора употреба (т.е. 2 бройки). И всичко което има връзка с климатроника, че чете доста сигнали от целия автомобил.
Клати оборотите само на свободна, само на напълно загрял мотор, само над 30 километра в час скорост, само когато е включен климатика и компресора му е във работен/натоварен режим. Едно да не е изпълнено от тези и не клати.
Знам че най-лесния метод да реша проблема е да сложа по-къс ремък и да изхвърля навън компресора на климатика, за да го продам....
По отношение на покупката на Тойотоа - аз съм си взел решението вече. Тази ми е първата и последната Тойота. Когато приключи мизерния си живот в моргата на моя човек, ще псувам друга марка в друг форум. Втори такъв таралеж в гащите няма да си вкарам.
Няма такива неща. В общи линии има 2 маркуча за маслените пари - картерна вентилация и вентилация под капака на клапаните (2 нови преди около 2 години за общо 100 лева), един маркуч към филтъра със активния въглен (канистъра, вентилацията на резервоара,сменени са всички тези маркучи, както и клапана който ги затваря), един маркуч към сервоусилвателя на спирачките (сменен е до сервоусилвателя, 2 парчета). И дотам със вакуумите.
Събитията от днес - свалих си датчика и сложих датчика на разпределителния вал на Корола-Версо със същия мотор и номер по каталог, която няма тия проблеми. Резултата е както се очакваше - "к*р за майстора".
Ще разкостя компютрите на климатика и горивния от кашона и ще им сменя кондензаторите. Принципно нестабилното поведение на компютрите от практиката ми досега, в повечето случаи води до заминали кондензатори.
И напролет ще се отваря мотора за реглаж на клапани, еБентуално и смяна на верига със VVI-i муфата и останалата карантия около нея.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
WoLF
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 19:31
Във затворено и сухо помещение ще е, че иначе намаляват парите за старо желязо. Гаднярите от "Вторични суровини" не дават пари за ръжда, а само за здрав метал.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от iovkito » 12 Ное 2023 19:44
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от ivan_pop » 12 Ное 2023 19:49
Не съм чак фен на Тойота, ама това че си попаднал на такъв екземпляр, не означава че марката е негодна.
Аз залагам, че регулировката на клапаните ще реши проблема!
ivan_pop
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 20:50
Не съм 100% сигурен, но като че ли първата година след покупката да ги нямаше тия проблеми. Бесен съм че има една камара системи, за които жълтите фашисти са решили че не е нужно да подлежат на наблюдение и диагностика. Това е разковничето на проблема ми.
От една страна може би само това остана като смислено решение, което не е пробвано. От друга страна в последните 3 години толкова много залози се оказаха губещи, че вече и не мисля да залагам. Имаше залози за всичко по-горе, което е сменено и резултата си е все кафяв и миризлив.
И май по-добре.
Предвид че започна да ми писва, и да губя търпение и оптимизъм - не съм много сигурен дали ще остискам до смислен край.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от biro » 12 Ное 2023 21:22
От нова кола по-хубава няма.
biro
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта