
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 05 Ное 2023 20:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 1AZ-FSE
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Здравейте! Нов съм във форума.Скоро купих Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г.На втория ден след покупката се случи следното:При достигане 120км/ч колата започна да прекъсва и не можеше да ускори повече.Светнаха VSC,TRC и чека на двигателя.Стигнах за където бях тръгнал(100км),показа грешка Р0102-дебитомер-почистих го и открих изгорял предпазител EFI No2-отработените газове-смених го.На празен ход работеше неравномерно 550-650 об/м.Върнах се в София без проблеми,но с не повече от 110км/ч.Записах час за диагностика - след една седмица.Не карах колата през това време.В деня за диагностика запалих и чековете не светнаха,двиг.работеше неравномерно,предпазителя беше здрав.Майстора каза ,че само сигнала от дебитомера не му харесва,но не е за нов и не е в него проблема.Каза ако пак изгори предпазителя да я закарам с изгорял предпазител и ме прати да тествам по магистралата.Колата ускоряваше до 140 без проблем.След няколко дни паля,тръгвам и след 100 м колата изгасна в движение.Запалих веднага и пак светнаха същите чекове и играеха оборотите.Проверих предпазителя-изгорял.Право при майстора.Сложи нов предпазител-изгоря при стартирането на двигателя.Гледа я пак на ренген и пак нищо.Оставих колата.След четири дена се обади да я взема-предпазителя не горял.Взех я,стигам пред блока и изгасна.Предпазителя изгорял.Мисля,че може да е за електротехник.Моля,ако някой има идеи, да ги сподели.Поръчах си много предпазители 

Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г комби
Honda CR-V 1
Honda CR-V 1
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Застреляй гайкаджията.
Свали си сервизното ръководство от раздела със сервизните ръководства. Адреса съдържа Toyota.aitnet
Файла завършва на SIL.iso
Това се отваря само със internet explorer.
Има електрически схеми - виж какво е захранено от тоя предпазител. Огледай веригата за външна намеса - бушона е удобен за тригер на дневни светлини примерно.
Свали си сервизното ръководство от раздела със сервизните ръководства. Адреса съдържа Toyota.aitnet
Файла завършва на SIL.iso
Това се отваря само със internet explorer.
Има електрически схеми - виж какво е захранено от тоя предпазител. Огледай веригата за външна намеса - бушона е удобен за тригер на дневни светлини примерно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 05 Ное 2023 20:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 1AZ-FSE
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Свалих схеми,но не ми стана много ясно.В понеделник(13.11) записах час при елтехник.Ще пиша какво се е случило.
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г комби
Honda CR-V 1
Honda CR-V 1
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 704 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Случвало ми се е от вибрации да окъсява сноп. На място и бавно каране не гори, тръгна на някъде и гореше. Мислех го за прокълнат, докато не намерих мястото
Почва се от там за коя верига е бушона... Успех!
П.п. И аз бях купил една торба бушони

П.п. И аз бях купил една торба бушони




- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Захранване спрямо това което гледам:
Акумулатор -> EFI (20A) предпазител -> EFI реле -> EFI No.1, EFI No.2 предпазители.
EFI No.2 (7.5A) : Engine control
Според електрическата схема за управлението на двигателя:
- EFI relay -> EFI FUSE No.2 -> (през joint point E5) захранване от акумулатора на 4 броя Ламбда сензора, крак 2 на буксата.
-> през точка Е5, VSV EVAP клапана който е на кутията на въздушния филтър, крак 1 (12+)
-> през точка Е5, VSV Intake Air Control Valve, крак 1 (12+)
-> през точка Е5, крак 1 на дебитомера върху кутията на въздушния филтър
И те така ... по чертичката, по чертичката и стигаме до вероятно насрана ламбда сонда или премазан кабел със черна изолация и бяла ивица на нея (B-W). Всичко е в коша на мотора, клапаните трудно се развалят и ще хвърлят бушон дори и на леко стоплен двигател (може би без втория), дебитомера ако е виновен той ще свети лампата "подводница/хеликоптер" без значение на топло студено. Остават вибрациите и претрит кабел в сноповече около капака на клапаните (по мое мнение), или много по-вероятното - много по-вероятното една или повече ламбда сонди да дават на късо защото са деградирали от времето и от жегата пробива в тях си става съвсем истинско късо. Долните след катализатора са по-вероятния проблем че те ядат бой от камъчета и тротоари, както и повечко мизерия и сол през зимата. Аз бих започнал с откачане една по една и да пробвам дали ще ми изгори предпазител въпреки аварийния режим на двигателя. Или просто живи данни на диагностика - по графиката ще си проличи насраната сонда.
Разбира се може и да бъда отсвирен, че подстрекавам към тежки упражнения.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 05 Ное 2023 20:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 1AZ-FSE
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Здравейте!Благодаря за насоките.В сноповете мислех,че е малко вероятно да има проблем,но явно се случва.Двете долни ламбди ги тествах,но съм забравил да го напиша в първия пост.Кабелите им изглеждат зле,затова започнах от тях,но се оказа че са добре.Горните изглеждат като нови,а и си мисля,че ламбдите и клапаните,които си описал,би трябвало да излязат при диагностиката.Ако откача някой от тези клапани,мотора ще запали ли?Сигнал към тях би трябвало да има още при стартер.Ако изгори бушона при стартер с откачен клапан значи ли,че е той?Притеснява ме и да не гръмна компа с някой менте бушон.
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
EVAP VSV клапaна като го няма светва лампата за авария в мотора (Check engine/MIL) и мисля че няма да ти даде да вдигнеш над 2500 оборота
За другия не съм сигурен каква му е ролята, но много вероятно е пак да те напсува моторния компютър и да ти скопи динамиката.
Мисля че и двата да ги няма да няма да убиеш компа или мотора и не би трябвало да има проблем за двигателя като механика, единствено ще ти вдигне грешки и трябва да ги чистиш после с диагностика.
Това че сондата изглежда чиста, като нова нищо не значи, понеже вътре няма как да я видиш без да я унищожиш. Има си диагностика и графики в диагностиката за тая работа. Или осцилоскоп - което ти е на душата.
Махай едно по едно нещата и махай само по едно докато изгори бушона. Като изгори ще ти остане последното което си откачил и закачил. От там нататък започваш да копаеш по снопа му с кабелите (предполагам някъде нещо дава на късо към маса/купе, или е заминало и вдига голяма консумация). Сондите и да ги изскубнеш от буксите ще ти се вдигне разхода и ще ти светне лампата на двигателя - няма да го счупиш.
За другия не съм сигурен каква му е ролята, но много вероятно е пак да те напсува моторния компютър и да ти скопи динамиката.
Мисля че и двата да ги няма да няма да убиеш компа или мотора и не би трябвало да има проблем за двигателя като механика, единствено ще ти вдигне грешки и трябва да ги чистиш после с диагностика.
Това че сондата изглежда чиста, като нова нищо не значи, понеже вътре няма как да я видиш без да я унищожиш. Има си диагностика и графики в диагностиката за тая работа. Или осцилоскоп - което ти е на душата.
Махай едно по едно нещата и махай само по едно докато изгори бушона. Като изгори ще ти остане последното което си откачил и закачил. От там нататък започваш да копаеш по снопа му с кабелите (предполагам някъде нещо дава на късо към маса/купе, или е заминало и вдига голяма консумация). Сондите и да ги изскубнеш от буксите ще ти се вдигне разхода и ще ти светне лампата на двигателя - няма да го счупиш.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 05 Ное 2023 20:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 1AZ-FSE
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Сега стига до около 3000об.Може ли да е EVAP VSV,като казваш,че без него стига до около 2500,но да не излиза на диагностика?
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г комби
Honda CR-V 1
Honda CR-V 1
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
EVAP VSV клапана "цъка" при всички обороти, при температура на двигателя някъде около 2 или 3 черти по стрелката на таблото. Диагностиката поне на 1.8 бензин не следи състоянието му, извън това дали дава отворена верига, и вероятно повишена консумация. Ако ти е дерт можеш да си го разцъкаш с техстрийм или през някой ЕЛМ327, през активните тестове и да видиш дали ще хвърли бушона. Мога да се хвана на бас на 2 вафли и кофичка кисело мляко, че не е той. Остави го за накрая. Още си мисля за сонди, но никога не съм си правил експеримента да ги откъсна и да видя ефекта. Сондите според разни писаници из Интернет живеят около 150 000 до 250 000 пробег и после са kaputt.
На 3000 оборота имаш сериозни температури на газовете и вероятно вибрации на мотора. Което си е стрес за материалите.
Малко страничен въпрос: На място, на загрял напълно двигател, като я издялкаш на 3000 оборота и нагоре хвърля ли бушона?
На 3000 оборота имаш сериозни температури на газовете и вероятно вибрации на мотора. Което си е стрес за материалите.
Малко страничен въпрос: На място, на загрял напълно двигател, като я издялкаш на 3000 оборота и нагоре хвърля ли бушона?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 05 Ное 2023 20:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 1AZ-FSE
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Гори бушона още в момента на паленето.След това ако форсирам(това правихме по време на диагностиката като е включена към компютъра) стига до 3000 и започва да прекъсва-не може по-нагоре,държи 3000 ,но на къси импулси-все едно се включва ограничителя на макс.обороти,Не излезе никаква грешка
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г комби
Honda CR-V 1
Honda CR-V 1
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Живи данни не свалихте ли като започне да прекъсва и не хвърля бушона?
В сервизното има референтните стойности за този мотор. Между другото тази кола кога е произведена? Вижда се в произволен каталог по номер на рама. Границата е преди 09.2004 и след 09.2004. Нещата са леко различни в периферията.
За да прекъсва нещо е близо, но не е извън границите на допустимите стойности.
В сервизното има референтните стойности за този мотор. Между другото тази кола кога е произведена? Вижда се в произволен каталог по номер на рама. Границата е преди 09.2004 и след 09.2004. Нещата са леко различни в периферията.
За да прекъсва нещо е близо, но не е извън границите на допустимите стойности.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 05 Ное 2023 20:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 1AZ-FSE
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
При паленето изгаря бушона,след това е прекъсването на 3000.Ако бушона не изгори при паленето(имаше такъв случай),можеш да я форсираш и до 6000 без проблем
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г комби
Honda CR-V 1
Honda CR-V 1
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Виж го разплети тоя кабел по сноповете. Изглежда като на протрито някъде. Понякога не дава късо съединение, понякога опира и дава късо
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 05 Ное 2023 20:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 1AZ-FSE
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
Хора,проблема е решен.Оказа се претрит проводник в снопа който минава върху капака на клапаните.Опира се в главата на един болт. WoLF се оказа прав.Благодаря на WoLF и на mapamop, че скочиха да помагат.Сервиза е на новото кръгово в Дървеница.
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г комби
Honda CR-V 1
Honda CR-V 1
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota Avensis T25 1AZ-FSE 2004г изгаря предпазител EFI No2
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431&start=225
страница 16 някъде около средата - има снимки от лятното ми упражнение 2 съботи и недели със 1.8 бензин. Зависи колко ти се занимава...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост