P0301 грешка
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
P0301 грешка
Мнение от xtratime » 01 Ное 2023 09:47
Привет!
Нямам представа от колко време автомобила е с газова уредба и колко километра е изминала но е напълно възможно и смятам, че ниската компресия е най-вероятно от клапаните. Дали се подменят пуловете или е проблем в леглата или самите клапани и как се отразява газта на този двигател може да каже някой по-запознат.
Нямам представа от колко време автомобила е с газова уредба и колко километра е изминала но е напълно възможно и смятам, че ниската компресия е най-вероятно от клапаните. Дали се подменят пуловете или е проблем в леглата или самите клапани и как се отразява газта на този двигател може да каже някой по-запознат.
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
xtratime
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
P0301 грешка
Мнение от ufer » 01 Ное 2023 10:21
Разбира се, че може да е от клапаните, но като се свали главата за ревизия, нищо не пречи да се проверят най-малко цилиндрите и при съмнения да се види поне едно бутало, а микрометърът ще покаже, какво е положението... Ако случайно хлабината на всички клапани е извън допуските, би било мечта на всеки да оправи проблема само чрез пуловете... 

ufer
Аурис2008
Аурис2008
WoLF
Аурис2008
ufer
Аурис2008
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 15 Сеп 2023 09:10
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 7 пъти
P0301 грешка
Мнение от ivo_67 » 02 Ное 2023 13:27
Не е само обикновена ревизия с подмяна на някой клапан, водач, шлайфане и припасване. Според мен няма да се оправи само със смяна (шлайфане) на пуловете. Те за това искат 1-2 бона. Отклоненията в компресията (включително в 1 от цилиндрите, който отчита около 9) са толкова значителни, че ще се наложи смяна на главата, или на клапанните гнезда, ако някъде го правят.
Компресията е замерена в Пит Ауто на загрял двигател, както е правилно. Топлинните хлабини на клапаните са около 0.05-0.00 мм, т.е. вероятно почти няма такива. Примерно нормално на загрял двигател трябва да са около 0.20-0.22 мм, а на студен около 0.35-0.40 мм, дори повече при някои двигатели с кобилици. Разлика от цели 0.15-0.20 мм. При студен старт в твоя случай има някаква минимална хлабина и ако направиш замерване на компресията може да се окаже почти в нормата, или някъде около 9.5 бара, колкото е и на четвърти цилиндър. В този случай пали от "един зъб".
Последно промяна от ivo_67 на 02 Ное 2023 14:33, променено общо 3 пъти.
ivo_67
iovkito
Аурис2008
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
P0301 грешка
Мнение от ufer » 02 Ное 2023 20:05
Ами много е! Всички у нас пощуряха да помпят цени... и майсторите не правят изключение. Всички почнаха да работят по западноевропейски тарифи, а не могат да осмислят, че това не е съобразено с реалността у нас. Казано разговорно, търсят си канарчета или балами, които да им изсипват хилядарки. Иначе всеки може да донесе от 10 кладенеца вода, за да си докаже тезата на поскъпването....

ufer
Аурис2008
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
P0301 грешка
Мнение от ufer » 02 Ное 2023 20:54
1000 лв. може да струва примерно пълна ревизия, но със задължителна смяна с нови оригинални клапани, всичко останало е спекулация. Потърси си някой гаражен майстор, който не е по-лош от която и да е прехвалена фирма. 500-600 лв. струва ревизия със старите клапани и с нови керамични легла и то във фирма... Друг е въпросът, че много често им пропадат леглата по време на работа. Причината - или стари машини, или некадърни специалисти. Изводите всеки да прави за себе си... 

ufer
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
P0301 грешка
Мнение от мехаННика » 02 Ное 2023 22:40
Ufer, принципно някои разсъждения са ти правилни говорейки общо за двигатели, но като цяло си далече от истината за конкретния двигател. Отново казвам, за да е полезен форума пишете за неща които сте виждали и правили сами. Иначе е само шум и заблуди. Много трудно ще откриете пулове че да ги шлайфате- няма такъв детайл. Ако е духнал между цилиндри и блока не е чугун какво следва? А този май е духнал всички цилиндри. Искаме качество и гаранции накрая, нали?
мехаННика
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост