Проблем с управление
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Сеп 2023 22:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Ланд круизер 90
- Благодарил/а: 7 пъти
Проблем с управление
Здравейте,имам следния проблем: Когато джипа загрее и реша да завивам на дясно,волана се втвърдява и много трудно се върти,а на ляво няма проблеми.Когато е студен,първите 10 минути няма проблеми,волана се върти съвсем леко и в двете посоки.От вчера е така.Някой да има идея ? Land Cruiser 90
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с управление
Клапани на хидравличната помпа и/или рейка споре мен.
Промий си помпата с някакво евтино атф масло и след това го смени с каквото е предписано. И стискай палци да се оправи.
Това ако е с хидравлична помпа сервото на волана. Ако е е електрическо - рейка и/или мотора.
Промий си помпата с някакво евтино атф масло и след това го смени с каквото е предписано. И стискай палци да се оправи.
Това ако е с хидравлична помпа сервото на волана. Ако е е електрическо - рейка и/или мотора.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Проблем с управление
Имах предвид да не е въртян, докато загрява колата. Да видим дали ще го има пак 10 минутния период нищо, че е загряла вече колата. Някакво виене при навиване на място?



- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с управление
WoLF,
Може да не е "достатъчно бременна" помпата за да се чуе отчетливо виене, или скърцане на пълен ляв или пълен десен. Това са вече фазите на много родила помпа. В началото само виеше, и ми претръпваше волана на Астрата, накрая скимтеше като бито куче, и окончателно изхвъляше вече маслото на пяна през капачката.
Може и да има позапушени клапани в едната посока и се надявам да се отпушат след промивка с ново масло, и напълване с ново чисто.
Все още съм позитивно настроен към ситуацията.
Може да не е "достатъчно бременна" помпата за да се чуе отчетливо виене, или скърцане на пълен ляв или пълен десен. Това са вече фазите на много родила помпа. В началото само виеше, и ми претръпваше волана на Астрата, накрая скимтеше като бито куче, и окончателно изхвъляше вече маслото на пяна през капачката.
Може и да има позапушени клапани в едната посока и се надявам да се отпушат след промивка с ново масло, и напълване с ново чисто.
Все още съм позитивно настроен към ситуацията.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Проблем с управление
По-скоро проблема да се търси в рейката,помпата не я вълнува дали завиваш на ляво или надясно тя или работи добре и в двете посоки или не работи.Редукционния клапан да заклини е вероятно от старо и мръсно масло но тогава ще е проблем не само в едно положение .Байпасния клапан също ще сработи при неработещ редукционен .Съмнявам се че ще се оправи със смяна на хидравлично масло но не пречи да се пробва.Да се пробва с минерално АТФ Dextron 2 или 3 .
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Проблем с управление
Ясни са тези стъпки, на мен ми е по-интересно защо 10 минути работи добре и има ли общо с температурата на двигателя 




-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Сеп 2023 22:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Ланд круизер 90
- Благодарил/а: 7 пъти
Проблем с управление
Днес ще проверя , когато загрее на място без да въртя волана, какво ще се случи
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Проблем с управление
Ниво флуид или рейка .Това е при трудно въртене в едната посока.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Сеп 2023 22:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Ланд круизер 90
- Благодарил/а: 7 пъти
Проблем с управление
Пробвах при загряла кола на едно място и е същата работа, когато рязко го завъртя е почти невъзможно, когато го завъртя плавно е много трудно. Колата не е карана година и половина. Аз я карам от 20 дни. Прибрах се от София без проблеми. Покарах 1 седмица и това се получи.Няма никакво виене.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Проблем с управление
Има запушване, иска смяна на течност като за начало. После са по-болезнени финансово операции...



- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Проблем с управление
1,5 година тва там хидравлично масло не се е движило и е утаило секви говна по целата система .Значи купуваш 3-4 литра ATF Dextron 2( минералка ) 15-20 лева е литъра .Вдигаш колата на два крика или две стойки или два пъна ....по-лесно ще ти е да не опират предните гуми.Откачаш маркуча от хидравличната помпа и оставяш всичко да се изтече ....сваляш казана за течност и го измиваш добре с обезмаслител или с веро ,подсушаваш и сглобяваш системата .Пълниш и въртиш волана (не палиш колата в никакъв случай)....наливаш и връткаш докато се обезвъздуши ,новата течност хубаво да се разходи по системата .Точиш и повтаряш процедурата отново ,при третия път след обезвъздушаване и отсичане на нивото палиш колата за да заработи помпата ,въртиш и се ослушваш за звуци от цялата система.Оставяш колата да поработи 10-15-20 минути и въртиш в двете посоки плавно .След тва точиш ,ново масло и си го оставяш ....атф маслата имат хубав малиново-червен цвят ,проверяваш нивото и цвета следващите 3-4 дена ако стане леко кафеникав значи има още мизерии .И трябва ново масло
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Проблем с управление
Всяко едно щи свърши работа ,аз бих взел Равеньола заради 4 литровата разфасовка
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта