RAV4 XA30 2.0 1AZ-FE VVTi 2008 - Интервал за смяна на ангренажна верига - процедура ?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
RAV4 XA30 2.0 1AZ-FE VVTi 2008 - Интервал за смяна на ангренажна верига - процедура ?
Според мен зъбчетата на оптегача не трябва да се връщат толкова много, т. е. връщането е по-малко от разстоянието между два зъба. Вече колко е това на мястото от веригата, където бутате не знам. Иска четене и внимателна проверка.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
- Местоположение: United Kingdom
- Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
- Благодарил/а: 2 пъти
RAV4 XA30 2.0 1AZ-FE VVTi 2008 - Интервал за смяна на ангренажна верига - процедура ?
Те зъбчетата изобщо не мърдат назад. И на стария и на новия обтегач като го разтегна после няма прибиране. Но да хлътне един сантиметър без да се върне за агренажна верига е просто абсурд. Съпоставено със ангренажен ремък това си е един зъб разлика. Никой ли не е натискал верига като е махал капака на клапаните.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
RAV4 XA30 2.0 1AZ-FE VVTi 2008 - Интервал за смяна на ангренажна верига - процедура ?
Няма прибиране, защото зъбчето острани го държи. Натисни зъбчето острани и после го върни. А иначе да има и хидравлично натягане, когато мотора не е запален е нормално да потъне леко и после да не се върне. Като дойде налягането ще се опъне пак.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
- Местоположение: United Kingdom
- Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
- Благодарил/а: 2 пъти
RAV4 XA30 2.0 1AZ-FE VVTi 2008 - Интервал за смяна на ангренажна верига - процедура ?
Точно това ми трябваше дали е нормално това. Очевидно е. И остава само варианта със шублера да се види дали веригата е добре. Обаче остава, защо при палене и товар приндрънква.
Edit като поразмислих малко ми се струва че не би трябвало да е така. Тоест мърдането на веригата не може да е повече от един зъб. Хидравличното налягане би действало само за разстоянието между две зъбчета на обтегачът, тоест не повече от милиметър. От друга страна веригата да е хлабава преди двигателя да е вдигнал налягане ми се струва нереално, все пак какво се случва със центровка и т н. Ако веригата е разтегната и обтегачът е излязъл извън зъбчетата на гладката част това би обяснило потъването на веригата но там все още действа пружина, освен ако тази пружина няма сила да завърти валовете и да опъне веригата. Тия дни ще измеря дължината и и ще си покаже.
Edit като поразмислих малко ми се струва че не би трябвало да е така. Тоест мърдането на веригата не може да е повече от един зъб. Хидравличното налягане би действало само за разстоянието между две зъбчета на обтегачът, тоест не повече от милиметър. От друга страна веригата да е хлабава преди двигателя да е вдигнал налягане ми се струва нереално, все пак какво се случва със центровка и т н. Ако веригата е разтегната и обтегачът е излязъл извън зъбчетата на гладката част това би обяснило потъването на веригата но там все още действа пружина, освен ако тази пружина няма сила да завърти валовете и да опъне веригата. Тия дни ще измеря дължината и и ще си покаже.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
RAV4 XA30 2.0 1AZ-FE VVTi 2008 - Интервал за смяна на ангренажна верига - процедура ?
Ако веригата е удължена, това че обтегача я опъва няма никакво значение, защото звената са удължени и там, където няма насилствено опъване, а именно отгоре и откъм другия успокоител веригата си дрънка. Ако се остави дълго време в това положение, ще скапе обтегача, защото ще му се повредни тресчотния механизъм, ще се изяде зъбчето от постоянното мотане напред назад. Ако веригата дрънка само при палене може да се кара още доста, ако обаче дрънка докато е в движение вече трябва да се помисли за подмяна.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 26 Юни 2022 21:30
- Местоположение: United Kingdom
- Автомобил: Toyota Corolla VVTI,1,6,2003
- Благодарил/а: 2 пъти
RAV4 XA30 2.0 1AZ-FE VVTi 2008 - Интервал за смяна на ангренажна верига - процедура ?
Днес отворих да измеря разстоянието между звената както е показано във мануала по горе. Под 8 звена трябва да се разбира 8 втулки нали то иначе не пасва никак. Та трябва да е 52,4мм а аз измерих 61,3мм. Дали мануала е точен за тази кола незнам. Обтегача мърда назад което нз как да си обясня. Смъквах го всичко нормално. Вкарвам го разпънат и остава да стърчи 1 см което е точно това което виждам и при поставено положение. Но при натиск на веригата тя потъва и остава там. Обаче като въртя коляновия вал и във един момент веригата се опъва и при натиск си реагира нормално. Завъртам стартера малко и хоп пак хлабава от самосебе си. Направих едно видео . Ще се сменя то е ясно ама много ми е чудна тая работа как по дяволите обтегача връща назад. Че изхвърлих стария...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта