МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Може да си го караш с 5W30 и още 500 000 хил .Никъв проблем няма ,това е една от най-големите заблуди и митове ,че колкото повече остарява една кола трябва да се покачва вискозитета .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Здравейте колеги, има ли някой наблюдение върху маслата с марка TOYOTA, казват че са специално произведени за тойоти? Та чудя се към каква марка да се ориентирам, в моя случай имам нужда от 0W20 за приус 3, 1.8 бензин. Лично аз бих предпочел някое което ще ми изкара най дълго от смяна до смяна.
Ще се радвам ако някой, на база опит и знания, ми препоръча нещо конкретно.
Поздрави
Ще се радвам ако някой, на база опит и знания, ми препоръча нещо конкретно.
Поздрави
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Купи си Шампион от ТехКо. Отлични масла на добра цена.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Amsoil 0/20 , в добри условия му дават пробег до 30000 мили, за София или тежки условия раздели тоз пробег на 2 . На Ауриса от подписа го сменям на 2 г. без значение пробега. Не го изминава.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Маслата на тойота се правят за Европа от Exxon Mobil ,нищо специално няма в тях .Няма масло което ще изкара 30 000 мили .Дори премиум марка като Амсойл ,в градски условия до 10 000 км максимум и то за най-високия клас PAO+POE и пак с условности .
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Не се заблуждавайте, а си сменяйте маслата на 8/10 или ново за зимата. Всичко друго е преждевременна смърт за мотора и ядове за Вас!



-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Благодаря за съветите. На 8-10 сменям Тотал когато колата е била натоварвана. Това личи по вида на маслото. Не като да нямам впечатление от скапано масло. Тотал 5/40 и 5/30 на 7-8 х.км. тежко градско е за хвърляне. Станало чорба. Това като представено за пробег до 15 х.км. На такъв пробег сменям на 2 други коли Тотал, който е все още годен да върши работа. Но върви при леки условия.
А на Амсойл при мен не му се е случвало да измине километрите, с които го представят, че може да измине. За 2 г. на тази кола и нейния трафик са около 1/3 от горните- и около половината от тях са в тежък градски трафик. Разликата от ново при източването е промяна в цвета. Нормално.
Това са преки впечатления, лично аз сменям маслата на 3 бензинови коли и ги следя как се държат. Дизеловите скапват маслата повече. Нито имам сервиз, нито магазин, в който да се продават масла - някой да не ме обвини в пристрастия към бизнес.
А на Амсойл при мен не му се е случвало да измине километрите, с които го представят, че може да измине. За 2 г. на тази кола и нейния трафик са около 1/3 от горните- и около половината от тях са в тежък градски трафик. Разликата от ново при източването е промяна в цвета. Нормално.
Това са преки впечатления, лично аз сменям маслата на 3 бензинови коли и ги следя как се държат. Дизеловите скапват маслата повече. Нито имам сервиз, нито магазин, в който да се продават масла - някой да не ме обвини в пристрастия към бизнес.

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Как разбираш, че е станало чорба?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Не трябва ли да се сгъстява, вместо да вчорбява?



- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
На дизел се сгъстява от сажди. Набензин става по-рядко. На някои дизели се разрежда от попадащо гориво в картера.
Carina E 4AFE LB 1992
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
То и на бензина от това да се разрежда, къси пътувания, конденз, неизгорено гориво...



- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
И да ги няма тези фактори, пак си пада вискозитета.
Едно време имаше м10д наливно. Гъсто като сироп го сипваш и след два дни преминава в нормално състояние.
Преди около 15 години сипах 10 40 кастрол магнатек. След 200 км. планинско със завои стана рядко като спирачна течност. На студен двигател не се задържаше на щеката, само я намокряше на тънък слой. Явно не беше истинско. Естествено го изхвърлих веднага.
Едно време имаше м10д наливно. Гъсто като сироп го сипваш и след два дни преминава в нормално състояние.
Преди около 15 години сипах 10 40 кастрол магнатек. След 200 км. планинско със завои стана рядко като спирачна течност. На студен двигател не се задържаше на щеката, само я намокряше на тънък слой. Явно не беше истинско. Естествено го изхвърлих веднага.
Carina E 4AFE LB 1992
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
И аз се махнах от Magnatek-а. Един път го намеря добро, два пъти - не. На маслото основната му задача е да се задържа на метала, ако това не прави и вода върши другата работа 




- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Доста нюанси има при избор на моторно масло ,най-важния разбира се е конкретния автомобил ,какви са му инжинерните особености и слабости ,какво е конкретното му техническо състояние ,какви вискозитети препоръчва производителя .Всички коли имат определен разход ,дори да не си личи на щеката ...особено типичен градски автомобил който се кара на къси разстояния .Бензинови пари се кондензират в картера ,при дизела е възможно попадане на нафта ,вода от съвсем нормалния конденз ,за това ми е много смешно някой като каже "Каквото налея като количество -такова и източвам ",с тази разлика че е налял масло ама не точи точно само масло или там както се нарича тази субстанция след 10 000 км .Всички масла имат и определен коефициент на изпаряемост NOACK при стандартните масла 3-та група VHVI и GTL бази нормалния % е 7-10 при високия клас с 4 и 5 та групи може да падне до 5-6 % ,всичко зависи от това колко добре е изчистена базата .Маслата обикновено се сгъстяват при много дълги интервали на смяна ,обикновено 250-300 моточаса са максимума на 3 та група и до 350-400 за 4 и 5 -та,прегрято масло също може да стане по-гъсто . .Голямо значение има и в каква среда се кара автомобила ,градско само ,извънградско само ,смесен режим .........каква е средната скорост ,каква е постоянната скорост ,климатични особености .......Много влажен или много студен климат са предпоставка за бързо окисляване ,много горещ и запрашен също не е добре .Качеството на горивото също е сериозен фактор ,наличието на сяра спомага за убиването на маслото .Гледал съм лабораторни анализи на масло в дизелова кола което на 25000 км беше в кондиция да изкара още 10 000 ,но целия пробег е само по немски магистрали със средна скорост над 100 км/ч ,а това е най-щадящия режим за двигателя и маслото .Това ,че моторното масло потъмнява е признак за добрите му миещи качества ,това при бензинови двигатели и такива на газ или метан все пак зависи и кога от наливането му започва да потъмнява -при здрав двигател това се случва постепенно през целия експлоатационен срок ,ако потъмнее много след първите няколко стотин км значи има проблем с двигателя ,ако изобщо пък не потъмнява това е признак за ниско качествено масло .При дизела е ясно ,там още след първото завъртане по маслената магистрала и става черно като катран но това си е специфика на тези коли .
Лично аз сменям два пъти масло ,независимо какъв е пробега веднъж в началото на пролетта март-април и втори път началото на есента септември-октомври ,старая се да не гоня много колата а и не обичам високи скорости .
Много важно условие -уцелите ли веднъж вискозитета си не го сменяйте ,може да пробвате различни производители ,класове масло но не пипайте вискозитета .Маслата могат да се смесват отлично помежду си така ,че при нужда от доливане важен ви е само приблизително близък до вашия вискозитет ,марката е без значение.
Най-важното ,перфектното масло е новото и наличието му в картера .....не дръжте щеката на 1/2 а на 3/4 или малко под максимума ,нивото на масло се мери 10-15 минути след като е изгасена колата и спряна на идеално равно място,а не на следващия ден .При избора на масло спазвайте препоръките по ACEA ,API и ILSAC
Лично аз сменям два пъти масло ,независимо какъв е пробега веднъж в началото на пролетта март-април и втори път началото на есента септември-октомври ,старая се да не гоня много колата а и не обичам високи скорости .
Много важно условие -уцелите ли веднъж вискозитета си не го сменяйте ,може да пробвате различни производители ,класове масло но не пипайте вискозитета .Маслата могат да се смесват отлично помежду си така ,че при нужда от доливане важен ви е само приблизително близък до вашия вискозитет ,марката е без значение.
Най-важното ,перфектното масло е новото и наличието му в картера .....не дръжте щеката на 1/2 а на 3/4 или малко под максимума ,нивото на масло се мери 10-15 минути след като е изгасена колата и спряна на идеално равно място,а не на следващия ден .При избора на масло спазвайте препоръките по ACEA ,API и ILSAC
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Виждам, че разбираш от масла. Кажи ми на Хонда джаз бензин 2005г какво масло да взема, че последно е е сменено март 2022г и от тогава са изминати 3500км само градско.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 7 госта