Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
stipppox
- Мнения: 41
- Регистриран на: 20 Мар 2023 16:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Мнение
от stipppox » 17 Май 2023 16:18
itzoa написа: ↑16 Май 2023 15:33
stipppox написа: ↑15 Май 2023 16:56
По лични впечатления мога да похваля и Хонда Джаз.
На много места по разни класации я дават като водеща по надеждност... но не знам коя модификация точно. За не особено лицеприятния външен вид си държи цена, явно има защо.
Една колежка е с Джаз-ка- 0 проблеми, много доволна е доколкото знам. Моя роднина също има-там е сменила едно нещо...и то е двигател . Не е ясно на колко км е била де, но в сервиза се учудили, защото за първи или втори път въобще виждали Хонда Джаз на 15-20г с двигател за смяна. Явно е била много къса клечка и лош късмет. Иначе знам, че в Северна Гърция например много ги карат и са често срещани, което е добър атестат. В класации по надеждност за стари автомобили наистина редовно присъства като много здрав модел.
Външността е субективна, поне според мен повечето градски коли от онези години не са нещо особено. Фиат Мултипла вече е някакво недоразумение на пиян дизайнер в Торино и въобще не е за коментар. В последните 50г сигурно общо има 1-2 по-грозни модела от това чудо италианско

stipppox
-
ivelin_1976
- Мнения: 13
- Регистриран на: 21 Дек 2022 12:48
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: RAV4
- Благодарил/а: 3 пъти
Мнение
от ivelin_1976 » 17 Май 2023 16:22
В класациите съпоставят Джаза със Сузуки суифт, като хондата е една идея по-добра, но се срещат негативни мнения за автомата.
ivelin_1976
-
tihogr
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2023 16:31
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
Мнение
от tihogr » 03 Сеп 2023 11:37
Здравейте, и аз търся семейно комби японско или немско от 2009г. нагоре с двигател 1.8, 2.0 или 2.2. и примерно от 130к.с. нагоре. Бюджет 15 000лв. макс. Като изискване да има добра возия и да е обезшумено, и да ръждясва възможно по-малко. Екстри не ме вълнуват доволен съм дето се вика на ел. стъкла и климатроник. Предпочитам бензин, но ако ме убедите съм склонен и на дизел. Не навъртам кой знае колко километра 12 000 годишно, който са разпределени по-малко градско в София и повечето извънградско. Колебая се между следните автомобили: Тойота Авенсис Т25 и Т27 и Мерцедес C и Е класа комбита (S204 и S212), ако не бъркам моделите.
Други модели, който заглеждам са: Пасат, Форд Мондео, Шкода Супърб, Хонда Акорд (пак от 2009г. нагоре).
Ако имате други предложения, който са по-подходящи за моите изисквания съм отворен. Също така кои от изброените да отпиша тотално също би ми било полезно.
Благодаря.
tihogr
-
mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Мнение
от mapamop » 03 Сеп 2023 16:41
Т25 е произвеждан до 2008 края. Няма как да се впише "след 2009", защото мисля да няма дори такива регистрирани през 2009.
По лично усещане Т25 със по-добро обезшумяване от Т27, но във дизелов Т27 съм се возил и то не много.
Като че ли Т25 би отпаднал от списъка заради възрастта си. Откъм ръжда нещата не са прекрасни, но спрямо Мерцедеса на съседа внесен от Германия, и на приблизително същите години, като датската ми Т25 - "немеца" гние повече.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
gena_bs
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Мнение
от gena_bs » 03 Сеп 2023 16:55
W212 не знам какви са им двигателите бензин, но на W211 най-"малкият" е 2.7l V6 и по книжка гори 15.7л/100. Газовата е над 2000лв. (това януари 2023).
Ръждясват и то доволно по ръбовете на вратите, минимум. В добавка е В212 e проектиран по времето на Daimler-Chrysler. Така, че те съветвам да забравиш за MB.
Относно ръждата - не гният, ако нямат удар, само горещо поцинкованите (Audi) и донякъде студено купета (корейците).
От написаните в поста ти - Superb. Нямам идея от поколенията им, но е по-просторен от Passat тези години. Accord Gen 8 също е осезаемо по-тесен от Skoda.
gena_bs
-
mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Мнение
от mapamop » 03 Сеп 2023 17:15
Познат си купи нов внос Шкода, мисля Октавия - втора година е по сервизите, че първо гореше по един варел масло на година, после хвърли скоростна кутия и в момента от 4 месеца е с неизяснен електрически проблем. Тая кола за 2-3 години предимно гние по сервизите. 2010 е като дата на първа регистрация, разхода на масло беше от рода на 2 литра за 600 километра. И май не е първият който твърди че са брутални маслояди.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
gena_bs
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Мнение
от gena_bs » 03 Сеп 2023 17:35
Маслоядите са до края на 2013 и особено 1.4 TSI (direct) всички мощности - не им помня кодовете. После са сменили сегменти, бутала, а 1.4 практически е напълно ревизиран. Слагат им и комбинирано впръскване по-късно.
Но да, по книжка им пише, че 500-600 / 1000 било нормално...

gena_bs
-
BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Мнение
от BOz » 03 Сеп 2023 17:58
От изброените аз бих се спрял на Акорда.
Разход на хибрид->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
Двигателист
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Мнение
от Двигателист » 03 Сеп 2023 21:45
gena_bs написа: ↑03 Сеп 2023 16:55
W212 не знам какви са им двигателите бензин, но на W211 най-"малкият" е 2.7l V6 и по книжка гори 15.7л/100. Газовата е над 2000лв. (това януари 2023).
Ръждясват и то доволно по ръбовете на вратите, минимум. В добавка е В212 e проектиран по времето на Daimler-Chrysler. Така, че те съветвам да забравиш за MB.
Относно ръждата - не гният, ако нямат удар, само горещо поцинкованите (Audi) и донякъде студено купета (корейците).
От написаните в поста ти - Superb. Нямам идея от поколенията им, но е по-просторен от Passat тези години. Accord Gen 8 също е осезаемо по-тесен от Skoda.
Хубави са си W212, просто гроздето е кисело, ако колата добра. Добра, не от автокъщите/автоморгите у нас. Двигатели бол... Бензинови от 1.8 до 5.5, дизели 2.1 и 3.0 с много различни мощности. Някои мотори са по-проблемни, няма спор.
Между другото и при W211 има малки бензинови двигатели, но не слаби, защото са с принудително пълнене. 1.8 литрови са.
Двигателист
-
mirott
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Мнение
от mirott » 03 Сеп 2023 22:50
tihogr написа: ↑03 Сеп 2023 11:37
Хонда Акорд (пак от 2009г. нагоре).
Хубав акорд за толкова пари е много трудно.
mirott
-
iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Мнение
от iovkito » 03 Сеп 2023 22:58
gena_bs написа: ↑03 Сеп 2023 17:35
Маслоядите са до края на 2013 и особено 1.4 TSI (direct) всички мощности - не им помня кодовете. После са сменили сегменти, бутала, а 1.4 практически е напълно ревизиран. Слагат им и комбинирано впръскване по-късно.
Но да, по книжка им пише, че 500-600 / 1000 било нормално...
Старият тигуан на зет ми беше с този двигател, 2019г. От Германия до България изгори 1л масло, а колата беше на 20 000км. Ако това е ревизиран двигател, какво ли е било при неревизираните.

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
-
mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Мнение
от mapamop » 03 Сеп 2023 23:25
Старата легенда гласи че на произведенията на VAG групата, в тези години се набляга на големия обем на багажника. За да има къде да се събере дамска чанта, до варела с маслото в багажника.
Нямам представа колко е вярна, но принципно във всеки майтап си има доза истина.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Мнение
от WoLF » 03 Сеп 2023 23:28
Всички си ги знаем VAG-овете и не си ги взимаме, какви ли луфтове не оставят в името на екологията и накрая се наложи и там да лъжат яко. Защо трябваше да оцеляват

WoLF
-
gena_bs
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Мнение
от gena_bs » 03 Сеп 2023 23:39
За 1.4 TSI ставаше въпрос за фабрично признат дефект на етап проектиране на двигателя като цяло. С много отлагане и увъртания от страна на VAG.
До Германия не е ли около 1700км? Маслото го гори при високи обороти - аутобан. 600 / 1000км
Значи си е по спецификация. Даже малко е изгорил.

gena_bs
-
r34c7
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Мнение
от r34c7 » 04 Сеп 2023 09:06
Двигателист написа: ↑03 Сеп 2023 21:45
Хубави са си W212, просто гроздето е кисело, ако колата добра. Добра, не от автокъщите/автоморгите у нас. Двигатели бол... Бензинови от 1.8 до 5.5, дизели 2.1 и 3.0 с много различни мощности. Някои мотори са по-проблемни, няма спор.
Между другото и при W211 има малки бензинови двигатели, но не слаби, защото са с принудително пълнене. 1.8 литрови са.
Абсолютно никаква база за сравнение между Т25 или Т27 със W212, като почти всичко, което може да се сравни е в полза на Мергела. Пазарните условия диктуват и цена за W212 много над бюджета на колегата. W204 обаче е друга история, не бих препоръчал или купил.
Баба Яга -

Параход 3.2 -

r34c7
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта