Грешка в компютъра
Грешка в компютъра
Здравейте,
Наложи ми се да сменя ламбда сондата на колата. След това започна да се появява грешка Р0038 , която е за подгряването на сондата. Беше направен преглед, мерене и т.н. Според майстора сондата си работи нормално, но компютъра не я разпознава и трябва да се свали за да се видят пътеките.
Някой решавал ли е такъв проблем, защото да се бърника по компютъра ми се вижда много крайно?
Колата е Т25 бензин, '08
Наложи ми се да сменя ламбда сондата на колата. След това започна да се появява грешка Р0038 , която е за подгряването на сондата. Беше направен преглед, мерене и т.н. Според майстора сондата си работи нормално, но компютъра не я разпознава и трябва да се свали за да се видят пътеките.
Някой решавал ли е такъв проблем, защото да се бърника по компютъра ми се вижда много крайно?
Колата е Т25 бензин, '08
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Грешка в компютъра
Не бих бързал с пипане в компа...
Първо бих върнал старата сонда за проба дали тази част от работоспособността и е ОК (ако е нямало такава грешка преди)...
И ако е ОК, вероятно пътят ми би бил:
1. Смяна на сондата с друг тип/модел, за предпочитане оригинална, дори само за проба (може майсторът да е поръчал неподходяща, или да е преправял кабелите ако е била 'универсална').
2. Смяна на майстора (може просто да не прави измерванията коректно и да си мисли, че сондата е ОК).
Първо бих върнал старата сонда за проба дали тази част от работоспособността и е ОК (ако е нямало такава грешка преди)...
И ако е ОК, вероятно пътят ми би бил:
1. Смяна на сондата с друг тип/модел, за предпочитане оригинална, дори само за проба (може майсторът да е поръчал неподходяща, или да е преправял кабелите ако е била 'универсална').
2. Смяна на майстора (може просто да не прави измерванията коректно и да си мисли, че сондата е ОК).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Грешка в компютъра
И двете сонди могат да се измерват директно на буксите на компютъра.
Пиновете ги има в сервизното ръководство.
Като мерите напрежение на изхода на сондата, по спомен трябваше да има не по-малко от 8 скока на напрежението за период от 1 минута. Възможно е и да лъжа за времето - трябва да погледна конкретно.
Пиновете ги има в сервизното ръководство.
Като мерите напрежение на изхода на сондата, по спомен трябваше да има не по-малко от 8 скока на напрежението за период от 1 минута. Възможно е и да лъжа за времето - трябва да погледна конкретно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Грешка в компютъра
След като грешката е за подгряването то има прекъсване в тази верига.Къде точно е прекъсването се намира с мерене.Някъде и бушон има по веригата.
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Грешка в компютъра
По-вероятно е "майсторът" да е сложил каквото е намерил.
Например универсална ламбда, без подгряване, както вече написа slow. Вторият вариант е да не е свързал правилно изводите на универсалната с подгряване и дано не съм прав, да е прецакал интерфейса на компа.
Например универсална ламбда, без подгряване, както вече написа slow. Вторият вариант е да не е свързал правилно изводите на универсалната с подгряване и дано не съм прав, да е прецакал интерфейса на компа.
Грешка в компютъра
Майстора е изключително добър. Ползвам го над 15 г сигурно. Изключвам да е направил някоя глупост при монтажа.
Като се появи грешката и свали сондата за проба, замерваше напрежението от нея, подаваше различни импулси, мери пиковете и твърди че всички проби са били положителни.
По отделно всичко си работи нормално. Като се свържат обаче казва, че все едно компютъра не я разпознава. Как става това незнам.
За съжаление старата вече е изхвърлена. Трябва да се купи нова или незнам
Като се появи грешката и свали сондата за проба, замерваше напрежението от нея, подаваше различни импулси, мери пиковете и твърди че всички проби са били положителни.
По отделно всичко си работи нормално. Като се свържат обаче казва, че все едно компютъра не я разпознава. Как става това незнам.
За съжаление старата вече е изхвърлена. Трябва да се купи нова или незнам
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Грешка в компютъра
Купи нова сонда, смени я при същия майстор за проба и твоя сметка, и напиши след това резултата!
Не мога да помогна за каталожния номер за твоя двигател. Обаче щом от 15 години познаваш майстора, той може и да го знае. Ако имаш късмет...
Не мога да помогна за каталожния номер за твоя двигател. Обаче щом от 15 години познаваш майстора, той може и да го знае. Ако имаш късмет...
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Грешка в компютъра
125 лева по спомен е директна заменка на Денсо, на оригиналната. Със буксата и всичко останало.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Грешка в компютъра
Е, добре е да се пробва с друга първо преди да се влагат пари. Предполагам може само да се щракне на буксата да се види дали ще вдигне същата грешка, дори и да не се монтира на ауспуха.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Грешка в компютъра
Ако въобще инсталираната в момента сонда е нужната, то има прекъсване на проводника/-те във веригата на отоплението.
Дали е физическо, реле някакво или компа не подава сигнал дистанционно няма как да се разбере.
Остава и немалката вероятност за разменени проводници при свързването им, ако сондата е универсална.
Ако колегата си попълни профила с точния модел на двг или поне обема му, може да се провери за Denso. Ама набързо видях, че се предлагат само универсални сонди. На всичкото отгоре два от проводниците (поне на снимките на сайтовете) са бели и е напълно възможно да са объркани при свързването.
Дали е физическо, реле някакво или компа не подава сигнал дистанционно няма как да се разбере.
Остава и немалката вероятност за разменени проводници при свързването им, ако сондата е универсална.
Ако колегата си попълни профила с точния модел на двг или поне обема му, може да се провери за Denso. Ама набързо видях, че се предлагат само универсални сонди. На всичкото отгоре два от проводниците (поне на снимките на сайтовете) са бели и е напълно възможно да са объркани при свързването.
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Грешка в компютъра
С евтин китайски мултицет може да се измери дали се подава захранване 12В. на реотана на сондата.Със същия мултицет може да се измери съпротивлението на реотана и да се сравни то с това на изправна сонда.А може и да се чете сервизното ръководство и да се следват указанията му.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Грешка в компютъра
Работата е проста, ама трябва да се чете:
Това е издърпано от каталозите за рамата на Авенсис Т25, 1.8 / 1ZZ-FE, след фейслифта.
89465-05080 - Sensor Oxygen
89465-05190 - Sensor Oxygen No.2
---
На Denso-am.eu по тези номера излизат следните сонди:
DOX-0254, Direct fit switching sensor или DOX-0106, Universal fit switching sensor (разликата че първата е с готов конектор, втората е без конектор и се запоява)
DOX-0275, Direct fit switching sensor или DOX-0109, Universal fit switching sensor
====
Като направим упражението RTFM за Авенсис (което обаче никой не чете), за да видим дали е жива сондата, като сонда: Понеже на някой му се запоява за да спести мисля да бяха 5 лева за готова сонда - на двата конектора може да се проследи кой крак е плюс и кой минус. Отделно си мисля реотана да нямаше поляритет?
Това е издърпано от каталозите за рамата на Авенсис Т25, 1.8 / 1ZZ-FE, след фейслифта.
89465-05080 - Sensor Oxygen
89465-05190 - Sensor Oxygen No.2
---
На Denso-am.eu по тези номера излизат следните сонди:
DOX-0254, Direct fit switching sensor или DOX-0106, Universal fit switching sensor (разликата че първата е с готов конектор, втората е без конектор и се запоява)
DOX-0275, Direct fit switching sensor или DOX-0109, Universal fit switching sensor
====
Като направим упражението RTFM за Авенсис (което обаче никой не чете), за да видим дали е жива сондата, като сонда: Понеже на някой му се запоява за да спести мисля да бяха 5 лева за готова сонда - на двата конектора може да се проследи кой крак е плюс и кой минус. Отделно си мисля реотана да нямаше поляритет?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Грешка в компютъра
Грешката не е ли за проблем с подгрева, а не за работоспособността на самата сонда?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Грешка в компютъра
Да. Даже във TFM (The F'cking Manual) някой си е направил труда да напише процедура за диагностика:
- Прикачени файлове
-
m_05_0046.pdf
- (51.91 KiB) Свалено 51 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта