Yaris Cross - има ли вече собственици?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
itzoa
Мнения: 365
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от itzoa » 24 Авг 2023 08:36

Голям майтап. Хем го знаех, но се оказа че съм минал 2000 км само на еко режим и чак сега се сетих, че имаше и нормален и power режим. И аз се чудех що тая кола е такава - вярно не харчи, ама и не върви :)
Оказа се, че можела и по-добре да ускорява. Снощи едно Габрово - Трявна и обратно направих и си беше супер. Особено с по-силна музика :D
Ново питане: От youtube канала на този пич бях чул, че е добре да се сменя маслото на 5 а не на 10 хил. мили, т.е. на 7500-8000 км, ако се кара основно градско. Както и първия път е по-добре да е по-рано.
Ама се зачудих при разработването на моята, на която в ръководството пишеше да се кара по-полека първите 1000 км, дали имат предвид 1000 км на двигателя или изобщо. Защото при едно 50% от времето в EV режим излиза, че чак сега съм минал 1000 км на двигател (2000 км на километража) и това значи и че 15 х.км за обслужване са реално около 7500 за двигателя, което си е напълно ок.
Дали разсъждавам правилно?

Аватар
Namu
Мнения: 35
Регистриран на: 30 Юни 2023 16:55
Местоположение: Winterfell
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от Namu » 24 Авг 2023 09:56

itzoa написа: 22 Авг 2023 09:03 Мисля, че е време да напиша няколко реда като ревю на автомобила, на който за 3 седмици му навъртях 2000 км.
Като цяло нагласата ми и оценката ми е положителна, но няма да спестя и негативите, част от които са персонални нагласи. Започвам с тях:
Първо - още на първото си пътуване извън града се сдобих с фишче заради превишена скорост. Оказа се, че просто не мога да разбера с колко карам - този негатив е като цяло за хибридната система, а не за конкретния модел. СВТ-то вие като обезумяло по баирите без да ускорява особено, а понякога по равно или леко надолнище без да чувам нищо съм ускорил от 50 на 70. Идвайки от автомобил с ръчна скоростна кутия ми е доста трудно да преценя с колко карам, особено като съм на ток, а и моя дисплей е по-ниския клас, който са 2 кръгчета и в едното показва дигитално цифрите на скоростта, което за разлика от стрелката няма как да се види с периферното зрение.
Второ - шумен двигател. Като върви на ток е супер, но самия двигател е съпоставим с дизела от който идвам, че на моменти даже и по-шумен.
Аз на теста нарочно я пробвах как е на ускорение. Разбира се, не нещо супер агресивно, но нормално ускорение на изкачване, все едно тръгваш от светофар и в колата беше много тихо. Предвид че карам едно ц3 75 коня, или поне е било преди половин милион километра, може би имам грешна представа за ниво на шума. Не знам. Ще видим като дойде.
Относно скоростта - като си на спускане защо не включваш "B"?

Анонимен2

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от Анонимен2 » 24 Авг 2023 13:05

"B" не се препоръчва (Car care nut от Youtube примерно), защото натоварва CVT-то и се износва по-бързо stretcher.gif . Е все пак ако имаш огромно спускане в продължение на километър/и, за да не запалиш дисковете - може би е удачно.

Аватар
itzoa
Мнения: 365
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от itzoa » 24 Авг 2023 13:21

И аз мислех, че на всички по-дълги спускания трябва да съм на Б, но това, което прави е да намалява много по-агресивно скоростта и да товари двигателя/ кутията. Т.е. пъпли едва едва и е наистина за сериозни наклони. И другото, което забелязах при спускания, е че тогава не светва EV, защото явно ползва двигателя за намаляване на скоростта и дори и да не харчи нищо, го оставя, докато EV светва, когато се кара само на ток, което при мен досега на еко режима е около 50-55% от времето.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от Hursa » 24 Авг 2023 15:55

Според мен - не е коректно да се каже, че Б режима износва повече "CVT-то" (може би е добре да се пише е-CVT, поради голямата разлика в конструкцията). Все пак то е разчетено на значително (многократно) по-големи натоварвания. И дори когато ДВГ само поддържа скоростта в голяма част от случаите е значително по-натоварено - отколкото когато развърта или "върти" само ДВГ. Както и продължителността на времето, когато автомобила се задвижва от ДВГ, е десетки пъти по-голяма от случаите в които се налага ползването на Б режима. (Има и друго - начина по който се натоварва в този режим, контакта е предимно между други повърхности на зъбите.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2023 16:54

itzoa написа: 24 Авг 2023 13:21 И аз мислех, че на всички по-дълги спускания трябва да съм на Б
Аз бих ползвал този режим единствено ако батерията ми е препълнена и продължава да се налага интензивно натискане на спирачките за поддържане на скоростта...
За нуждата от инцидентно натискане на спирачката не бих си играл да преминавам в B..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от Hursa » 24 Авг 2023 18:31

Според мен е добре да се ползва при по-стръмни спускания, със завой - спускане в проход. И май само за това го ползвам, и може би това му е основното предназначение. Тъй като в този режим задържането е по-голямо при пуснат педал на "газта" и съответно се налага по-малко да се натиска спирачката за да се удържи ускорението на автомобила (е и така по-малко се нагряват спирачките, а това при продължителен спуск си е доста важно).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2023 20:30

Hursa написа: 24 Авг 2023 18:31 това при продължителен спуск си е доста важно
Ами на времето практически ежедневно 'прегрявах' спирачки в изключително тежък режим.. Това бе денвелация около 1400м по асфалтиран път по дистанция около 16км с много завои (от х.Ком до Берковица). Т.е. постоянно си на спирачки. Това - при автомобил без никаква алтернатива за спиране освен спирачките (няма моторна спирачка)...
Да, със стара спирачна течност се случваше да прегреят/кипнат, но това никога не ми се е случвало с друг автомобил... Така, че не бих се притеснявал за спирачките дори и в Д-режим..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от max-2 » 24 Авг 2023 20:51

Зависи, някои хора не знаят, че спирачката трябва да се отпуска. Трябва да се използва според терена намаляване и пускане на спирачката периодично.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от Hursa » 24 Авг 2023 22:03

Е не кипване на течността ме притеснява. А и с "моторна" спирачка шофирането е доста по-удобно за водача, поне на мен ми е по-удобно при споменатите условия smile.gif.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
itzoa
Мнения: 365
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от itzoa » 25 Авг 2023 09:29

Hursa написа: 24 Авг 2023 18:31 Според мен е добре да се ползва при по-стръмни спускания, със завой - спускане в проход.
Всъщност - да. Сега ми беше бавно при спускане през Шипка на "Б", обаче зимата на хлъзгаво ще е идеално!

Аватар
itzoa
Мнения: 365
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от itzoa » 04 Сеп 2023 08:59

Реших да си ъпдейтна мнението след като минах още почти 1000 км. Нещо с тоя хибрид рязко започнах да пътувам повече от нормалното за мен :D
Общо взето си харчи 4 на 100 с нормално каране. Нито много бавно, нито много бързо, чат пат пробвам ускорение, чат пат се влача, не винаги спазвам ограниченията, но се опитвам. Магистрално тук няма.
Основната причина да си сменя мнението към доста по-позитивно е, че първите 2000 км, които си бях определил за разработване на двигателя (в книжката пише 1000, но реших че при 50% средно на ток трябва да мина 2 пъти повече) карах единствено на Еко режим. Който като изключих разбрах колко добре си вървяла колата. И си ускорява и не вие чак толкова двигателя (което е странно, но на еко е по-муден и от там иска повече натискане на педала на газта и от там доста по-шумен при баири и опити за резки ускорения).
За интериора - ами от как бях по морето не ми е тракало таблото - или бях попаднал на много кофти път или е от жегата, но сега всичко е тип-топ. Материалите не са станали по-луксозни, но ми се струват по-добри или просто аз им свикнах :)
Имайте предвид, че мнението ми е изградено въз основа на сравнение с ВАГ 1.9 тди от 2004-та, помпа-дюза със 105 коня, което карах последно, та затова тази ми се струва доста по-пъргава.
Сещам се обаче за един минус, който май не съм казвал - липса на лумбална опора при по-ниските нива на оборудване (всъщност май само при най-високите я имаше). Което лесно се оправя с възглавничка на кръста.

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от iovkito » 04 Сеп 2023 10:15

Добър разход. При тези цени на горивата, това е един доста голям плюс.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
itzoa
Мнения: 365
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от itzoa » 04 Сеп 2023 10:38

Да, икономична е, като поне 70% от времето е карано на климатик. Очаквам обаче зимата да се вдигне ако се кара на кратки разстояния, защото сега включва почти веднага на EV, но тогава ако искам и топлина няма да може да загрее веднага.

Аватар
Namu
Мнения: 35
Регистриран на: 30 Юни 2023 16:55
Местоположение: Winterfell
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Yaris Cross - има ли вече собственици?

Мнение от Namu » 05 Сеп 2023 10:34

А защо караш първите 1000/2000 километра на еко? За по-сдържано ясно, но за режима ми е странно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта