Проблем с климатроника

batinko17Si03
Мнения: 2
Регистриран на: 18 Авг 2023 02:05
Местоположение: siegen
Автомобил: toyota auris 2014 1.8 vvt hybr
Благодарил/а: 1 път

Проблем с климатроника

Мнение от batinko17Si03 » 18 Авг 2023 02:22

Здравейте , имам проблем с климатроника. Става въпрос за Toyota Auris 2014 hybrid.
През Юни месец ми се наложи да го напълна с фреон. От миналата седмица чувам леки металически звука, който се появяват и изчезвт. Забелях и че се появява звукът само когато климата работи (ac някъде около 21 градуса и надолу) , а когато го изключвам изчезва. Когато го оставям да отоплява няма никакъв проблем. Днес след като се прибирах от работа звука беве като все едно две металически пластини се трият една в друга.

Някакви предположения от какво може да е ?
 ! Съобщение от: mapamop
Грешен раздел. Четете правилата.

Аватар
iovkito
Мнения: 2931
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 80 пъти

Проблем с климатроника

Мнение от iovkito » 18 Авг 2023 08:18

Може компресорът да си заминава. Зависи какво и колко масло е сложено с фреона и каква е била причината за пълненето.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 4721
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 139 пъти
Получена  благодарност: 447 пъти

Проблем с климатроника

Мнение от mapamop » 18 Авг 2023 08:42

На първо време изключи компресора и бутай положението на клапите. Виж дали ще шуми.
После си поиграй с оборотите на вентилатора в купето. Виж дали ще шуми.
Излез навън и слушай откъде иде стърженето, докато нкой ти натиска бутона на климатика.
Да не излезе моторче на някоя клапа, лагер или четки на вентилатора в купето, или лагер на вентилатора на мотора.
При мен когато се пусне компресора да охлажда и вентилатора на мотора се надува на трета степен. На отопление не си променя степените и лагера не ръмжеше.
Може и някоя ролка да е. Докато е спрял моторния вентилатор го хвани с ръка на пуснат компресор и виж дали ще го има шума. Ще изолирал ролката или лагерите на компресора, който много вероятно нов струва към 800 лева от лагера на моторния вентилатор, който вероятно се сменя и струва 4 до 6 лева. Или целия мотор на вентилатора на мотора, който се върти около 120-150 лева.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L

batinko17Si03
Мнения: 2
Регистриран на: 18 Авг 2023 02:05
Местоположение: siegen
Автомобил: toyota auris 2014 1.8 vvt hybr
Благодарил/а: 1 път

Проблем с климатроника

Мнение от batinko17Si03 » 18 Авг 2023 09:35

happy.gif Пълнен е с фреон защото вече нямаше и не охлаждаше .

Благодаря на всички за бързия отговор

Аватар
mapamop
Мнения: 4721
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 139 пъти
Получена  благодарност: 447 пъти

Проблем с климатроника

Мнение от mapamop » 18 Авг 2023 09:51

batinko17Si03 написа: 18 Авг 2023 09:35 Пълнен е с фреон защото вече нямаше и не охлаждаше
Намери си теча на фреон (и масло). Вероятно е компресора да е останал с малко или никакво масло, и да е задрал и заминал, или да е пред заминаване. Ако излезе че компресора стърже, мини пред друг климатичар и виж да не са предозирани маслото и фреона. Да ти видят наляганията, а не да го изпразнят и напълнят веднага! Първото не би трябвало да ти струва пари или поне няма да са сериозни, докато второто вече си е цифра.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L
-> Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост