
Работна температурата на двигателя
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Работна температурата на двигателя
При условие, че няма проблем защо да го прави? Рискът от такова действие е много по-голям (с тези крехки съвременни части
) ...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Работна температурата на двигателя
Ако колата прекалено бавно спадаше под тези 100 е добра препоръка + една вътрешна промивка, но при него няма признаци за проблем 




- akm
- Мнения: 52
- Регистриран на: 21 Сеп 2018 18:50
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Yaris Verso; Corolla e12
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Работна температурата на двигателя
Промивка така или иначе ще направя при възможност. Такава не е правена, откакто съм взел колата. Само да реша дали ще я задържа за по-дълъг период, че я взех непланирано и по спешност.
На другата си кола - ярис версо 1,4 D4D миналата година смених външния радиатор на климатика. Между двата почти нямаше натрупана мръсотия. А яриса е на незнайно колко км, от които 60 000 в моите 10 000+ в лапите на жената. Така, че засега ще се въздържа от подобна процедура на королата.
Поздрави и благодарности!
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Работна температурата на двигателя
Колега, щом стрелката стои в средата не го мисли изобщо. На мен ми се е случвало на голям, продължителен наклон при 35+ външна със 140 по ГПС и включен климатик да ми мръдне стрелката 2-3мм над средата (там където си стои винаги в диапазона 81-101? градуса), намалявам на 130 и се заковава пак в средата...понякога трябва да се съобразяваме с техниката, няма как. Преди да сменя антифриза не го правеше, разликата е, че стария беше разреден до -30, сега до -38. В последствие прочетох, че има разлика в топлопроводимостта на антифриза в зависимост от това как е разреден. Не случайно в моторните спортове използват...вода с добавка за вдигане точката на кипене.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Работна температурата на двигателя
1.6 XER мотор, модел 2009 година (за последното не съм напълно сигурен). И да, стойностите са както ти си ги написал, вчера я карах в жегата.BOz написа: ↑20 Юли 2023 18:17 Зависи кои са тези Астри. Ако конкретния модел е бил с 1.8 двигател, примерно, там термостата отваря "нормално" на 105 градуса. Колата работи абсолютно нормално и очаквано в диапазона около 110 градуса. Не знам какви коси ти се изправят, но това е нещо абсолютно нормално и очаквано. Даже ако е държал 100 градуса не е било нормално.![]()
Ами като не знам на колко отваря или затваря термостата или пък на колко включва вентилатора, нормално е да се притеснявам. До момента автомобилите, които съм карал са имали стрелка, която да сочи сектор или конкретна точка (санта фе) за нормална работна температура. На Опелчо няма н-и-щ-о. По форумите видях номера със сервизното меню и започнах да гледам някакво число. Без да знам нормалния диапазон съм се притеснил от стойността, когато е премината психологическата граница от 100 градуса.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Работна температурата на двигателя
Не всичко е черно или бяло ....има и нюанси ,когато се говори за антифриз става дума за концентрат ,а когато се говори за охладителна течност иде реч за смес от концентрат с вода .В повечето случаи 40/60 или 50/50 .В концетрирано състояние точката на замръзване на концентрата е около -35-40 докато като разтвор може и -60 да се направи ,друг момент е и херметизацията на системата .Антифриза загрят при атмосферно налягане -в отворен съд кипва при около 105-110 градуса ,а в система под налягане може да кипне чак след 130 градуса .....тай че проверявайте си капачката на разширителния съд дали държи налягане .Сменя се поне 1-2 пъти в експлоатационни срок на колата,най -добре ОЕ .
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Работна температурата на двигателя
Моята кола от профила я карам от 12 години.Капачка на казанчето никога не съм сменял и нямам грижи с градусите.Ивайло Димов написа: ↑24 Юли 2023 17:06 Сменя се поне 1-2 пъти в експлоатационни срок на колата,най -добре ОЕ .
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Работна температурата на двигателя
Когато се говори за антифриз се има в предвид "антифриз готов за употреба" - от там "автомобила е зареден с антифриз", а не с дестилирана вода.
(Концентрата също съдържа вода.) И има т. н. "Lobrid coolants" - във вид "готов за употреба" кипят при "атмосферно налягане" при температури 130 140 градуса (но не че основната им функция е да кипят при висока температура).

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Работна температурата на двигателя
Тва не е вярно ,на тубите с концентрат пише antifreeze ,а на готовата течност -coolant .В концентрата дори и да има вода тя е 1-2% ....никой не налива чист концентрат освен някой който не е наясно със свойствата му .
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Работна температурата на двигателя
Какво имат предвид в случая?
И не - концентрата може да е с над 30% вода. Има "антифризи" въобще без вода (готов за употреба) - но те не са за автомобили. Охлаждащата течност може да е и "чиста" вода. Може и да е масло. Може да е и втечнен метал.

Последно промяна от Hursa на 24 Юли 2023 18:17, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Работна температурата на двигателя
Ква е таз марка
,виж сериозните компании кво пишат на тубите си ...Mobil,Total,Castrol .Тоя бездомен гаражен бренд Marenol ....влизаме в безмислени спорове в автомобилната химия и изобщо течност си има точни названия .Капачката и аз не я бих сменял никога ама след 21 години ползване пластмасата и се рушеше ,а гумения пръстен смачкан.

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Работна температурата на двигателя
Coolant е охлаждаща течност. Не е задължително да има въобще нещо общо с антифризите. Coolant може да е и натрий в течно състояние и стопилка от соли - които се втвърдяват при температури под 300 400 градуса. У нас се е наложил този термин "антифриз" - за "труднозамръзваща" течност.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Работна температурата на двигателя
Говорим за автомобили и масова охладителна течност .То по твоята логика и медицинския спирт не замръзва и мое се налива .
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Работна температурата на двигателя
В случая - такава е терминологията в България. И да - "чист" (макар, че не е съвсем чист) етилов алкохол се използва, като противообледенително средство.
А по "моята" логика е това
А по "моята" логика е това
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта