Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 26 Ное 2014 19:47
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
Здравейте, от доста време насам оборотите играят на празен ход при пуснат климатик, а от време на време играят и при изключен. На диагностика не светят грешки, климатика и той духа студено и мисля, че работи нормално. Някой имал ли е подобен проблем и как го е решил? Колата е Авенсис 2.2 150 к.с. Качвам и клипче за по-ясно.
- valentin_1510
- Мнения: 64
- Регистриран на: 12 Окт 2019 16:25
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Получена благодарност: 2 пъти
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
Или дюзи.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
И слаба маса от акумулатора към купето, или от купето към мотора. От там слаба маса на алтернатора, неефективно зареждане и той "цъка" непрекъснато между режимите на зареждане.
Без климатик, фарове, радио и разните подгреви, пак ли тресе?
Без климатик, фарове, радио и разните подгреви, пак ли тресе?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
Същата кола и същият проблем.
При мен е на моменти. Няма тресене, просто се вижда колебанието на стрелката и се чува двигателя как леко се натоварва. Включването на климатика прави колебанието по-значимо.
Следя.
При мен е на моменти. Няма тресене, просто се вижда колебанието на стрелката и се чува двигателя как леко се натоварва. Включването на климатика прави колебанието по-значимо.
Следя.
Toyota Avensis Estate T25, 2AD-FTV, 2008
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 26 Ное 2014 19:47
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
И при мен е на моменти при това на загрял двигател сякаш по-често. Забелязвам обаче, че комприсора се включва доста често, когато колата е паркирана. Включва се, работи примерно половин минута и после спира и след половин минута пак. Не знам дали е нормално за тойота или фреона е намалял и затова се пуска постоянно.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
Нека да ви изкарам малко от филма. Малко въпроси:
- Това само когато е включен климатика и бутона A/C свети, ли се случва?
- Температурата на настройката на климатика е някаква температура а не HI или LO?
- През зимата това нещо случва ли се?
- Някой от вас може ли да пробва следното и да каже дали трепери стрелката: На загрял двигател, гасите до крайно положение на ключа. След това давате на контакт (положението с подгревните свещи). Докато се на "подгрев" трябва да е светнал климатика и да тръгне вентилатора - забивате температурата на LO или на HI и запалвате. Очаквано ще имате промяна на оборотите на двигателя, но дали стрелката пулсира?
На последния въпрос предполагам че отговорът ще е "НЕ" или "по-трудно/по-рядко/на по-голям интервал" ....
Логиката за мен е проста: Датчиците за температурата на въздуха в купето и соларния датчик подават показания за условно "обстановката в купето". На база тези показания, климатичния компютър си смята налягането на фреона който е нужен за да се достигне целевата температура и включва компресора да работи, понеже налягането в тръбите пулсира, компресора натоварва различно двигателя за да изравни налягането на фреона, за капак и компютъра му бута режима за да докара температурата на изходящата струя до нужния минимум, за да не хаби излишно гориво. Като добавим и момента с едрия консуматор, вентилатор в купето, и другото "гладно дебело прасе" - вентилаторите на мотора, комбинирано с пулсиращите нужди от енергия на компресора, сметката със пулсиращите обороти на двигателя излиза. На печките дори и празния ход е със добър въртящ момент, и със всички тия консуматори горивния компютър може да си позволи да играе с по едни 50 оборота +/-, докато на бензина със хилавия въртящ момент ми ги бута в границите на 50 до 400, според зависи от жегата навън, температурата в купето и те никога не са статични. Дори тривиалното включване на вентилатора на двигателя, за да охлади само двигателя, при спрян климатик ми бута оборотите със 50-100 според зависи от степента на вентилатора на двигателя, на която го надува компютъра.
Добавете в картинката и адаптивното зареждане от динамото/алтернатора на акумулатора и картинката съвсем се усложнява и изяснява.
Проверете си с диагностика дюзи, клапана на помпата, ударете един мултиметър на акумулатор и динамо и си карайте колите, без да се филмирате.
Може да започнете с хвърлянето на камъните по главата ми след този ред....
- Това само когато е включен климатика и бутона A/C свети, ли се случва?
- Температурата на настройката на климатика е някаква температура а не HI или LO?
- През зимата това нещо случва ли се?
- Някой от вас може ли да пробва следното и да каже дали трепери стрелката: На загрял двигател, гасите до крайно положение на ключа. След това давате на контакт (положението с подгревните свещи). Докато се на "подгрев" трябва да е светнал климатика и да тръгне вентилатора - забивате температурата на LO или на HI и запалвате. Очаквано ще имате промяна на оборотите на двигателя, но дали стрелката пулсира?
На последния въпрос предполагам че отговорът ще е "НЕ" или "по-трудно/по-рядко/на по-голям интервал" ....
Логиката за мен е проста: Датчиците за температурата на въздуха в купето и соларния датчик подават показания за условно "обстановката в купето". На база тези показания, климатичния компютър си смята налягането на фреона който е нужен за да се достигне целевата температура и включва компресора да работи, понеже налягането в тръбите пулсира, компресора натоварва различно двигателя за да изравни налягането на фреона, за капак и компютъра му бута режима за да докара температурата на изходящата струя до нужния минимум, за да не хаби излишно гориво. Като добавим и момента с едрия консуматор, вентилатор в купето, и другото "гладно дебело прасе" - вентилаторите на мотора, комбинирано с пулсиращите нужди от енергия на компресора, сметката със пулсиращите обороти на двигателя излиза. На печките дори и празния ход е със добър въртящ момент, и със всички тия консуматори горивния компютър може да си позволи да играе с по едни 50 оборота +/-, докато на бензина със хилавия въртящ момент ми ги бута в границите на 50 до 400, според зависи от жегата навън, температурата в купето и те никога не са статични. Дори тривиалното включване на вентилатора на двигателя, за да охлади само двигателя, при спрян климатик ми бута оборотите със 50-100 според зависи от степента на вентилатора на двигателя, на която го надува компютъра.
Добавете в картинката и адаптивното зареждане от динамото/алтернатора на акумулатора и картинката съвсем се усложнява и изяснява.
Проверете си с диагностика дюзи, клапана на помпата, ударете един мултиметър на акумулатор и динамо и си карайте колите, без да се филмирате.
Може да започнете с хвърлянето на камъните по главата ми след този ред....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
Така и така сте подхванали климатиците, да питам и аз за моя проблем, може да се е случвало на някого. Когато компресорътнсе включи, таблото и фаровете примигват леко за части от секундата, това се повтаря при всяко включване, докато колата работи на празен ход. Клоня към алтернатор, който е ремонтиран преди 20-30 000км.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис Т25 2.2 D4D нестабилни обороти при пуснат климатик (клип)
iovkito, вероятно или алтернатор или изгнили обувки и болтове за масата в коша на мотора. Алтернатора взема маса/минус от крепежните винтове на корпуса му, и после от главата или блока.
Преди да си започнал да се гавриш с бедния алтернатор, му развий винтовете един по един, и или ги смени с нови или прешкури и изчисти съществуващите. Като монтираш обратно си пусни един простир от някой от тях към гол метал на купето и виж дали ще се оправи. Ако се оправи - добре дошъл в моят свят изпълнен с болка, кръв и псувни по посока на жълтите фашисти.... Гадните обувки за масите оксидират, и са на всевъзможни гнусни за достъп места.
Ако и след кабела не се оправи - разкоствай за нова ролка, лагери, четки и диоден блок. Аз го минах тоя път, ама като сметнах че щеше да ми излезе почти 200 лева ревизията на алтернатора, а нов от auto-doc.ie излизаше малко под 300 лева - просто смених целия алтернатор, като зашкурих болтовете и минах резбите с плашка да се зачистят и те. Преди монтажа ги намазах по резбите с медна грес.
Преди да си започнал да се гавриш с бедния алтернатор, му развий винтовете един по един, и или ги смени с нови или прешкури и изчисти съществуващите. Като монтираш обратно си пусни един простир от някой от тях към гол метал на купето и виж дали ще се оправи. Ако се оправи - добре дошъл в моят свят изпълнен с болка, кръв и псувни по посока на жълтите фашисти.... Гадните обувки за масите оксидират, и са на всевъзможни гнусни за достъп места.
Ако и след кабела не се оправи - разкоствай за нова ролка, лагери, четки и диоден блок. Аз го минах тоя път, ама като сметнах че щеше да ми излезе почти 200 лева ревизията на алтернатора, а нов от auto-doc.ie излизаше малко под 300 лева - просто смених целия алтернатор, като зашкурих болтовете и минах резбите с плашка да се зачистят и те. Преди монтажа ги намазах по резбите с медна грес.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта