Ако имаш доказателства, то е редно да ги представиш. Аз не успях да намеря такива.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА


- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Момчури, едно питане:
Карам и до момента с вискозитет 0w20 ( 4 смени за тая година до момента, сменям на между 8 и 9к.км), нямам горене и т.н. държи се перфектно.Кода на двигателя е 3ZR-FAE.От спецификациите на Тойота го дават, като предпочитано масло за този тип двигатели.Питането ми е следното:
- сега в тези големи горещини и предвид супер тънкото масло мога ли да съсипя нещо мотора, маслото е на YACCO HY 0w20?
- четох, че маслата с вискозитет 5в30 запазвали повече живота на веригата (мотора ми е с верига), предстои ми смяна след около 3к.км и се чудя между тези две масла дали си заслужава да налея: YACCO GDI 5w30 or Ravenol DXG 5w30 - предвид и на двете високия Flashpoint, като тук превес има въпросния равенол.Или да не се занимавам с глупости и да си поръчам Ravenol ECS 0w20 , досега от YACCO HY 0w20 съм много доволен, но четейки х-ките на Равенол 0w20 направо е със смазващо предимство.какво бихте наляли вие?
Обаждах се в Тойота - от там ми препоръчват твърдо 5в30 особено за сегашните температури, оригинално на Тойота.
Колата е на реални почти 270к.км
Карам и до момента с вискозитет 0w20 ( 4 смени за тая година до момента, сменям на между 8 и 9к.км), нямам горене и т.н. държи се перфектно.Кода на двигателя е 3ZR-FAE.От спецификациите на Тойота го дават, като предпочитано масло за този тип двигатели.Питането ми е следното:
- сега в тези големи горещини и предвид супер тънкото масло мога ли да съсипя нещо мотора, маслото е на YACCO HY 0w20?
- четох, че маслата с вискозитет 5в30 запазвали повече живота на веригата (мотора ми е с верига), предстои ми смяна след около 3к.км и се чудя между тези две масла дали си заслужава да налея: YACCO GDI 5w30 or Ravenol DXG 5w30 - предвид и на двете високия Flashpoint, като тук превес има въпросния равенол.Или да не се занимавам с глупости и да си поръчам Ravenol ECS 0w20 , досега от YACCO HY 0w20 съм много доволен, но четейки х-ките на Равенол 0w20 направо е със смазващо предимство.какво бихте наляли вие?
Обаждах се в Тойота - от там ми препоръчват твърдо 5в30 особено за сегашните температури, оригинално на Тойота.
Колата е на реални почти 270к.км
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Здравей,
1. 0W20 си му е ОК, няма да съсипеш нищо по колата
2. 5W30 само за лятото, зимата се връщаш на 0W20
3. Аз бих използвал Mobil1 0W20, Shell Helix Ultra 0W20 SP или Toyota брандираното
1. 0W20 си му е ОК, няма да съсипеш нищо по колата
2. 5W30 само за лятото, зимата се връщаш на 0W20
3. Аз бих използвал Mobil1 0W20, Shell Helix Ultra 0W20 SP или Toyota брандираното

Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Без да имам претенции, гледайки дейта шиита на Мобил1 0в20 и такъв на Равенол , поне на хартия Равенола превъзхожда Мобил-а доста, причината да ми препоръчаш специално Мобил 1, е че в брандираните туби на Тойота се налива Мобил 1(така съм чел) или е някаква друга?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мисля, че в България няма мобил1 0w16 и 0w20. Поне аз не можах да открия.
Иначна равенол спецификациите превъзхождат всички други, особено пламната точка.
Иначна равенол спецификациите превъзхождат всички други, особено пламната точка.
Carina E 4AFE LB 1992
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Намирам такъв вискозитет в един български сайт, незнам дали е редно да му споменавам името?
Иначе за flashpoint говорим, специално при Равенол (не съм рекламен агент) е на много високи градуси в този вискозен клас 230-240, като минимум, не съм сигурен обаче това ли е показателя, който се грижи да не се прекъсва масления филм да кажем при околна температура 40 градуса, пуснат климатик и тромаво задръстване в продължение на половин час да кажем, където си само на 1-ва, на полусъединител? Или пък се гледа показателя "вискозитет при 100 градуса", който се дава при всички масла и при 0в20 е например 7,9-8,2, а при 5в30 е 11,3 (Мобил1 ЕСП 5в30) или дори 12 при друга марка масло пак 5в30 вискозитет, докато пък например при последните две флашпойнта е равен или дори по-нисък от този на 0в20 Раенол.
Ако не се лъжа при YACCO GDI 5w30 flashpoint-a e 225 или 230 градуса, та някой ако сподели кой показател от дейта шиита е "отговорен" за непрекъсваемостта на масления филм ще е супер или всичко е комплексно (сумата ) и от всички други показатели на даден вид масло?
Иначе за flashpoint говорим, специално при Равенол (не съм рекламен агент) е на много високи градуси в този вискозен клас 230-240, като минимум, не съм сигурен обаче това ли е показателя, който се грижи да не се прекъсва масления филм да кажем при околна температура 40 градуса, пуснат климатик и тромаво задръстване в продължение на половин час да кажем, където си само на 1-ва, на полусъединител? Или пък се гледа показателя "вискозитет при 100 градуса", който се дава при всички масла и при 0в20 е например 7,9-8,2, а при 5в30 е 11,3 (Мобил1 ЕСП 5в30) или дори 12 при друга марка масло пак 5в30 вискозитет, докато пък например при последните две флашпойнта е равен или дори по-нисък от този на 0в20 Раенол.
Ако не се лъжа при YACCO GDI 5w30 flashpoint-a e 225 или 230 градуса, та някой ако сподели кой показател от дейта шиита е "отговорен" за непрекъсваемостта на масления филм ще е супер или всичко е комплексно (сумата ) и от всички други показатели на даден вид масло?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
HTHS-High Temperature High Shear
Има Mobil 1 0W16 но това е масло за хибридни автомобили и в България го няма .
Причината за високия клас масла на Ravenol е ,че те разчитат само на тоя сегмент .Докато компаниите от Big oils,със затворен цикъл от добива на петрол до собствени бензиностанции ...двигателните ,трансмисионни и индистриални масла са едва 4-5 % от приходите им .
Така ,че типичен блендерен производител трябва да предложи нещо повече ,за да се задържи на пазара.
Има Mobil 1 0W16 но това е масло за хибридни автомобили и в България го няма .
Причината за високия клас масла на Ravenol е ,че те разчитат само на тоя сегмент .Докато компаниите от Big oils,със затворен цикъл от добива на петрол до собствени бензиностанции ...двигателните ,трансмисионни и индистриални масла са едва 4-5 % от приходите им .
Така ,че типичен блендерен производител трябва да предложи нещо повече ,за да се задържи на пазара.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Тоест трябва да се гледа HTHS, колкото е по-висок той, толкова е по-добре за горещо време, естествено сравнявайки между маслата с вискозитет препоръчан за моя двигател, сигурно на 20в60 ще е най-висок (предполагам), но за мен е неподходящ.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Не винаги се гледа вискозитета
Важни са базите от които е направено маслото ,4 и 5 група PAO и POE имат много по-висока термостабилност и устойчивост на масления клин и филм .
Ето ви цени на базовите групи
3- VHVI 750 долара за 1 тон
3-GTL 780 долара
4-PAO 2800 долара
5-POE 6800 долара

Ето ви цени на базовите групи
3- VHVI 750 долара за 1 тон
3-GTL 780 долара
4-PAO 2800 долара
5-POE 6800 долара
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Охооооо........тя била дебела работата, с две думи-гледам ойл селектора на дадена марка 

NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
А как стои въпросът с ментетата при тези по-скъпите?
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
То си е цяла наука ,термодинамика ,реология ......HTHS се мери при 150 градуса и кинематичния вискозитет тук играе роля но не само той е важен .Пример едно масло 5W30 на база 4 и 5 -та група при екстремни условия ще бъде по-стабилно от едно масло 5W50 или 10W50 на база хидрокрекинг VHVI .И пак всичко е условно до конкретния двигател ,препоръки от производителя за вискозитет ,детски болести и конструктивни недостатъци .Има мотори ,които за 4-5000 км "убиват" всяко едно масло дори най-добрите ,просто държат висока температура дори в леки режими на експлоатация ,има и такива дето каквото да им налееш не са придирчиви и липсва разход на масло .За това трябва да се чете ,търси информация и да се подбира под конкретния ДВГ и особеностите му като се спазват поне предписаните вискозитети от конструкторите .Винаги има и нюанси ,примерно PAO базата влияе лошо на гумените изделия в двигателя /свиват се/ ,POE /естерите/ са хигроскопични и попиват влага ,за това не се слагат в повече от 5-6% /изключение правят спортните масла но там е друга история / и двете бази се смесват много трудно с присадките .За това дори в 100% където пише вътре има минерално масло 3 та група ,защото там слагат присадките и производителите ги доставят на компаниите в 1 тонови евро кубове .Минералната база се смесва идеално с всички други ,целия компот се слага в един огромен блендер ,загрява се до 60 градуса ,бърка се няколко часа за да се получи еднородна смес и се разлива по туби,варели и т.н.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Адаш за ментета на коя марка говориш ?Примерно Равенола има 5 степенна защита ,която никой няма да тръгне да подправя .2 кода за проверка които минават само веднъж,един за продавача и един за купувача ,UV холограмен стикер ,телескопичната фуния на тубата е пластмасова и веднъж разгъната от тубата не може да се прибере .Маслата на Mobil 1 идват в България от завода им във Франция -Гравеншон ,долу на тубата има релефен надпис GR и дата на производство ,маслата на Fuch идват само от завода в Полша ,оригиналните масла на Тойота идват от завода на Mobil 1 в Белгия .Има достатъчно марки които правят много качествена продукция но не са известни ...WOLF,Eurol,Kroon oil,Comma,Addinol,Aral,Bizol,...да не продължавам ,че са много .Нашия пазар е твърде малък ,за да почне някой да прави и продава ментета .А пък ако толкова се кахърите ,във фейсбук има група и всеки месец има поръчки на масла от Германия от ATO24.de и то на доста добри цени ,примерно може де се купи 4 литра Shell Helix Ultra 5W40 на GTL база за 29 евро ,същото по бензиностанциите им тук в БГ е към 90 кинта .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 5 госта