image_b7e410adb3ad09c7b6720ed5163fed4941fbaae1.png
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
В камерата над мембрана се намира газа под определено налягане - изменението на температурата изменя обема и въздейства на мембраната. Там където пръскат е този газов обем. Но все пак - през отворите е конструирано така, че топлообмена да е по-интензивен и фреона контактува директно с тънката метална мембрана (поне според мен).
Имало и по-съвременно решение, при него камерата с газа и задвижващата мембрана е в корпуса и под отворите за фреона (след изпарителя) - обтича се отгоре, като е допълнително развита топлообменната повърхност, контактува и с мембраната.
Имало и по-съвременно решение, при него камерата с газа и задвижващата мембрана е в корпуса и под отворите за фреона (след изпарителя) - обтича се отгоре, като е допълнително развита топлообменната повърхност, контактува и с мембраната.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Еми ние какво друго да добавим г-н доцент. 

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Чешем клавиатурите, но проблема остава не решен 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Т.е. на оста на компресора няма съединител?mapamop написа: ↑07 Юли 2023 09:50 За климатика е ясно - има управляващ клапан на фреона в тялото на компресора, има датчик за налягането на фреона, закрепен отпред на кондензаторния радиатор в коша на мотора, и въпросният разширителен клапан (ТРВ, TXV, expansion valve), който дозира и/или ограничава притока на фреон към изпарителя. Това са елементите които имат директно отношение за спирането на фреона.
Ако е така, този управляващ клапан в тялото на компресора се управлява с PWM.И проблема може да идва от неговото управление или да заяжда този клапан.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
ivan_pop, доколкото помня на стария компресор сменях ролката първоначално, и по спомени нямаше съединител - нито магнитен, нито механичен. Клапана е с трижилен кабел и това са всички "жици и бакър" които излизат от компресора.
Кабелите ги разплитах и ги рових малко след смяната на компресора, след като открих че семица преди това съм изхарчил едни от най-безполезните 1000 лева в живота ми. Не смятам че са кабели, защото са прозвънявани поне два пъти и съм хвърлял таблото на земята поне веднъж, да не кажа два пъти заради тях. Отделно тресенето на стрелката не се влияе особено дали навън вали, дали е слънчево или е много горещо. Просто климатика трябва да си доближи настроената температура или да го напрегна с едни 2400-3000 оборота и нагоре.
На постоянно ниски обороти, като че се сговня изключително рядко.
Кой от двата клапана? На стария компресор или на новия?
Кабелите ги разплитах и ги рових малко след смяната на компресора, след като открих че семица преди това съм изхарчил едни от най-безполезните 1000 лева в живота ми. Не смятам че са кабели, защото са прозвънявани поне два пъти и съм хвърлял таблото на земята поне веднъж, да не кажа два пъти заради тях. Отделно тресенето на стрелката не се влияе особено дали навън вали, дали е слънчево или е много горещо. Просто климатика трябва да си доближи настроената температура или да го напрегна с едни 2400-3000 оборота и нагоре.
На постоянно ниски обороти, като че се сговня изключително рядко.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
PID контрола за празния ход изпада в осцилация, защото му се налага да прави големи корекции. Може да има много причини. Предвид това, че в схемата има намеса климатика и топъл двигател ме навежда на мисълта , че причината наистина е осцилация в пид контрола вероятно идваща от голямата корекция , която дросела трябва да прави спрямо заводското "затворено" положение, когато се активира компресора. Вероятно тази стойност е твърдо заложена като проценти спрямо стандартното положение и , когато се активира оборотите скачат твърде много и изглежда като , че колата не знае , че е изключена от скорост и се опитва да сменя между ПХ и ППХ . Ако ви се занимава опитайте да промените заводското положение на дросела в затворено състояние. Да знам, че е електронен
въпреки това всеки дросел си има положение в затворено състояние. Регулира се посредством един торкс , който е капсулован с епоксидна смола. Мисля , че на 1.8 се пада от горната страна , когато е в монтирано състояние. Трябва хубаво да се махне смолата , за да не превърти торкса, че после става сложно.На база на подадените данни според мен трябва да се опитате да го затворите една идея, за да може , когато му се подаде Idle UP от климатика да не достига такива високи обороти. Ако се наблюдава падане на оборотите първоначално при включване на климатика и после рязко се вдигат и започва осцилацията, то тогава е по-скоро другия вариант седи много затворен и като му се подаде idle UP оборотите са пак твърде ниски и след това започва прекомерната корекция.

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Днес климатика си тресе вече. Това с дросела няма да го направя, поради простата причина че ми писна от мъртво родените идеи на жълтите фашисти. Следващия месец ще сменя клапана с нов, и ако не се оправи ще върна стария компресор, и стария алтернатор. Новите отиват на вторичния пазар, заедно с новата водна помпа и стартер от гаража. Със парите от продажбата ще ѝ сложа газ да започне да си връща парите полека-лека. Като роди компресора ще ѝ сложа по-къс ремък и ще му оскубя кабелите. Съответно получава за в бъдеще само консумативи - масло, накладки, гуми и дотам.
Като стигне до ремонт, просто се шунтира проблемния детайл, а ако не може - отива в двора на моя моргаджия. Като цяло ми писна да си губя времето и нервите с тоя боклук и е време да приключа с това.
Като стигне до ремонт, просто се шунтира проблемния детайл, а ако не може - отива в двора на моя моргаджия. Като цяло ми писна да си губя времето и нервите с тоя боклук и е време да приключа с това.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
vfr800, как горивния Денсовски боклук преценява че скоростната кутия е на свободна скорост?
Доколкото помня на поне по моята рама липсва Idle switch на корпуса на скоростната кутия.
На педала на съединителя има букса. Идея за какво служи?
Факт е че на празен ход, когато изключа компресора от копчето, оборотите потъват със едни 100-200 надолу и после се покачват. Не го прави винаги, но го прави. При влючването на компресора по-скоро ги вдига прекомерно с малко и после падат. Почти не се случва, да не кажа хич да потънат и да ги вдигне постфактум. Или аз не съм забелязал. Днес ще излизам извън града и ще я следя.
Доколкото помня на поне по моята рама липсва Idle switch на корпуса на скоростната кутия.
На педала на съединителя има букса. Идея за какво служи?
Факт е че на празен ход, когато изключа компресора от копчето, оборотите потъват със едни 100-200 надолу и после се покачват. Не го прави винаги, но го прави. При влючването на компресора по-скоро ги вдига прекомерно с малко и после падат. Почти не се случва, да не кажа хич да потънат и да ги вдигне постфактум. Или аз не съм забелязал. Днес ще излизам извън града и ще я следя.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Може и да съм те питал, но има ли някакво играене на обороти/придърпване, когато е пуснат климатикът и колата е на скорост?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
По-скоро не. Според режима на климатика инцидентно може и да ми я форсира на равен терен, но като цяло не пропадат и не се вдигат така че да изхълца мотора. Ако мърдат оборотите е в режим CL-drive по спомен. Т.е. когато съм на скорост с напълно отпуснат педал на газта и нули на дисплея за моментен разход.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Дросела със жило ли е?
На педала на съединитела ако има ключ той играе за темпомата(ако има).
На педала на съединитела ако има ключ той играе за темпомата(ако има).
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Не помня дали на Тойота или на Нисан беше, тихите обороти могат да се задават с компютър и програма.На моята кола от профила също може.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Не. Потенциометър към горивния боклук, и той си интерпретира, какво да прави при конкретната позиция на педала на газта.
Програмата е Techstream и при моя кенеф може да чете живи данни, да трие грешки, да тества разните релета и дотам. Като цяло с мъртвородената електроника на тая кола е безполезна.
Дросела дефакто има 2 торкса - единия е вътре и го ограничава, колко да затваря в затворено положение, и другия мисля да беше колко да му е нулевото положение, където все пак не е идеално затворен. Трябва да си видя снимките на сцепения дросел.
Фактите от днес:
Тресе над 2200 оборота за продължително време над минута, преди да освободя от предавка.
Тресе без пропуск, когато има около 2 градуса разлика в купето и настройката, и оборотите са се задържали над 2200. Не успях да хвана с термометърчето дали спира притока на студен въздух, че термометъра е с пружина и е бавен, а и при рязката смяна на температурата през копчетата е логично да се стопля въздуха. Все пак променях от 20-22.5 градуса на 26.5. навън се въртеше между 29 и 35 градуса според терена.
Мисля си какво ще стане ако тикна някой кондензатор във idle-up веригата, дали ще забави импулсите, и ще ѝ задържи преходите в състоянието на активност със някакво закъснение. Подозирам че отговора е "не може", защото вероятно климатичния компютър, подава различни напрежения, според нуждата от мощност. Не съм сигурен какво точно става по тая линия, че дори евентуално сигнала може и да е цифров и да се омажат нещата.
Другото което ми се върти е да извадя бушона DEF/IUP. Вероятно няма да има изобщо Idle-up, ама може и да се усетят компютрите и да протестират.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
При изключен климатик и включени светлини, вентилатор в купето на макс и отопление на стъклата и седалките(ако има), има ли го проблема?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта