Промиване на климатичната система
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 589 пъти
Промиване на климатичната система
Абстракцията накратко:
Повода за тази тема: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431
Планирам да разглобя цялата, или почти цялата климатична система, със идеята да сменя (евентуално при наличие на теч) радиатора (изпарителя) на климатика в Авенсиса, разширителния клапан, всички о-пръстени по всички съединения и сервизните клапани (иглите в щуцерите за обслужване на климатика).
В общи линии системата се състои от компресора, тръбите за фреона, кондензаторния радиатор в коша на мотора, датчик за налягането на климатика, разширителен клапан, изпарителен радиатор в купето със датчик за температурата му.
Има и дехидратор в кондензаторния радиатор, който е на тапа с резба и цедка, който подлежи на (не особено лесен) демонтаж.
Картинки: В оранжево съм оцветил това което имам вече закупено и ще се сменя без значение от състоянието му. В зелено това което евентуално ще сменя при нужда - имам 2 доказано здрави изпарителя втора употреба в гаража. Надух ги с компресора в кофа със 13 литра вода, напълно потопени, отделно и не "светеха" с ултравиолетовото фенерче. Ако моя не "диша" вероятно ще го запазя.
Компресора на климатика е сменян преди почти 2 години, заедно с кондензатора. Затова не са оцветени.
Каква ми е идеята:
Купил съм си 3 флакона по 600мл. със течност за промиване на климатични системи под налягане и гумен конус.
За любопитните, спрейовете са тези: Спрей за промиване с конус 600мл ; ERRECOM TR1009.U.M0
Ще източа фреона и маслото машинно.
Ще извадя торбичката със дехидратора и ще върна обратно тапата ѝ
Ще откача двата маркуча от компресора и със спрейовете ще надувам системата през едната, докато потече от другата чиста течност. Първоначално може и да продухам със етанол че не агресивен към алуминия, и се изпарява, и чак след това със спрейовете да избутат етанола и остатъчната мизерия.
Ще демонтирам таблото, и ще извадя изпарителния радиатор и разширителния клапан който е хванат за него. Разбира се о-пъстените ще ги сменя.
След това ще сглобявам обратно всичко и ще сменя всички о-пръстени.
Събирам съвети къде бъркам, или изпускам нещо.
Повода за тази тема: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431
Планирам да разглобя цялата, или почти цялата климатична система, със идеята да сменя (евентуално при наличие на теч) радиатора (изпарителя) на климатика в Авенсиса, разширителния клапан, всички о-пръстени по всички съединения и сервизните клапани (иглите в щуцерите за обслужване на климатика).
В общи линии системата се състои от компресора, тръбите за фреона, кондензаторния радиатор в коша на мотора, датчик за налягането на климатика, разширителен клапан, изпарителен радиатор в купето със датчик за температурата му.
Има и дехидратор в кондензаторния радиатор, който е на тапа с резба и цедка, който подлежи на (не особено лесен) демонтаж.
Картинки: В оранжево съм оцветил това което имам вече закупено и ще се сменя без значение от състоянието му. В зелено това което евентуално ще сменя при нужда - имам 2 доказано здрави изпарителя втора употреба в гаража. Надух ги с компресора в кофа със 13 литра вода, напълно потопени, отделно и не "светеха" с ултравиолетовото фенерче. Ако моя не "диша" вероятно ще го запазя.
Компресора на климатика е сменян преди почти 2 години, заедно с кондензатора. Затова не са оцветени.
Каква ми е идеята:
Купил съм си 3 флакона по 600мл. със течност за промиване на климатични системи под налягане и гумен конус.
За любопитните, спрейовете са тези: Спрей за промиване с конус 600мл ; ERRECOM TR1009.U.M0
Ще източа фреона и маслото машинно.
Ще извадя торбичката със дехидратора и ще върна обратно тапата ѝ
Ще откача двата маркуча от компресора и със спрейовете ще надувам системата през едната, докато потече от другата чиста течност. Първоначално може и да продухам със етанол че не агресивен към алуминия, и се изпарява, и чак след това със спрейовете да избутат етанола и остатъчната мизерия.
Ще демонтирам таблото, и ще извадя изпарителния радиатор и разширителния клапан който е хванат за него. Разбира се о-пъстените ще ги сменя.
След това ще сглобявам обратно всичко и ще сменя всички о-пръстени.
Събирам съвети къде бъркам, или изпускам нещо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта