Ами, след моя случай доста се разчетох и изгледах много клипове по темата.
В случая, от гледна точка на сигурността, най-сигурно е да си отваряш колата ръчно с ключа.
Що се отнася до keyless- а съответно сигнала се излъчва постоянно между двете точки и е по-лесно за прихващане. Има калъфчета, които изолират вълните, но за да отвориш или запалиш трябва извадиш дистанционното, което ги прави още по-неудобни и се губи целият смисъл.
А за отключване с дистанционното, колегата е прав, че от разстояние (едно време от терасата на седмия етаж като натиснеш да изключиш алармата на ладата ги прихващаха) също се прихваща сигнала, но това не пречи да си отвориш до колата. Аз поне така правих и по съвет на познат от тойота. Той ме убеди, че keyless функцията е колкото удобно, толкова и лоша.
Проблемът е с включването към компютъра през модула под калника. Оказва се, че това е масовата практика за кражба на RAV4 и тойота знаят за това (има публикации в чужди форуми на марката).
Аз сега разглеждам варианти за допълнителна пасивна защита.
