BOz написа: ↑22 Мар 2023 09:53
Като говорите такива цени и разлики между РАВ-а и Спортиджа, вярвате ли си? Никоя марка/модел няма да оцелее продавайки аналогичен автомобил спрямо преките му конкуренти с такава ценова разлика. И понеже съм убеден в това реших набързо да метна и аз едно око на две еднакви конфигурации, с аналогични екстри, аналогично задвижване и т.н.
Цената на РАВ4 Executive AWD е 84к, а н а Спортидж Executive 79k. Много добре сметната и направена цена, която е съизмерима с конкурента. Нали, предвид продажбите в глобален мащаб, е напълно очаквано да се пробваш да вземеш от пазара със стока, която е със 6% по-евтина. Иначе няма как да се получат нещата.
А това, че е могло да си вземеш Спортидж с 15к по-евтино, така е. Но започваш да сравняваш ябълки с круши, а не ябълки с ябълки
Това е вярно донякъде. Но хората, които имат достъп до автомобилите тестват еднакви конфигурации , обикновено или AWD с всички екстри, plugin и т.н. или най-базовото оборудване с най-слабия бензинов двигател (в САЩ).
В България Тойота няма тези по-орязнани конфигурации. При тях Кията води и защото предлага повече "екстри". А по-високите просто не мисля, че са ми нужни, а и ще ударят прекалено бюджета. Той не е строго фиксиран, но е съобразен с доходите. Ако автомобил е по-скъп, но много по-добър с нещо, бих платил повече-стига да си заслужава. В случая не съм убеден
Другото са личните ми предпочитания, начин на шофиране и употреба. Не искам показност, а нещо, което върши работа и е приятно за каране. Търся семеен автмобил, в който ще пътуваме с детето/децата си, т.е. няма нужда от толкова много конски сили. Да, нека да не е underpowered/strained, както описват някои двигатели. Да мога да изпреваря на главен път, без да се чудя дали онази кола на майната си в далечната няма да е вече тук, докато набера още 10-20 км/ч. С 200 по магистрала обаче няма да го настъпвам. AWD-хубаво на теория, обаче нито един от тези автомобили не е истински офроуд, нито ще го карам в гората. Ще е добре за най-трагичните ни пътища, но като цяло само ще гори повече без да използвам това 4х4 и не ми трябва за МОЯ начин на употреба. Не искам и да е прекалено дълъг като комби/някои седани заради липсата на място в София, но все пак да има място за багаж. С малка градска кола като Микрата (3.71м ) знаете ли колко пъти сме паркирали на места, където други не се събират...Да, на "една боя" разстояние, но сме успели за този час, който трябва. За скоростната кутия не исках да споменавам, защото половината тук ще ме изядете

Искам автоматик-просто е по-удобна в тежък градски трафик. Ако е малко по-спокоен ми доставя удоволствие механичната, но в София е уличен мазаляк. Това е една "екстра", на която държа. Бензин или дизел-не мисля, че потенциалната икономия по магистрала ще оправдае по-високата цена. По същата причина + липсата на гараж plugin май също не става. Определено не ми харесва колко ще се изгаря и отделя във въздуха в града, но и нямам сумата.
Посмятах малко и съвсем грубо. При пробег 10-11 000км на година, баланс 33/66% градско/извънградско и цена на бензина 3лв, за 15г. период разликата между ДВГ и plugin е 16-17 000лв (закръглено и само от гориво). Не е оправдано, стига да не съм пропуснал нещо и АКО дадените стойности за разход са верни.
Относно надежността: корейците са напреднали доста в това отношение според написаното от много хора, докато японците леко са занижили качеството-Тойота включително. Важало особено за последните 5-10 години. Не знам дали е вярно. Аз не мога да дам коректно мнение за нов автомобил, а и не съм ползвал корейски.Освен това едва ли ще има сериозни проблеми с която и да е от двете нови коли в първите 1-2-3 години освен ако не съм истински карък. Въпросът е какво ли става след това?
Питам във форум точно за личните впечатления. Според характеристики всичко е "цветя и рози"
