Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Тцъ. Закачаш 2 крокодила и светват 2 диода - 6/12 волта и някой от 3-те за скалата на зле/по-зле/най-зле. Обаче е кръстен UltimateSpeed...
Утре ще далдисам в гаража и пак ще погледна.
Утре ще далдисам в гаража и пак ще погледна.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
A някой да е пробвал от онези джаджи, които се връзват в запалката и ти дават цифрова индикация за волтажа на акумулатора във всеки един момент? Реално ли е това?
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Да, в цялата мрежа напрежението е едно и също. Стига уреда да показва вярно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Не съм съгласен, че напрежението е еднакво..
Напрежението в различните части на мрежата е различно (всеки проводник има съпротивление и съгласно закона на ом - пад на напрежението при дадена консумация)...
Да не говорим за самата точност на тези 'уреди'
Сравни например отчитаното напрежение в запалката и това, отчетено от ECU или OBD адаптера
За груба ориентация - разбира се, че може да се използва... Например да видиш дали напрежението е 11 или 14 волта...
Но не и за оценка 'ама дали не ми разрежда акумулатора, щото показва 13.0В, а не 13.4...'
Напрежението в различните части на мрежата е различно (всеки проводник има съпротивление и съгласно закона на ом - пад на напрежението при дадена консумация)...
Да не говорим за самата точност на тези 'уреди'

Сравни например отчитаното напрежение в запалката и това, отчетено от ECU или OBD адаптера

За груба ориентация - разбира се, че може да се използва... Например да видиш дали напрежението е 11 или 14 волта...
Но не и за оценка 'ама дали не ми разрежда акумулатора, щото показва 13.0В, а не 13.4...'
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Имам зарядно което се вкарва в празно място на таблото за буто и мери адекватно (със ~0.1-0.2V разлика понякога). Подвързано е с разклонител и от мен правени по-дебели медни кабели, към не помня кой предпазител с любимите ми китайски разклонители. Бях взел назаем зарядно с индикация за волтажа от приятел - в предната запалка имаше 0.5-0.8 волта разлика. Радиото ми дава статично разлика от 0.6V спрямо зарядното на таблото и мултиметъра. Самото радио на копютърно захранване и мултиметър мери волтажа точно, но на бюрото го връзвам с преправен IDE молекс и кабели с обувки, директно на ISO конектора на гърба му. Не съм сигурен дали е от преходника на радиото (Toyota-to-ISO harness) или идват дълги и тънки кабелите на инсталацията.
За задната запалка е неприложимо, защото мисля на всички по-нови автомобили от 1992 година, по правило задната запалка е стабилизирана на 12 волта. Поне на Авенсиса от подписа, Рено Еспейс 2002 на приятел, Ауди А4 Б6 на друг приятел.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
А бе честно казано аз по-бих се доверил на такова устройство, което е правено да мери и показва напрежение, отколкото на ЕКУ-тата по колата. Някак си ЕКУ-тата показват доста по-общо и грешно напрежението от китайските волтметри. Установено по емпиричен път.slowtraveler написа: ↑08 Мар 2023 08:51 Да не говорим за самата точност на тези 'уреди'
Сравни например отчитаното напрежение в запалката и това, отчетено от ECU или OBD адаптера

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Кабелите до запалката са 16 кв. и дълги 50 см - да си говорим за закона на Ом е леко висша теория колкото да я учат децата по физика. Трябва да се отбележи и че запалката е извадена в случай, че на нейно място е пъхнат волтмер, т.е. няма консумация по тез кабели освен колкото консумира уреда.
То голямата работа дето ще върши това, но показанието на което и да е такова може да се сравни с мултицет колко е годно. Аз също съм скептичен към точността им- те може и да са направени да работят при 20 градуса, но температурите им влияят на отклоненията всякак. Типично за електроника.

То голямата работа дето ще върши това, но показанието на което и да е такова може да се сравни с мултицет колко е годно. Аз също съм скептичен към точността им- те може и да са направени да работят при 20 градуса, но температурите им влияят на отклоненията всякак. Типично за електроника.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Баси, ако кабелите на запалката бяха такива, направо ток може да подаваш от там. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
И ако са 2 или 5 е същото.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
?!!!! Виждал ли си кабел 16кв.мм

Просто се замисли колко са 'снадките', бушоните и т.н...? Снадки, част от които са окислени, с недобър контакт и т.н... Особено калпавата снадка на запалката...
В допълнение - неслучайно споменах законът на Ом - замисли се какъв е спадът на напрежение например при съпротивление 1Ом (за простота на сметките) при консумация 100Вт при 220В и при 12В ....
Да, квадратурата на кабела има значение при големите токове. Но снадките неслучайно са слабото място - един окислен контакт неслучайно топи куплунзи, бушони и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Кабелите на инсталацията са не-повече от 0.5-0.7мм², медни, многожилни, почти нвсякъде. Дебелите са на разни силнотокови консуматори, ама са малко. Специфично в купето на Авенсиса няма кабел над 4мм². Това от личен опит.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
На запалката най-често е 1.5 мм2.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Пак ще задам въпрос от серията тъпи, но като започна да застудява се зачудих мога ли да зареждам акумулатора на хибрид без да го свалям? Т.е. през клемата, която е при бушоните и се ползва за подаване на ток?
В случая моя акумулатор е под задната седалка и не ми се иска да пипам там, камо ли да го вадя, а на предния ми автомобил всяка зима го дозареждах поне веднъж и това определено помагаше за студените стартове (дизел) и за удължаване живота на акумулатора.
Рових в ръководството - няма ясен отговор на такъв въпрос.
В случая моя акумулатор е под задната седалка и не ми се иска да пипам там, камо ли да го вадя, а на предния ми автомобил всяка зима го дозареждах поне веднъж и това определено помагаше за студените стартове (дизел) и за удължаване живота на акумулатора.
Рових в ръководството - няма ясен отговор на такъв въпрос.
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Аз не бих препоръчал такъв тип заряд, никога и при каквито и да е било автомобили! Правилното зареждане е със сваляне и връщане след заряд. Или на място, но със сваляне на минусовата клема. Всичко друго може да доведе до плач...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Прав си, на предната съм го зареждал точно така, а сега като се замислих това е неизпълнимо без да ровя под седалката. А щом ще ровя там, то отпада и смисъла да се зарежда през клемата горе.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта