
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от VDK » 05 Яну 2023 20:12

VDK
Митхат
- itzoa
- Мнения: 368
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от itzoa » 05 Мар 2023 17:40
Подаване на ток ще помогне ли? А тези jump-стартерни батерии?
Че като се зачетох, то излиза, че може да стоя и навън в студа примерно, щото няма ток да отворя вратите ;) Това последното е майтап де, предполагам всяка кола има скрита ключалка.
А това малко акумулаторче 12v на хибридите, дават ли да се зарежда? Щото аз на дизела всяка зима си хаквам на зарядното поне 2 пъти акумулатора, особено ако карам повечко градско, веднага си проличава разликата при палене на студено след като го заредя.
itzoa
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от slowtraveler » 05 Мар 2023 17:51
Едното няма връзка с другото...
Ако умре рязко малкото акумулаторче - няма да можеш да отключиш дистанционно колата нито да я стартираш. Ако подадеш 12В - 'ще запали', и ако проблемът е бил в начина на експлоатация (например оставени включени консуматори) - ще си събуди и дозареди акумулаторчето ...
Ако умре рязко големият акумулатор - колата няма да запали докато не се отстрани проблема...
Да се изтощи големият акумулатор - силно съмнително... Просто защото автомобилът си менажира добре тази батерия и винаги е далеч от изтощаване..
Оставяли сме RХ с месеци на паркинг - почти не му бе мръднала голямата батерия.
Не може да сравняваш дизела с хибрида - стартирането става по съвсем друг начин, батерията е с коренно различен капацитет, 'стартера' е с коренно различна мощност...
Поне аз не съм усещал никаква разлика при стартиране на хибрид в студ (освен понякога по-твърда/шумна работа на ДВГ)
.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- itzoa
- Мнения: 368
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от itzoa » 05 Мар 2023 20:16
itzoa
- itzoa
- Мнения: 368
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от itzoa » 06 Мар 2023 08:48
Колега, как се казва точно този тестер и от къде си го взел, ако съм разбрал правилно, че си имал предвид онези джаджи, на които виждаш напрежението на акумулатора на индикация в колата и как се връзват?
Примерно ей това дали ще върши някаква работа? https://www.aliexpress.com/item/1005001995144121.html
itzoa
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от Krachunov » 06 Мар 2023 08:56
Този филм го играх съвсем на скоро. На жената на яриса сложихме хАларми заради предишни несгоди свързани с апаши. (сиреч вързахме консуматор). В добавка на това колата не беше мърдана над 3 седмици. И може би не на последно място малкия акумулатор е оргинарлЪ - 9 годишен.slowtraveler написа: ↑05 Мар 2023 17:51 Ако умре рязко малкото акумулаторче - няма да можеш да отключиш дистанционно колата нито да я стартираш. Ако подадеш 12В - 'ще запали', и ако проблемът е бил в начина на експлоатация (например оставени включени консуматори) - ще си събуди и дозареди акумулаторчето ...
Събрах 2 и 2 = 5 и се сетих какво е станало. Купих зарядно, но не jump нещо си. Имаше опция да се подава 14 волта, примерно ако има някакви постоянни консуматори (това пишеше в упътването), седях 30-40 минути така но резултат - йок.
След това придърпах королата и викам като подам,нали ще подпали... ма не би... не знам дали е защото акумулаторчето е под седалката и връзваш плюса в една букса и минуса някъде по купето, а не директно в самото акумулаторче ..
Може и да е защото акумулатора беше паднал на 7-8 волта... та сваляне зареждане - няколко часа и след това всичко ток.
Krachunov
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2023 10:37
Моето зарядно въобще не тръгва като го вържеш да умрял акумулатор. И да - има 13.6В стабилизирано, което тръгва винаги, ама би изключило ако токът надвиши 5А... А то само лампичките дето светват в купето са 3+А

Събуждал съм така акумулатор за нормален бензинов автомобил - бе паднал на около 2В (цял след обяд и нощ - на къси светлини

За около 40 минути се събуди до ниво да успее да запали 1.4 двигателче. Тегаво, но си го завъртя и след това - дори си го зареди с градско каране (съпругата бе майстора

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от Krachunov » 06 Мар 2023 13:12

Иначе след сваляне, зареждане и връщане - няма никакви индикации за изгорели бушони или други проблеми.
Дори след седмица и половина не каране пак си пали.. Отдавам го на това, че алармата консумира някакъв ток и в комбинация с малкия капацитет на акумулатора и "дългия" период 3 седмици + стар акумулатор, са оказали влияние.
Krachunov
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от max-2 » 06 Мар 2023 13:34
max-2
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от Krachunov » 06 Мар 2023 22:32
Книжката на яриса ясно казва, плюса на буксата за плюс намираща се под предния капак. Минуса някъде възможно най далеч от плюса по шасито.
За королата в книжката си показва и е именно за буксите на акумулатора.
На яриса има има букса, защото акумулатора е набит под седалката и даването на ток би било трудно.
Съществено, което показваха е последователността на връзване на полюсите, както и че хибрид да НЕ ДАВА на друга кола... Само на друг хибрид и тойота.
Krachunov
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от slowtraveler » 07 Мар 2023 08:48
Важното е зарядното да е свястно...
Зареждал съм доста умен автомобил при включен в системата акумулатор през буксите (т.е. - вързан силов кабел от буксите към клемите)... Зареди си го идеално, че и колата отчете това...
Тези черните кутийки върху едната клема не са нищо повече от датчици къде колко ток отива... И на някои автомобили се знае точно остатъчният капацитет, зарядката, температурата, вътрешното съпротивление и т.н...
Ако откачиш акумулатора това не би станало...
Това, че хибридът не дава ток на друг 'обикновен' автомобил е повече от логично - стартовият ток на хибрида и на обикновен автомобил се различава в пъти... И ако хибриднатата система е включена - тя не е разчетена чак за такива товари и спокойно може да изгори.. Акумулаторчето също не е разчетено за такива товари.. Обаче нищо не пречи да се даде ток от друг автомобил на хибрида - и това е правено многократно и от колеги във форума

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от VDK » 07 Мар 2023 19:46
Минах диагностика в сервиза на Тойота и техниката дава, че всичко е ОК. Предварително им обясних за ситуацията с падналия акумулатор.
При мен освен контактната точка за плюса има и едно шлайфано ухо на двигателя, което е посочено в книжката за закачане на минуса.
Иначе стартиращата батерия го запали веднага и след две ходения до София всичко с акумулатора е нормално, а тя идва излишна, но “страх лозе пази”.

Няма нищо общо с показаните. Обикновен тестер от най-евтините с два накрайника, мерещ директно на клемите на акумулатора или в моя случай на контактната точка и маса.
https://itt-shop.bg/tester-za-akumulato ... -led-36142
VDK
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от mapamop » 07 Мар 2023 22:42
Имам подобен купен на прИмоЗия от Лидъл за 5 лева. Не намерих акумулатор н който да не каже че е ок. Даже и на поразредения дизелов, с който колата се ослушваше като прасе в тикви преди да запали в студа. Не знам защо не съм го изхвърлил още. Вероятно на акумулатор който е много зле може и да покаже че е зле. За мен акумулатор в откачено състояние да показва 11.5 волта не е ОК.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид
Мнение от slowtraveler » 07 Мар 2023 22:46
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта