


Gislaved както и Нокиан са си за по-снежни и студени зими, даже Нокиана май в Русия ги правеха доскоро, не стават за мек климат като Бургас (понеже виждам, че сте от там), затова са се износили бързо според мен. Познавам доста хора, които слагаха Гиславед-а и доста бързо ставаха разочаровани. Когато една гума е прекалено мека за да държи на голям студ, при малко по-високи температури тази мекост вместо да осигурява повече тракция, напротив - пързаля се на асфалта повече.
Alpin 6, почват четвърти сезон, износени от ~7mm на 5mm или нещо такова, прилично над 30 000 km пробег. Една вечер след дъжд обръща на сняг и ги тествам по една павирана улица бая нанагоре. Е малко им се изнервих и на другият ден слагах чисто нови от същите.
Сега ги проверих и наистина и тези са правени в Полша. Иначе дебелината на грайфера не е мръднала особено, не виждам проблем със здравината му, а и каучука не е чак като пластмаса, но със сигурност, не е мек като миналата година - по-скоро е като на Дебица, а не като на Бриджстоун ;)Мога само да потвърдя опита с тези гуми, направен от някои от другите рецензенти. А именно те издържаха само може би около 8000 км, общо взето два сезона. Първата зима беше съвсем ОК, но за втората зима изведнъж стана съвсем различна история. Първо, осъзнах, че гумите са загубили значително сцепление на сняг и лед, въпреки че все още са относително добри/приемливи на мокро. Второ, Blizzak-ите развиха много "плешивини" по протектора, но не мога да си спомня в момента, дали се е случило през 1-ви зимен сезон или точно в началото на 2-ри. По принцип протекторът изглеждаше наистина износен - както беше докладвано от някои други рецензенти тук. След това забелязах, че сместа просто стана твърда като пластмаса и външният слой на (вече) износения ни протектор започна да се отделя на няколко места. Всъщност летните ми гуми Bridgestone Turanza бяха много по-меки на допир!
Живеем в средата на Германия, в северната част на Ренщайг, и всяка година имаме приличен дял от лошо време през зимата със сняг и лед, понякога дори с доста силни снеговалежи. Следователно сцеплението на сняг и лед е доста важен актив, който гумата трябва да осигури, но беше пълен провал от Blizzak, особено за втория сезон/зима. Те определено не са за истински снежни условия, много по-евтините зимни Fulda вършеха по-добра работа в снега.
Както разбрах, това изглежда е доста често срещано при този модел гуми, например има доста голяма дискусия по абсолютно същите проблеми на немския дискусионен форум motor-talk, а също и на немския amazon с доста снимки/снимки на тези гуми има същите проблеми като мен. Моите бяха в същия производствен прозорец, имаха същия производствен код и също бяха произведени в Полша като тези, докладвани в amazon и motor-talk. Въпреки че някои други съобщават за същите проблеми с техните гуми, произведени в Турция. Така че не знам, вероятно наистина е/е лоша партида или производствена грешка. Както и да е, няма да купувам повече тези гуми със сигурност, нито мога да получа цялата тази реклама около тях, просто е напълно зад гърба ми. Изглежда като хазарт - може да работят добре (произведени във Франция/Италия?) или просто да се превърнат в боклук за по-малко от 10 000 км (произведени в Полша или Турция?), което би трябвало да е нищо за добра и неспортна/нормална гума стил на шофиране. Вече ги смених с allseasons Yokohama BluEarth-4s AW21, да видим колко са добри, засега добре, на сухо и мокро, вероятно ще докладвам за тях по-късно след зимния сезон.
Ами те като нови се представят добре. Ама съм имал и други гуми още преди доста години, които първата година бяха уникални, но колкото по-добри първата година толкова по-лоши следващите. Интересно, че имах една Фулда, която уж беше корава още от самото начало и се ядосвах, че съм я взел, а години наред в снега си копаеше яко и вървеше без проблем. Но на мокро не беше много добре, разбира се.
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта