Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Единствената логика в твърденията на Hursa e по-скоро, когато се забележи лек дефект от Quality проверчиците (излезе ми от акъла как им беше професионалното наименованието), ама ме разбрахте де - всеки завод си има хора накрая, които проверяват за дефекти на боята или сглобките и т.н. И при някои модели ако има забележки, може да ги слагат настрана и да запълват бройките за "смотаните" страни като България, щото знаете - ако я дадат на Германец сигурно веднага ще забележи и ще опищи света, а ние ще пием една студена вода и ще пуснем една псувня, но за да не ни се смеят комшиите ще си затраем, че сме видели дефект ;) Но това, да ги правят нарочно с по-калпави части - абсурд. По-скоро това ще важи за целия завод, който е направен да речем в Чехия за да се пести от ресурси и за него да пращат части с да речем по-евтин материал.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Зависи - какво разбирате под нарочно. Не ги правят нарочно за да ползваме българите по-некачествени автомобили, а защото така са по-евтини за производство и като ги продадат на същите или почти същите цени - печалбата е по-голяма. По-непретенциозен, с по-ниски критерии, с по-слаба конкуренция пазар - за това тук минава. В западна Европа правят тестове, сравнения - публикуват статии и правят предавания, озвучават ги в медии и интернет от такива - и ако се установи по-ниско качество производителя може да загуби пазарния си дял. На оплакванията и претенциите там се дава много по-голяма гласност, прави се статистика и се огласява. А продажбите там на нови автомобили са на порядъци по-големи и малък процент загуба на дял - са големи загуби. (Не маловажно е и това - че ние тук следим тази информация, поради липса на наша и на базата и правим своя избор. Но такава е ситуацията на техния пазар.)
Ако е за целия завод - произвеждащ същите модели с по-ниско качество. Немския дилър (и не само разбира се) едва ли ще се снабдява от него, а ще предпочете завод с по-качествено производство. Тогава нашия дилър, който се снабдява от него - ще може ли да продава на същите цени, ние ще искаме ли да купуваме на същите цени - като в Германия, ако знаем че са от завода с по-нискокачествена продукция.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Королата седан дали ще я купи Юрген или Иван ще се прави в един и същ завод, този за нашия пазар. Като вид/изискване за Саймън отвъд океана, завода произвежда модели за тамошния пазар, спрямо предварително заложени спецификации. Така, че не бъркай нещата. Все едно да кажеш, че модела за Ню Йорк е по-готин от този за Пенсилвания.
В производството е много по-важно от кога работи поточната линия и от колко време произвеждат дадения модел. Това е много по-важно от това къде точно се намира завода. Затова е много по-готино (общо казано) да купиш Тойота произведена в Турция, която е на конвейера от 2 години, от колкото да я купиш в първия месец на конвейер от Япония. Чисто технологично и реално това е доста по-важно от самото местоположение. Завършил съм роботика, ходил съм по заводи да настройвам автоматизации и съм видял това-онова.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 11 Юни 2014 22:25
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Някой някога беше писал за два еднакви VW, закупени от тук от баща и син, като единият непосредствено след закупуването се връща в Германия, защото синът примерно, отива да работи там. Обясняваха, че тази кола, която остава тук след известно време едва ли не, не излиза от сервиза, а тази в Германия си е ОК. Защо е станало така - сигурно факторите са много - подръжка, гориво, пътища, стил на каране, фабрични дефекти. Имам познат който имаше проблеми с гаранционна Шкода, та беше стигнал да пише на чехите, които бяха пратили тук хора да вземат двигателя и да изследват какъв му е проблема. Така че, никой не е застрахован от производствени дефекти, какъвто и контрол да има. Да сигурно ни цакат с по-кофти хранителни продукти, но там предполагам правят една партида с занижено качество, щото примерно слагат по-малко качествена суровина. И тази партида я пращат в Източна Европа. Ама при автомобилите не ми звучи сериозно, освен ако на даден завод или поточна линия не произвежда само за определен регион като Африка, Южна Америка или Китай. За там се произвеждат модели, които само на външен вид са като тези предназначени за Европа, защото някои нямат ESP, по 1 въздушна възглавница и т.н. Но да се занимаваш да слагаш конкертно кофти и премимум части на определени автомобили, сглобявани на една поточна линия ми звучи като сложна за платиране задача. Иначе да - quality контрола може наистина да е различен, но в крайна сметка немецът ще получи кола от същия завод, както нас - поне що се отнася за Тойота.
2009 Toyota Avensis 2.2 D4D 150 hp
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Според мен има и друг фактор - след маркетингови проучвания се правят различни 'комплектации', които може да се различават за различните страни...
Та може дадена комплектация да 'създава трудности' на работниците на производителя защото няма много опит с нея, и от там - впоследствие да създава повече проблеми...
Да, разликите обикновено не са кардинални, но ги има - сравнявал съм си комплектацията на Маздата с тази на същото 'наименование на комплектацията' по същото време в други страни - ами имаше разлики (не винаги в наш ущърб според моите изисквания)..
Та може дадена комплектация да 'създава трудности' на работниците на производителя защото няма много опит с нея, и от там - впоследствие да създава повече проблеми...
Да, разликите обикновено не са кардинални, но ги има - сравнявал съм си комплектацията на Маздата с тази на същото 'наименование на комплектацията' по същото време в други страни - ами имаше разлики (не винаги в наш ущърб според моите изисквания)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?

Офтопик
Пътищата ни са по-лоши. Устройствата в колите може да са подложени на повече вибрации от тестове, които са им правени и в крайна сметка се разпадат по-бързо. Дори едно дългосрочно движение по павета може да създава неподходящи вибрации за някое устройство, особено ако са и лошо подредени
- още по зле: умора на метала, резонанс и т.н.

08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Значи на поточните линии правят модела съобразно поръчките - с различни двигатели и трансмисии, с различни нива на оборудване, с различна разцветка и интериор (та и екстериор), с различни индивидуално поръчани екстри, с различна "комплектация" за различните страни - но не може да са с различно качество на материалите и частите - и за това се налага специална изключително скъпа и времеемка пренастройка? (Макар, че различните нива на оборудване така или иначе са с различно качество на много от детайлите и частите.) И на мен ми се ще автомобилите предлагани у нас да не са с по-"второкласно" качество и се надявам на това 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 05 Апр 2022 09:01
- Местоположение: София
- Автомобил: 2023 RAV4 HSD
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Този спор идва малко повече, на различно мнение сте, ок, няма нужда да се продължава, според мен, темата е съвсем различна. За всички, които смятат, че ни "цакат" здрасти с топла бира, защо не поръчахте от Германия, например? 
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Щот клъвнах на по-ниската цена - съвсем прозаично
. Но и не знаех, че има възможност да се вземе от Германия без да се ходи там. На съседа му я докараха до България, регистрираха я и му я свалиха пред блока
А аз ходих да я взема от София, като преди това поръчах да ми направят временна регистрация. Като я взех - ходих до Враца да я регистрират - а там в КАТ Враца се чака доста. Също - застраховки на временната регистрация - и в последствие прехвърлянето им за постоянната. (Плюс винетка за временната регистрация - която аз забравих да взема
)
Та сигурно не са много стиснатите кат мен - да се разглеждат и подобни възможности.



Та сигурно не са много стиснатите кат мен - да се разглеждат и подобни възможности.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Разбира се... Но ако цяла година слагаш 'прозорци 2х4', и в един момент ти пускат малка серия 1х1 (т.е. - друга компановка) не е невъзможно да има разлики в качеството... Съвсем не заради това, че е за нашият пазар, а по съвсем обективни причини... И това е само ако компановката се различава от 'масовата'... Ако е същата - логично и резултатът е същият...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Освен, ако предварително не е предвидено (със съответни "настройки" на "поточната линия"
) и съответни доставки на евтини части ("стандартни" второкачествени елементи) за поръчки от подобни страни.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
По-добра конспирационна теория не бях чел скоро 

Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Здравейте,
Във връзка с разрасналата се дискусия ще споделя инфо (или поне това, което си спомням), което ми дадоха на един курс за управление на доставки, производство, стокови запаси и т.н. преди години.
Тойота в световен мащаб е първата компания, която въвежда изцяло принципите на Six Sigma управление на процеси, като развива и собствена система TPS (Toyota Production System), която е компресирана версия (и може би подобрена) на Six Sigma и двете работят в синхрон. Част от основните принципи - редуциране на времето на организация, минимилизиране на "отпадъците" (нещата и процесите, които губят време, ресурси и пространство), Just in time производство, подизпълнителите като част от компанията, които са съпричастни за крайните резултати, работниците като част от "семейството" и много други....Едно от изискванията към подизпълнителите е било да имат производство в радиус до 50 км от фабриката, за да се управляват Just in time процесите: Just in Time - произвежда се каквото е необходимо, когато е необходимо и колкото е необходимо - примера, който ни дадоха: камион със седалки трябва да пристигне точно по график до минута (не час) във фабриката, като седалките трябва да се подредени в камиона по цветове, съответстващи на идващата по поточната линия кола ( примерно червена кола- черни седалки, зелена кола - жълти седалки
) . Седалките не се разтоварват в склад, а камиона директно се позиционира до поточната линия, идва поредната кола и на нея съответства поредния комплект седалки в камиона, следващата кола, следващите седалки и т.н. Така се елиминира нуждата от разтоварване, складиране и съхранение, преместване в последствие до поточната линия и всичко свързано с това като техника, помещения, човешки ресурси и време. По същият начин и за всички останали компоненти за производството на един автомобил...
В този ред на мисли, лично за мен вероятността да се произвежда в една и съща фабрика по "двоен" стандарт за различни пазари, клони към абсолютната безкрайна нула. Това би породило много повече разходи и неразбории, отколкото някаква изгода. Да не говорим, че фокуса е към клиента, който да остане доволен и да се върне отново и отново, което с двоен стандарт не става.
Има доста инфо в мрежата, за който се интересува от Toyota Production System & Six Sigma
Във връзка с разрасналата се дискусия ще споделя инфо (или поне това, което си спомням), което ми дадоха на един курс за управление на доставки, производство, стокови запаси и т.н. преди години.
Тойота в световен мащаб е първата компания, която въвежда изцяло принципите на Six Sigma управление на процеси, като развива и собствена система TPS (Toyota Production System), която е компресирана версия (и може би подобрена) на Six Sigma и двете работят в синхрон. Част от основните принципи - редуциране на времето на организация, минимилизиране на "отпадъците" (нещата и процесите, които губят време, ресурси и пространство), Just in time производство, подизпълнителите като част от компанията, които са съпричастни за крайните резултати, работниците като част от "семейството" и много други....Едно от изискванията към подизпълнителите е било да имат производство в радиус до 50 км от фабриката, за да се управляват Just in time процесите: Just in Time - произвежда се каквото е необходимо, когато е необходимо и колкото е необходимо - примера, който ни дадоха: камион със седалки трябва да пристигне точно по график до минута (не час) във фабриката, като седалките трябва да се подредени в камиона по цветове, съответстващи на идващата по поточната линия кола ( примерно червена кола- черни седалки, зелена кола - жълти седалки

В този ред на мисли, лично за мен вероятността да се произвежда в една и съща фабрика по "двоен" стандарт за различни пазари, клони към абсолютната безкрайна нула. Това би породило много повече разходи и неразбории, отколкото някаква изгода. Да не говорим, че фокуса е към клиента, който да остане доволен и да се върне отново и отново, което с двоен стандарт не става.
Има доста инфо в мрежата, за който се интересува от Toyota Production System & Six Sigma
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 01 Фев 2023 16:19
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris XP210 1.5 6MT
- Получена благодарност: 3 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Преди седмица-две си поръчах Ярис, бензин, ръчка от ТМ Ауто. Платих си 2 хиляди депозит и дилърът каза да го очаквам след 8 месеца, но предвид какво съм чел в този форум, съм се настроил да го получа около Коледа.
Днес гледам, в шоурума в Пловдив се е появил на склад точно такъв Ярис какъвто си поръчах, само дето син, а не бял. И естествено не мога да откажа вече направената поръчка без да замине депозита, за да го купя. Иде ми да се гръмна.
Днес гледам, в шоурума в Пловдив се е появил на склад точно такъв Ярис какъвто си поръчах, само дето син, а не бял. И естествено не мога да откажа вече направената поръчка без да замине депозита, за да го купя. Иде ми да се гръмна.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Доставка на НОВИ автомобили 2022 - срокове и процедури ?
Питахте ли? Може би може
пс Да взема да се спра по темата - че прииждат все повече фенове и ще ме линчуват
... кола за България - седалки ...Ceco0276 написа: ↑01 Фев 2023 16:21 Едно от изискванията към подизпълнителите е било да имат производство в радиус до 50 км от фабриката, за да се управляват Just in time процесите: Just in Time - произвежда се каквото е необходимо, когато е необходимо и колкото е необходимо - примера, който ни дадоха: камион със седалки трябва да пристигне точно по график до минута (не час) във фабриката, като седалките трябва да се подредени в камиона по цветове, съответстващи на идващата по поточната линия кола ( примерно червена кола- черни седалки, зелена кола - жълти седалки ) .
пс Да взема да се спра по темата - че прииждат все повече фенове и ще ме линчуват

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 5 госта