Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Привет колеги. От почти 9 месеца карам приус2 и явно е време да се роди първия проблем. Може би покрай еуфорията от смяната на технологията и удоволствието да карам приус2 , не съм обърнал внимание, но последно време забелязвам ,че при по рязко натискане на педала на газта колата се замисля за момент и бавно и '' еластично '' потегля и набира. Нямам грешки в хибр. система. Не отчита и грешки и по другите системи според Dr. PRIUS. Състоянието на батерията не е променено според моите наблюдения. Разхода лятото в София 5.1 , сега зимата около 5.8-6 зависи каква температура давам в купето . Карам като млад пенсионер и не я натягам много, но на няколко пъти при по рискови включвания увисвам за секунда.
Маслото е на 5000км. RAVENOL 5/40. Питам дали и при други приус 20 се наблюдава това явление или да търся проблем?
Маслото е на 5000км. RAVENOL 5/40. Питам дали и при други приус 20 се наблюдава това явление или да търся проблем?
Последно промяна от Akima на 03 Яну 2023 16:45, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Дроселна клапа и дебитомер чистени ли са? Свещи сменяни ли са ? По презумпция като я сгазите тя си пуска двигателя....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
По принцип са си така. Може нищо да й няма. Имат и относително читав "дино тест" на борда и ако ДВГ-то не произвежда достатъчно мощност, би вдигнало грешка за това.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Привет и благодаря за отношението. Когато я взех смених масла ДВГ и скорости също и свещи. Друго май не. След това и преди това не усетих разлика . Инж. Пеев също я хареса много и даде зелена светлина. Ако има нещо , тя ще си каже явно. За сега няма грешки ,а и явно са си такива. Скоро взехме на един приятел такава и когато дойде в София ще я покарам неговата... за сверка.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Смятам, че BOz е прав...
Когато изискваш от системата рязка промяна в мощността от 0 например на 100кВт, то логично въпреки 'бързият старт' на ДВГ при хибрида, той трябва да се увеличи оборотите си от спрял/минимални, до максималните за режима...
Което отнема време. Т.е. докато върви този процес (части от секундата) ти разполагаш само с 'електрически режим', който в зависимост от идеята на програмистите започва да се допълва от механичната мощност на ДВГ. Не знам как са го решили - дали оставяне ДВГ да се развърти максимално бързо без никакъв товар (без допълнение на мощността), или малко по-бавно развъртане с плавно 'добавяне' на мощността от ДВГ към хибридната система... Предполагам (а и най-вероятно заради комфорта) всичко работи по втория начин - тогава няма да се усеща 'удар' - голям прилив на мощност при достигане на максималните обороти, а мощността ще расте бързо но все пак - процесът би отнел повече време отколкото ако ДВГ няма никакъв товар...
Като цяло - хибридът реагира по-бързо на такива промени отколкото нормален автоматик, но физичните закони няма как да бъдат пренебрегнати..
Когато изискваш от системата рязка промяна в мощността от 0 например на 100кВт, то логично въпреки 'бързият старт' на ДВГ при хибрида, той трябва да се увеличи оборотите си от спрял/минимални, до максималните за режима...
Което отнема време. Т.е. докато върви този процес (части от секундата) ти разполагаш само с 'електрически режим', който в зависимост от идеята на програмистите започва да се допълва от механичната мощност на ДВГ. Не знам как са го решили - дали оставяне ДВГ да се развърти максимално бързо без никакъв товар (без допълнение на мощността), или малко по-бавно развъртане с плавно 'добавяне' на мощността от ДВГ към хибридната система... Предполагам (а и най-вероятно заради комфорта) всичко работи по втория начин - тогава няма да се усеща 'удар' - голям прилив на мощност при достигане на максималните обороти, а мощността ще расте бързо но все пак - процесът би отнел повече време отколкото ако ДВГ няма никакъв товар...
Като цяло - хибридът реагира по-бързо на такива промени отколкото нормален автоматик, но физичните закони няма как да бъдат пренебрегнати..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Свиква се
Забавянето е винаги едно и също. Когато искаш да се включиш някъде просто подаваш газ една идея по-рано, ще свикнеш . Същото е е като с електронния дросел и ръчни скорости при по-старите модели, винаги имаш едно забавяне и например при наклон паркирането с такъв успоредно между два автомобила ,които са близо едни до друг си е направо приключение. На новите измислиха спирачния асистент , който решава проблема с бавния дросел или пък трябва да ползваш ръчната, ама тя пък може да е електрическа ..... абе дразнеща работа, ама връщане назад няма 


- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Пробвай power режим ако П2 има режими. И моя хибрид се замисля понякога при рязко натискане на газта и така е от нов.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Дроселна клапа и дебитомер - евентуално къде може да се почистят в София? Тази операция редовно ли се ползва или когато стане необходимо и какви са признаците. Приуса изключително много ме кефи и искам да се грижа за него както трябва. Слизам от хонда HR-V и чувството ,че съм пуканка още ме спохожда.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Преди да го нарочиш Приуса, че му има нещо, те съветвам да пробваш други аналогични Приуси. Да не се окаже, че това "замисляне" го има при всички, и просто ти го намираш за нередно. Има го междувпрочем и при моя Лексус понякога, според това от какъв режим трябва да "извадиш" системата, като татиснеш газта. Има го даже в спортен режим, просто там е по-слабо изразено. 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
По спомен са относително удобно място и двете. Свалят се и се чистят с карбураторен спрей и четка за зъби за дросела, и компресор за дебитомера. Желателно е да има нова гарнитура за дросела, преди да бъде свален.
На конвенционалния ми бензинов автомобил по спомен имаше препоръка на всеки 20 000 пробег да се чисти, че събира доста маслени отлагания отвътре на клапата, откъм колектора. Поне аз се справям с почистването някъде за около половин час пред гаража.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Ще погледна братята руснаци за насоки в тубата и на пролет ще се пробвам ( все пак си смених крушка на фара за 40 мин.
). Приуса е тежък и явно това също оказва влияние на старта. Педала на газта е на няколко чувствителни зони и също му трябва време да помисли какво искам ,а и 1,5 ДВГ ... и всичко си идва на мястото.
Ако искате вярвайте , но този автомобил ме направи много спокоен . Начина по който се управлява, конфорта и сигурността заложени в модела ... Дори да лагва от време на време на старт не ми е проблем щом не е технически проблем. Благодаря колеги!

Ако искате вярвайте , но този автомобил ме направи много спокоен . Начина по който се управлява, конфорта и сигурността заложени в модела ... Дори да лагва от време на време на старт не ми е проблем щом не е технически проблем. Благодаря колеги!
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
..не ти държи двигателят постоянно включен при sport+?
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Prius XW20 - Потегляне със забавяне / замисляне ?
Sport+ го няма в Luxury Line (моето ниво). Има го само във F-Sport и I Blue. Но като мениджмънт на поведението на хибрида няма разлика с "обикновения" Sport при моя (само допълнително активира адаптивното окачване). В Sport газта става значително по-чувствителна, вдига обороти много по-бързо и ДВГ гасне много по-рядко в града, но, ДА...все пак гасне. И в такъв случай си трае едно към половин секунда, докато колата се събуди, когато надъня газта. Има, в интерес на истината, едни педал-боксове за тунинг на точно тоя лаг на газта. Една фирма в района ги разработва специално за хибридите на Тойота и Лексус, като успява (поне според рекламните им видеа в Ютюб) да премахне почти напълно това забавяне и по този начин даже подобрява динамичните характеристики без да увеличава крайната мощност. Просто като дадеш газ ускоряваш мигновено. Замислям се и аз за това..Има го и за Приуси и Яриси
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта