
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Аз не му казвам да сменя вискозитета
.А снтетичните масла на нашия пазар се броят на пръстите на едната ръка .

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
По магистралата карам със 130/140 км/ч около 4 000 оборота, шумна е, бучи, все пак не е лексус:)
Все пак зависи какво точно "бучене" комнтират колегите, моята и свисти въздух над 80 км/ч така и не успяхм/ме да го изолираме. Подозираме предна врата, но ако има желание и време ще се търси нова/стара употреба.
Т25 са си кошници - близо 20 годишини:)
Все пак зависи какво точно "бучене" комнтират колегите, моята и свисти въздух над 80 км/ч така и не успяхм/ме да го изолираме. Подозираме предна врата, но ако има желание и време ще се търси нова/стара употреба.
Т25 са си кошници - близо 20 годишини:)
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Предимно карам с мотул ексес 5W40 и сравение с няколко различни марки масла - 5w30 C3.Ивайло Димов написа: ↑23 Дек 2022 08:54 Аз не му казвам да сменя вискозитета .А снтетичните масла на нашия пазар се броят на пръстите на едната ръка .
С мотула колата бе с една идея по-тиха на 4000 оборота.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Motul е много прехвалено моторно масло ,единствените им качествени продукти са мотоциклетните и състезателните Ester Core .На пракитика с нищо не се различават от масовката хидрокрек 3 -та група ,нищо повече от евтината серия на Mobil и ширпотребата на Тотал,Елф,Фукс и т.н .......... но с 30-40% по-висока цена .Разчитат на агресивна рекламна кампания но като им погледнеш TDS и MSDS данните и можеш да разбереш за какво иде реч.Хубавите масла на бза бъркоч 3,3+ ,4 и5 та група са Mobil 1 FS и EXP сериите ,Shell Helix Ultra (GTL база),РАО серията на Ravenol ,Amsoil ,Rowe RS ,Motorex Xperience FS ,Meguin Megol Super ............общо взето тва са на бг пазара наистина напълно синтетични масла.
- raider_yaris
- Мнения: 103
- Регистриран на: 08 Май 2007 01:01
- Местоположение: Пловдив
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
И аз зарязах Motul-a още преди около 8 години. В един друг форум видях, че едни момчета вкарваха и все още вкарват Amsoil и от тогава съм с него.
Извъртях почти всички вискозитети на Amsoil Signature Series 5w30 ; 5w40 ; 5w50 ,че даже и 0w40 и промяна в бученето нямаше.
Използвал съм и добавки на Bardahl 6 в 1 след около 30 000км пък ползвах FULL METAL и нищо.
Сега съм се навил да използвам XADO ATOMIC BLACK EDITION 5w40 заедно с XADO една стъпка максумум, ама ще са просто ей така хвърлени пари на вятъра.
Иначе RAVENOL RUP 5w40 ще се окаже много добро масълце!!!
Извъртях почти всички вискозитети на Amsoil Signature Series 5w30 ; 5w40 ; 5w50 ,че даже и 0w40 и промяна в бученето нямаше.
Използвал съм и добавки на Bardahl 6 в 1 след около 30 000км пък ползвах FULL METAL и нищо.
Сега съм се навил да използвам XADO ATOMIC BLACK EDITION 5w40 заедно с XADO една стъпка максумум, ама ще са просто ей така хвърлени пари на вятъра.
Иначе RAVENOL RUP 5w40 ще се окаже много добро масълце!!!
Tokyo Drift :-)
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Това бучене не е от двигателя според мен ................не знам, тези коли за да имат Евро 4 да не би да имат нещо като вихровите клапи в Екотек двигателите и при определени обороти да влиза повече въздух в колекторите .............
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Така: Подозирам че клапаните ми са за реглаж - колата е на грубо 360 000 и бас хващам че никой, никога не ги е пипал. Вероятно е да им е дошло времето. Не съм си отговорил на 3 важни за мен въпроса: Кой? Кога? За колко време и пари ще стане?
Преди 3 години и 38000 километра по-малко се чуваха в началото докато запаля и разбута маслото, сега си щракат звънливо и докато работи мотора. Не е силен звука, да "трошат орехи" и да наподобявам дизелов мотор, но си се чуват.
Маслото така започнах с тази марка и модел, видях че не го пипа и съм малко скептичен да сменям, но правилото не е "забито твърдо в камък".
Ако приемем за вярна тази гравфика: https://paultan.org/images.paultan.org/ ... curves.jpg
на 3000 оборота е границата от която нагоре се повишава рязко въртящия момент на мотора и мощноста. Много вероятно е да се променя газоразпределението и режима на работа на мотора към по-агресивни стойности, и от там да заминават подяволите идеите за екология и тишина. И респективно никой не се е грижил за тишината в тоя режим - така или иначе вятъра и гумите и те вдигат врява.
Другия въпрос, който си задавам и нямам директен отговор на него: Има ли във форума човек с автомобил с този мотор, който си е закупил бройката чисто нова от магазина и евентуално да си спомня като нова дали го е имало това избучаване? Ако го е нямало, да го отдадем на износването от годините, ама ако го е имало - "търсим под вола телето, заедно с кравата".
Преди 3 години и 38000 километра по-малко се чуваха в началото докато запаля и разбута маслото, сега си щракат звънливо и докато работи мотора. Не е силен звука, да "трошат орехи" и да наподобявам дизелов мотор, но си се чуват.
Маслото така започнах с тази марка и модел, видях че не го пипа и съм малко скептичен да сменям, но правилото не е "забито твърдо в камък".
Ако приемем за вярна тази гравфика: https://paultan.org/images.paultan.org/ ... curves.jpg
на 3000 оборота е границата от която нагоре се повишава рязко въртящия момент на мотора и мощноста. Много вероятно е да се променя газоразпределението и режима на работа на мотора към по-агресивни стойности, и от там да заминават подяволите идеите за екология и тишина. И респективно никой не се е грижил за тишината в тоя режим - така или иначе вятъра и гумите и те вдигат врява.
Другия въпрос, който си задавам и нямам директен отговор на него: Има ли във форума човек с автомобил с този мотор, който си е закупил бройката чисто нова от магазина и евентуално да си спомня като нова дали го е имало това избучаване? Ако го е нямало, да го отдадем на износването от годините, ама ако го е имало - "търсим под вола телето, заедно с кравата".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
И аз си мисля ,че е свързано със навлизане на въздушна струя ,повече кислород за горивната смес ......предполагам е свързано с факта ,че като караш спокойно в града мотора е еко ,за това и разхода е нисък за това голямо купе ,а като я настъпиш на магистралата над 3000 оборота /110-120к.ч/ да се всмуква повече въздух.Напълно не вярвам това да е свързано със коляно-мотовилкова група ,тампони и прочие по ДВГ ,всички твърдят за избучаване а не за тракане .Още повече ,че се споменава за много години и навъртяни км с този ефект ..........това досега да беше строшило мотора .По руските форуми пишат за валвематика при новите тойоти и точно такъв ефект .Трябва да има нещо ,което да управлява фазите на газоразпределението ..........рената от тия години имат дефазатор ,моята има електронен обтегач на веригата ,който върши и това .
П.П. Не са ли със саморегулиращи се хидравлични клапани тез тойоти ?
П.П. Не са ли със саморегулиращи се хидравлични клапани тез тойоти ?
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Явно е голяма загадка... Бих препоръчал, ако някой ден се свалят разпределителните валове, да се измерят горе луфтовете в лагерните черупки с plastigauge. Това измерване дава най-точна представа за луфтовете... Има точна инструкция как се измерва и сравнява чрез една "диаграмка"... 

- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Уж са, но в сервизното имаше интервал от рода на 100 000 пробег, на които им се ревизират хлабините. Аз още си мисля че това избучаване е на границата на прехвърляне към друг режим на газоразпределението от VVT-i муфата/механизма. Променя се горивния процес според мен, и шума е от моментната неправилна смес, докато механизма се чуди къде да отиде - както и обгазените мотори изхълцват като прехвърлят между газ и бензин.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Каква е причината, да изчезне усилването? И да се втвърди педала...raider_yaris написа: ↑21 Дек 2022 23:06 Един ден бях тотално превъртял (първата година мисля, че беше) и от ЯД махнах кутията на въздушния филтър, махнах и пистовия ремък, за да изключа ролки на климатици, генератори, помпи
и направих един бърз тигел, за да видя дали нещо ще се подобри, но уви!!! Ако някой реши да го пробва само да предупредя, че мнооого трудно се спира. Педала е като камък, аз натискам с двата крака тя не спира
Сега като пиша ми е смешно, ама тогава кръвното ми беше 200/160
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Я си проверете смукателната тръба преди въздушния филтър, зад шофьорския фар, дали е здраво хваната за купето, и дали влиза плътно в кутията на филтъра?
И резонатора отляво на бронята дали е на мястото си, така че тръбата да смуче над отвора му. Резонатора изглежда като второ казанче за течност за чистачки.
И резонатора отляво на бронята дали е на мястото си, така че тръбата да смуче над отвора му. Резонатора изглежда като второ казанче за течност за чистачки.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
mapamop,
Отново си прав. Смукателната тръба няма винт, който да я крепи неподвижно към ламарината. Затова при ускорение над 2800 об.почва да вибрира. Резонатор - липсва. Останал е в Германия
🫵.
Тръбата има 2а отвора: видимия на снимката и отдоло към липсващия резонатор.
Ще си позволя да направя заключение. Причини за "бученето" са 2е:
1.) Липса на резонатор и неприхваната тръба към въздушния филтър.
2.) Самия мотор се "развихря" след 2800-2900 оборота заради ролята на дифузера.
Отново си прав. Смукателната тръба няма винт, който да я крепи неподвижно към ламарината. Затова при ускорение над 2800 об.почва да вибрира. Резонатор - липсва. Останал е в Германия
Тръбата има 2а отвора: видимия на снимката и отдоло към липсващия резонатор.
Ще си позволя да направя заключение. Причини за "бученето" са 2е:
1.) Липса на резонатор и неприхваната тръба към въздушния филтър.
2.) Самия мотор се "развихря" след 2800-2900 оборота заради ролята на дифузера.
Avensis 1.8 VVTI /06г.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Не са. Хлабината се осигурява от размерна чашка. Хубаво е да се проверят, но след като караш само на бензин не вярвам да излезе нещо фрапиращо, въпреки големия пробег.
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Твоята може и да няма, но моята има винт по спомен и гумено тампонче. На схемата е с номер 90467-06200. Другия крепеж е захвата към кутията филтъра, не помня плътно ли влизаше тръбата или имаше гумичка.
Двигателист, разбрах. Сега остава да намеря останалите неизвестни в уравнението - кой, кога, къде, на каква цена, за колко време....
Но бученето не е от клапаните мисля.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта