
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Точно за за толкова малък диапазон да избучава заради спекли тампони и после да спира .......малко вероятно 

-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 24 Май 2020 22:03
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Avensis
- Благодарил/а: 9 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Не ми става ясен много руския език.. но не е ли това проблема? https://www.drive2.ru/l/537508904695759811/
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Не....
Двете полуоски са сменени (едната през Август 2019, другата на 01.01.2020) с нови - комплект.
Предния тампон от статията е сменен април 2020, при смяната на изгнилия преден мост, заедно с маховика (нацепен, посинял и крив) и съединителя (alles kaputt, целия умрЕл).
Задния тампон който е между скоростната кутия и предния мост е сменен 09.2022 година или някъде близо до тоя месец, заедно с паразитна ролка и целия обтегач на ремъка.
Компресора на климатика е сменен целия, заедно с шайбата (чисто нов Denso) през 09-10.2021
Десния тампон като го пипам отдолу си се плацика маслото в "торбичката" отдолу. Т.е. не дава признаци да е спукан и да е изпуснал маслото. Смяната му за експеримента е скъпа - в моите очи гони цената на малко кралство, заедно с поданиците. Левия не успях да стигна до него. Това с избучаването е нещо из двигател, изходящата генерация или скоростна кутия за мен.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- raider_yaris
- Мнения: 103
- Регистриран на: 08 Май 2007 01:01
- Местоположение: Пловдив
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Колега Butaloto, като видях линк към руския сайт си помислих, че си намерил моите постове там, в които споделях за моя проблем 
Иначе е много добро предположението за каретата, но уви не е оттам. Изиграхме го този мач. Мисля, че след смяната на тампоните на двигателя и махането на катализатора това беше следващото, което направихме.
Макар, че майстора тогава ме раубеждаваше да го правим, защото при моя и на колегата проблема е на точно определени обороти, а при каретата това бучене, резонанс се получава при ускоряване, но в доста по дълъг диапазон и дори ако не се лъжа през целия диапазон на ускорение.
Аз карам вече така 180 000 км. и няма никаква промяна, ама никаква!!! Все си мислех, че с годините ще се прецака нещо, ще гръмне, ще и се разхвърчат болтовете и ще ме остави тя, защото аз все още не я оставям и имам надежда.
С жената бяхме на кафенце си спомням и тя ме гледа как си уреждам час за един майстор в София и ми вика:
- А бе ланколо, да беше я продал на половин цена и с тия всички профукани пари да си беше взел нова с повече екстри и пак пари за банани щяха да ти останат
Не бях влизал в този форум от години и съм тук заради колегата. Иначе някой беше казал за двигател 1ZZ-FE, че бил малко шумен и нервен или неспокоен.
Мисля, че на Селиката (от аватара ми) двигателя е същия и мога да споделя, че поне моя двигател беше изключително тих и здрав.

Иначе е много добро предположението за каретата, но уви не е оттам. Изиграхме го този мач. Мисля, че след смяната на тампоните на двигателя и махането на катализатора това беше следващото, което направихме.
Макар, че майстора тогава ме раубеждаваше да го правим, защото при моя и на колегата проблема е на точно определени обороти, а при каретата това бучене, резонанс се получава при ускоряване, но в доста по дълъг диапазон и дори ако не се лъжа през целия диапазон на ускорение.
Аз карам вече така 180 000 км. и няма никаква промяна, ама никаква!!! Все си мислех, че с годините ще се прецака нещо, ще гръмне, ще и се разхвърчат болтовете и ще ме остави тя, защото аз все още не я оставям и имам надежда.
С жената бяхме на кафенце си спомням и тя ме гледа как си уреждам час за един майстор в София и ми вика:
- А бе ланколо, да беше я продал на половин цена и с тия всички профукани пари да си беше взел нова с повече екстри и пак пари за банани щяха да ти останат

Не бях влизал в този форум от години и съм тук заради колегата. Иначе някой беше казал за двигател 1ZZ-FE, че бил малко шумен и нервен или неспокоен.
Мисля, че на Селиката (от аватара ми) двигателя е същия и мога да споделя, че поне моя двигател беше изключително тих и здрав.
Tokyo Drift :-)
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Тъй, тъй. Я тоже . Към 3000 об. мотора е шумен, бучи, после не .... Нови свещи, нови полуоски(сменени заради друго) и пак. Благодаря на колегите споделили, че проблема остава след смяна на много повече части.
Avensis 1.8 VVTI /06г.
- raider_yaris
- Мнения: 103
- Регистриран на: 08 Май 2007 01:01
- Местоположение: Пловдив
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Един ден бях тотално превъртял (първата година мисля, че беше) и от ЯД махнах кутията на въздушния филтър, махнах и пистовия ремък, за да изключа ролки на климатици, генератори, помпи
и направих един бърз тигел, за да видя дали нещо ще се подобри, но уви!!! Ако някой реши да го пробва само да предупредя, че мнооого трудно се спира. Педала е като камък, аз натискам с двата крака тя не спира
Сега като пиша ми е смешно, ама тогава кръвното ми беше 200/160
и направих един бърз тигел, за да видя дали нещо ще се подобри, но уви!!! Ако някой реши да го пробва само да предупредя, че мнооого трудно се спира. Педала е като камък, аз натискам с двата крака тя не спира

Сега като пиша ми е смешно, ама тогава кръвното ми беше 200/160
Tokyo Drift :-)
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Вероятно си бил с дизел - бензиновият модел би спирал 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- raider_yaris
- Мнения: 103
- Регистриран на: 08 Май 2007 01:01
- Местоположение: Пловдив
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Не е дизел колега, не е. Още от малък ме наплашиха с тези дизели и ей ме дърто магаре станах и за дизел не искам да чуя.
Призовавам и знам, че има доста начетени колеги и ако на някой му минава нещо през главата относно проблема, да го напише тук в темата.
Колкото и абсурдно да звучи!!!
Ето даже ви давам пример.
На един колега от работата му хрумна, че някой цилиндър няма компресия и затова може да се получава този резонанс.
Веднага отидохме при препоръчан майстор в Пловдив и той ми каза:
- Момче ще я оставиш тук вечерта и на сутринта те искам в 8:00 пред сервиза и тогава ще правим каквото и да е.
Обясни ми, че сега като съм я карал, маслото е образувало тънък слой по цилиндрите и ще покаже по добра компресия от реалната (нещо такова беше).
Той искал това масло да се утай в картера и тогава на сухо да го прави това замерване, защото е по-реално.
Даже преди да започнем, всеки цилиндър го огледа с ендоскоп за драскотини.
Не си спомням какви точно цифри показа, но проблеми нямаше с компресията.
За някой хора това може да е нелогично да мерим компресия при положение, че колата не гори масло и има нормално ускорение, но коато логичните неща свършат започваш да
се надяваш и на фантастичните.
Призовавам и знам, че има доста начетени колеги и ако на някой му минава нещо през главата относно проблема, да го напише тук в темата.
Колкото и абсурдно да звучи!!!
Ето даже ви давам пример.
На един колега от работата му хрумна, че някой цилиндър няма компресия и затова може да се получава този резонанс.
Веднага отидохме при препоръчан майстор в Пловдив и той ми каза:
- Момче ще я оставиш тук вечерта и на сутринта те искам в 8:00 пред сервиза и тогава ще правим каквото и да е.
Обясни ми, че сега като съм я карал, маслото е образувало тънък слой по цилиндрите и ще покаже по добра компресия от реалната (нещо такова беше).
Той искал това масло да се утай в картера и тогава на сухо да го прави това замерване, защото е по-реално.
Даже преди да започнем, всеки цилиндър го огледа с ендоскоп за драскотини.
Не си спомням какви точно цифри показа, но проблеми нямаше с компресията.
За някой хора това може да е нелогично да мерим компресия при положение, че колата не гори масло и има нормално ускорение, но коато логичните неща свършат започваш да
се надяваш и на фантастичните.
Tokyo Drift :-)
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Според кварталния майстор на климатици, който реши да се прави на велик, а на петата минута започнах да се оглеждам за нещо тежко да го ударя имам около 0.2-0.3 незнайни единици разлика между 1, 2 и 3 и 4 цилиндър.
Предвид че на цилиндрите измери с манометъра 11.8 компресия при 10 по спецификация не му вярвам.
Показанията бяха по спомен:
10.8 / 11.1 / 11.2 /11.0
Възможно е и разликата в компресията на цилиндрите да тресе мотора, защото не е балансиран.
Предвид че на цилиндрите измери с манометъра 11.8 компресия при 10 по спецификация не му вярвам.
Показанията бяха по спомен:
10.8 / 11.1 / 11.2 /11.0
Възможно е и разликата в компресията на цилиндрите да тресе мотора, защото не е балансиран.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Търсите под вола теле ....компресията дори от завода не е точно еднаква за всички цилиндри .....има долна и горна граница .А и няма да се проявява в точно оптеделен диапазон на обороти.Да не говорим че там ако има вибрации какви последици може да има за бутален болт ,основни и биелни лагери .
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Наливам вода в мелницата. Това е последното нещо което ме притеснява в колата ми. Имам да сменям напролет изгнили гърнета, чувам си клапаните как попречукват на студено, на динамото спорадично къркори лагер и май това повече ме дразни, че нарушава тишината в купето.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
5w30 Motul X-Clean EFE 8100, или много близо до това име. Каквото пише в книжката. Не губи масло, дори като съм я гонил здраво по магистралите. Но наистина след 2400-2600 оборота мотора става осезамо по-шумен, и си има вибрации по купетo, че даже с новия тампон отзад си се усещат и по волана. На стоплен двигател на място не се усещат във волана и клапаните почти не се чуват.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.
Не съм съгласен... На времето докато 'експериментирах' с маслата се оказа, че чукат на студено когато маслото е с по-голям вискозитет..Ивайло Димов написа: ↑22 Дек 2022 22:46 клапаните чукат на студено само когато масления филм е "тънък" .С къв визкозитет караш?
В момента, в който минах на синтетика с правилният вискозитет и чукането на студено изчезна... Обяснявам си го с по-бързото достигане на 'по-течливото' масло до главата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 4 госта