Ето един т.нар. "black list" от производител с дългогодишен опит -
Prins/VSI Overview valve/seat problems <100.000km
В някои от научно-изследователските центрове към немски автопроизводители могат да се резултати от отворени двигатели, както следва:
- бензинов двигател с правилна употреба, само на бензин на 120 000км - перфектен
- бензинов двигател с правилна употреба на LPG на 120 000км - перфектен
- бензинов двигател с неправилна употреба, само на бензин на 120 000км - прегорели легла и/или клапани
- бензинов двигател с неправилна употреба на LPG на 120 000км - прегорели легла и/или клапани
От кой вид и на колко километра са попадали в твоя сервиз - никой не знае.
Преди време един немски производител поради грешка, допусна в търговската мрежа за период от три години около 7 000 автомобила с тестови детайли.
Много е важно от каква сплав са направени леглата на клапаните и самите клапани. Предвидено ли е някакво покритие и с каква дебелина е то. При някой двойки метални сплави т.нар студено заваряване при затваряне на клапана е с толкова силен ефект, че повредата е предварително предвидима. При други сплави и използване на моторни масла с определени добавки, водещи до образуване и наслагване на нагари и тяхното втвърдяване също води до разрушаване на клапани/легла. При трети - ненавременната смяна на масло води до натрупване на замърсявания и последващо разрушаване на клапани/легла. При четвърти - честата употреба на двигателя във високи обороти (при неподходящи сплави на клапани и легла) води до разрушаване на клапани/легла. Поради тези и много други причини някои производители използват различни глави за моделите с CNG/LPG, спрямо моделите само с бензинов резервоар.